Bere Mures, vanduta pentru 150 mil. euro

Bere Mures, vanduta pentru 150 mil. euroCea mai mare tranzactie incheiata in primul trimestru a fost realizata de grupul olandez Heineken, care a cumparat producatorul roman de bere Bere Mures. Tranzactia va intari pozitia de lider de piata pentru Heineken in Romania, prin cresterea cotei de piata pana la 31%.

Heineken, care nu a oferit detalii legate de valoarea tranzactiei, a anuntat ca noua achizitie va avea efecte asupra rezultatelor grupului incepand cu 2009 si asupra valorii acestuia din 2012. Heineken va finanta achizitia din rezervele de lichiditate existente in prezent.

Potrivit unor surse din piata de profil, valoarea tranzactiei depaseste 150 milioane de euro. Bere Mures are o capacitate de productie de 1,6 milioane hectolitri, potrivit Heineken.

Compania Bere Mures, infiintata in anul 1992, a inregistrat anul trecut un volum al vanzarilor de 1,2 milioane de hectolitri, si are o capacitate de productie de 1,6 milioane de hectolitri.

Tranzactie surpriza in asigurari

Tranzactie surpriza in asigurariO tranazctie gigant de ordinul sutelor de milioane de euro a fost anuntata in primul trimestru, insa va fi incheiata in perioada urmatoare.

Grupul financiar austriac Erste Bank, actionarul majoritar al Bancii Comerciale Romane (BCR), si-a vandut afacerile de asigurari, inclusiv cele de pe piata romaneasca, conationalilor de la Vienna Insurance Group (VIG) pentru 1,445 miliarde euro. Incheierea tranzactiei este asteptata pentru cel de-al treilea trimestru.

Tranzactia include vanzarea actiunilor tuturor companiilor de asigurari de viata si a companiei de asigurari non-viata apartinand BCR in Romania, precum si acordurile de distributie pe tari, incheiat pe 15 ani intre bancile locale si companiile de asigurari locale.

Astfel, VIG va cumpara in Romania - dupa obtinerea aprobarilor din partea managementului, consiliului de supraveghere si autoritatilor de reglementare ale pietei de asigurari si din domeniul concurentei - participatii majoritare in cadrul BCR Asigurari de Viata si BCR Asigurari, de la Banca Comerciala Romana (BCR).

Cinci procente din BCR Asigurari de Viata vor ramane in posesia BCR, similar situatiei din celelalte tari/

Advent, performerul primului trimestru

Advent, performerul primului trimestruA doua mare tranzactie din primul trimestru a fost incheiata de fondul american de private equity Advent, care a preluat, prin intermediul firmei Eurogenerics, producatorul roman de medicamente LaborMed. Advent, un specialist al tranzactiilor in piata pharma, a platit pentru LaborMed 123 milioane de euro.

Producatorul si distribuitorul de generice Labormed isi propune ca in urmatorii 3-4 ani sa-si cvadrupleze cifra de afaceri, pana la 100 de milioane de euro si sa-si extinda afacerile prin achizitii, atat pe plan local, cat si regional.

LaborMed Pharma a fost infiintata in 1991 de un grup de medici si farmacisti romani. Grupul include producatorul de medicamente LaborMed Pharma SA si reteaua de distributie LaborMed Pharma Trading SRL.

In 2007, compania a inregistrat vanzari brute de 28 milioane de euro, sustinute de nou-deschisa fabrica, care numara circa 500 angajati si produce 80 de linii de produse.
Fondata in 1984, Advent International este una dintre cele mai mari firme de private equity din lume, cu 12 miliarde de dolari capital cumulat si prezenta in 13 tari din Europa, America de Nord, America Latina si Asia.

Advent International a intrat in Romania in 1997, investitiile sale incluzand, de-a lungul timpului, companii ca Dufa, Terapia, Brewery Holdings, Euromedia, Mobifon si Ceramica Iasi.

Exit la NCH pentru 46,3 mil. euro

Exit la NCH pentru 46,3 mil. euroCompania de investitii New Europe Property Investments, inregistrata in Insula Man, a cumparat doua firme, care detin impreuna 18 proprietati in diferite orase din Romania, de la o companie din cadrul grupului Avrig 35, pretul net al investitiei, dupa scaderea datoriilor, fiind de circa 46,3 milioane euro.

Operatiunle NCH sunt conduse de cunoscutul om de afaceri Andrei Siminel (foto).

Portofoliul pe care IGD il va prelua de la fondurile de investitii Ivington Enterprises si Broadhurst Investment cuprinde 15 magazine Winmarkt cu o suprafata totala de 147.000 metri patrati, dar si un spatiu comercial inchiriat in totalitate de catre o banca. Afacerea este preconizata a fi incheiata in aprilie. Grupul IGD este activ in domeniul retailului si al imobiliarelor si este listat la bursa italiana.

IGD a incheiat de asemenea un acord preliminar pentru achizitionarea unui alt centru comercial in Sinaia pentru suma de 16,24 milioane euro, tranzactie conditionata de restructurarea cladirii si atingerea unui nivel al chiriei de 1,35 milioane euro.

In plus, IGD va prelua integral si compania Winmarkt Management, pentru suma de 258.000 euro. Winmarkt Management este specializata in servicii profesioniste de management.

"In concordanta cu planul nostru de afaceri pentru 2008-2012, IGD profita de o oportunitate interesanta pentru a-si extinde operatiunile pe piete externe. Prin aceasta achizitie am facut primul pas in Romania, o tara care a avut printre cele mai ridicate rate de crestere din Uniunea Europeana", a declarat direcorul executiv al IGD, Filippo Carbonari.

Polimex-Mostostal plateste 25 mil. euro pentru Coifer

Polimex-Mostostal plateste 25 mil. euro pentru CoiferGrupul Polimex-Mostostal, lider pe piata constructiilor din Polonia, a facut un pas hotarat pe piata locala prin achizitia producatorului de structuri metalice Coifer, tot mai curtata de investitorii straini. Valoarea finala a tranzactiei ar putea ajunge la aproximativ 25 milioane de euro.

Polimex-Mostostal a achizitionat, intr-o prima etapa, 75% din actiunile Coifer, la un pret agreat la 18,75 milioane de euro, urmand ca, in a doua etapa, polonezii sa preia si pachetul de 25% ramas, cu o suma cuprinsa intre 2,5 si 6,25 milioane de euro, in functie de rezultatele financiare ale companiei in intervalul 2008-2010.

Am decis sa ne extindem afacerea in productia de structuri metalice in pietele pe care le consideram cele mai promitatoare si profitabile in viitorul apropiat. Bazandu-ne pe experienta noastra, apreciam ca Romania este una din cele mai interesante piete din Europa, cu un potential real de crestere in industrie si sectorul constructiilor”, a declarat pentru Wall-Street Marcin Gesing, directorul de comunicare al Polimex-Mostostal.

“Produsul Intern Brut al Romaniei este mai mare fata de cel al tarii noastre. Romania beneficiaza puternic si de fondurile europene structurale”, continua Gesing, amintind ca principalele obstacole ar fi lipsa infrastructurii, standardele de calitate si forta de munca insuficienta.

Acesta a refuzat sa precizeze nivelul investitiilor bugetate pentru Coifer in aceasta etapa a tranzactiei, adaugand ca, pe viitor, grupul “se va concentra pe identificarea tintelor de achizitii din regiune, in special Romania”.

Polimex-Mostostal este lider in inginerie si constructii pe piata poloneza, fiind unul dintre cei mai mari producatori si exportatori de produse din otel din regiune.


CBRE a platit 35 mil. dolari pentru Eurisko

CBRE a platit 35 mil. dolari pentru Eurisko(CBRE), una dintre cele mai mari agentii imbiliare din lume, a anuntat in ianuarie achizitionarea concurentului Eurisko, numarul doi si cel mai mare jucator independent de pe piata imobiliara din Romania, pentru suma de 35 mil. de dolari.

Procesul de vanzare a companiei a inceput inca in octombrie 2006, iar in ultima jumatate de an, sase petitori (patru investitori strategici si doi financiari) si-au manifestat interesul de preluare a companiei, in finala ramanand doi ofertanti: CBRE si Jones Lang LaSalle.

“Tranzactia trebuia sa se fi incheiat in urma cu doua luni, insa venirea Sarbatorilor si inceputul de an au prelungit momentul inchiderii dealului”, ne declara, dupa inchiderea tranzactiei, Andrei Diaconescu (foto), partener in cadrul casei de investitii Capital Partners, care a fost adviser in procesul de vanzare a companiei de real-estate.

Potrivit acestuia, cel mai greu moment din istoria tranzactiei a fost generat de criza internationala. “Aceasta tranzactie a fost un succes extraordinar in conditiile de piata actuale”, enunta Andrei Diaconescu.

Evenimentele din ultimele luni de pe piata imobiliara din Statele Unite au influentat si piata europeana a investitiilor. Investitiile in proiecte imobiliare au scazut puternic si in Europa, astfel incat CBRE a pierdut, atat din venituri, cat si din valoarea de piata.

Pretul de vanzare a companiei s-a dublat pe parcursul procesului competitiv, ajungand la peste 24 milioane de euro, potrivit lui Andrei Diaconescu. “Decizia managerilor a fost inca de la inceput sa vanda unor investitori strategici”, a mai spus Diaconescu.

Advent a cumparat Bengoss, pentru 18,9 mil. euro

Advent a cumparat Bengoss, pentru 18,9 mil. eurodüfa Deutek a semnat achizitia intregului pachet de actiuni al companiei Bengoss Comimpex, ce comercializeaza mortare uscate sub marca Bauleiter, ca urmare a unei tranzactii in valoare de 18,9 milioane euro.

Emma Popa Radu, director al Advent International Romania, a afirmat ca fondul investeste in companii care sunt sau care vor sa devina lideri de piata.

"Suntem siguri ca si aceasta investitie va fi una de succes, un proiect promitator in care vom investi atat cunostintele adunate in domeniul pietei materialelor de constructii (prin investii precum Ceramica Iasi, düfa DEUTEK, Bolix Polonia - producator de top european), cat si competentele de management pe care le-am dezvoltat pe piata romaneasca", a afirmat Emma Popa Radu (foto), director al Advent International Romania.

Pentru aceasta tranzactie, echipa Advent a fost consiliata de Ernst & Young (financiar si taxe), CMS Cameron McKenna (juridic), Tax House (structurare fiscala), Dataroom Projects (due diligence si negocieri) si WS Atkins (mediu). Salcianu Attorneys at Law a oferit consultanta juridica vanzatorului.

Mega Image a cumparat La Fourmi pentru 18,6 mil. euro

Mega Image a cumparat La Fourmi pentru 18,6 mil. euroAchizitionarea magazinelor La Fourmi de catre Mega Image inseamna nu numai o tranzactie de 18,6 milioane de euro, ci si transformarea subsidiarei romanesti a marelui retailer belgian Delhaize Group in cel mai extins lant de supermarketuri la nivel national, fiind o amenintare la adresa celorlalti mari jucatori de pe piata de profil, precum supermarketurile Carrefour Express (fostele Artima) sau Spar.

Cumpararea lantului de supermarketuri La Fourmi, care a generat anul trecut venituri de 30 de milioane de euro, vine ca o confirmare a politicii grupului Delhaize de a-si intari prezenta pe piata romaneasca prin achizitii de magazine cu o buna localizare in zonele urbane.

“Aceasta tranzactie se potriveste perfect strategiei de crestere a Mega Image, prin intermediul magazinelor bine localizate din zonele urbane. Cele 14 supermarketuri La Fourmi ne vor intari reteaua de magazine. Ne asteptam la ample oportunitati din punct de vedere al vanzarilor si sinergii comerciale in urma acestei achizitii”, a declarat John Kyritsis (foto), director general al Mega Image.

Tranzactie de 12,2 mil. euro in real-estate

Tranzactie de 12,2 mil. euro in real-estateSpaniolii de la REALIA au investit 12,2 mil. euro pentru a intra in Romania. Compania REALIA a cumparat compania romana Parnu Real Estate SRL proprietara unui teren in sectorul 5 din Bucuresti, contra sumei de 12,2 milioane euro.

Constructia imobilelor este asteptata sa inceapa intre al patrulea trimestru din 2008 si inceputul anului 2009, dupa ce toate actele necesare proiectului au fost aprobate.

Proiectul confirma interesele companiei REALIA in Romania, una dintre tarile cu cel mai mare potential imobiliar din Europa de Est, fiind parte a planului de internationalizare al companiei.

REALIA a investit deja 1,100 miliarde euro in Franta, in principal in achizitionarea firmei SIIC de Paris, si in largirea portofoliului de cladiri din centrul Parisului.

Compania spaniola are de asemenea investitii in Portugalia, Polonia si Romania.

REALIA este una dintre companiile de top din sectorul imobiliar spaniol, fiind listata la bursa din iunie 2007. Compania, condusa de Ignacio Bayón, se ocupa in principal cu afaceri imobiliare, vanzarea de terenuri pentru centre de birouri, constructii rezidentiale si administrarea terenurilor.

Best Distribution, vanduta integral catre CD Media

Best Distribution, vanduta integral catre CD MediaGrupul RTC a incheiat negocierile pentru vanzarea integrala, catre compania greaca CD Media a Best Distribution, divizia de distributie si retail de console si jocuri video, au declarat, pentru Wall-Street, reprezentantii RTC.

CD Media a finalizat in toamna anului trecut preluarea unui pachet de 40% din actiuni, urmand ca in termen de maximum sase luni de zile sa isi fi exercitat optiunea si pentru pachetul de 60% din capitalul social al Best Distribution.

Reprezentantii companiei au refuzat sa ofere valoarea tranzactiei.

Best Distribution avea anul trecut o cota de aproximativ 65% pe piata romaneasca de import si distributie de jocuri pentru console si pentru PC si estima pentru 2007 o cifra de afaceri de circa patru milioane de euro, mai mare cu 60% fata de 2006.

Compania a fost infiintata in 1998, iar in 2005 a fost achizitionata de grupul RTC, detinut de Octavian Radu (foto) de la trei tineri intreprinzatori, actionari majoritari fiind Robert Coman si Teo Paduraru.

Asesoft plateste 2 mil. euro pentru 50% din Combox Delivery

Asesoft plateste 2 mil. euro pentru 50% din Combox DeliveryAsesoft Distribution va plati 2 milioane de euro pentru jumatate din Combox Delivery, companie care activeaza in distributia de produse periferice, media, componente, produse sub marca proprie si alte accesorii pentru PC. Tranzactia se va finaliza in doua saptamani, a declarat Iulian Stanciu, director Asesoft Distribution.

“Combox aduce o zona de produse IT complementara gamei curente Asesoft Distribution. Tranzactia vine sa sustina intentiile declarate la inceputul anului cu privire la dezvoltarea si intarirea partenerilor nostri locali prin oferirea unei game de produse extinse si a unor programe de parteneriat solide”, a declarat Iulian Stanciu.

Asesoft Distribution a urmarit, prin aceasta achizitie, intrarea pe segmentul de distributie de accesorii, “un business care este dificil de dezvoltat in acest moment”, potrivit lui Iulian Stanciu.

“Acest segment este cu totul diferit, fiind vorba de altfel de produse, de un mod distinct de gestionare si vanzare a lor, dar si cu profitabilitate crescuta”, a mai spus Stanciu. Pe piata de distributie de produse IT se lucreaza cu marje de profit de aproximativ 2%, acestea putand ajunge pana la 8% in cazul produselor cu profitabilitate ridicata, iar marjele sunt in scadere, potrivit declaratiilor facute, pentru Wall-Street, de directorii mai multor companii de distributie.

UPS a cumparat Trans Courier Service

UPS a cumparat Trans Courier ServiceUPS, unul dintre cei mai mari operatori de curierat la nivel international, a aprobat, in primul trimestru al acestui an, preluarea integrala a furnizorului sau de servicii, autorizat in Romania, Trans Courier Service (TCS) SRL.

Termenii financiari nu au fost insa dezvaluiti.

Potrivit companiei, decizia de achizitie este urmarea logica a colaborarii inceputa inca din 1990, cand UPS si-a oferit pentru prima data serviciile clientilor din Romania prin intermediul Romtrans SA, compania-mama a TCS. UPS estimeaza ca va finaliza tranzactia in al doilea trimestru al anului 2008, in functie de parcurgerea etapelor contractuale ce trebuie urmate.

Ca rezultat al achizitiei, UPS va putea sa-si consolideze oferta de servicii premium pentru clientii din Romania si sa imbunatateasca calitatea serviciilor, care se prezinta deja la un standard foarte inalt, intr-o tara care inregistreaza unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere economica din UE, in acelasi timp continuand sa asigure clientilor siguranta privind distributia de prima clasa si accesul la pietele globale.

Vodafone a cumparat o retea GSM partenera Orange

Vodafone a cumparat o retea GSM partenera OrangeVodafone Romania a preluat 66% din reteaua de retail GSM Proton Technologies, cu sediul in Radauti, judetul Suceava, unul dintre principalii parteneri de retail ai Orange Romania. Tranzactia a fost notificata Consiliului Concurentei la finele lunii martie in vederea obtinerii avizului, potrivit datelor emise de companie.

"Prin aceasta tranzactie, Vodafone Romania SA va dobandi partile sociale reprezentand 2/3 din capitalul social al Proton Tehnologies SRL. Proprietarul Proton Tehnologies SRL, Gabriel Cristian Sandu, va ramane implicat pe termen mediu ca asociat majoritar semnificativ, cu un pachet de 34 % din actiuni si va ocupa pozitia de manager la nivel executiv in cadrul Proton Tehnologies SRL", informeaza compania.

Proton Tehnologies SRL va deveni distribuitor exclusiv pentru produsele si serviciile Vodafone, dupa un proces de rebranding al magazinelor sale. Reteaua de distributie a Proton cuprinde 73 de magazine, cele mai multe fiind situate in judetele Suceava, Iasi, Brasov, Constanta, Cluj si in Bucuresti. Proton Tehnologies isi va pastra cei peste 200 de angajati.

Vodafone Romania, care a ingregistrat 8.807.859 de clienti la 31 decembrie 2007, este o divizie a Vodafone Group Plc., grup international de telecomunicatii mobile, cu divizii in 25 de tari, pe cinci continente si cu 252,3 milioane de clienti, la care se adauga alte 40 de retele partenere. Principalii competitori ai Vodafone pe piata de telecomunicatii mobile din Romania sunt: Orange, Cosmote si Zapp.




GED a achizitionat reteaua de magazine PlusGSM

GED a achizitionat reteaua de magazine PlusGSMGED a achizitionat reteaua de magazine PlusGSM, pe care o va fuziona cu lantul Fonomat.

Reteaua de magazine GSM controlata de fondul de investitii GED Eastern Fund II si redenumita Fonomat, a fuzionat cu reteaua de magazine PlusGSM.

Reteaua Plus GSM a fost preluata prin intermediul companiei care administreaza reteaua Fonomat, rezultata din integrarea a trei retele de parteneri Orange: Dasimpex, Puls GSM si GSM Land, in urma unei tranzactii incheiate in 2006.

Plus GSM este al 3-lea in topul partenerilor Orange si opereaza un numar de 54 de magazine in zona Transilvaniei si a Munteniei, avand 240 de angajati si o cifra de afaceri de peste 12 milioane euro in 2007, in crestere cu peste 20% fata de 2006.