1 / 4

Termopanele PVC, o piata fragmentata de 850 milioane de euro

De la sfarsitul anului 2001 si pana in 2004, Casa Noastra, un business 100% romanesc construit de Stefan Cherciu si Cosmin Ionescu in urma cu 13 ani, a activat ca reprezentant al productiei de termopan PVC pe zona Dolj, dupa care a inceput propria productie de ferestre si usi din termopan PVC, cu o fabrica situata la Pielesti, la 5 km de orasul Craiova.

“Caracteristica primara a pietei termopanului din Romania este ca se afla abia la inceput de drum, sunt foarte multi jucatori de dimensiune mica si medie, cu o prezenta locala, maxim regionala. Trebuie facuta o distinctie intre furnizorii de materii prime pentru aceasta industrie si producatorii de ferestre si usi, deoarece la nivelul consumatorului se face confuzie”, a declarat, pentru Wall-Street, vicepresedintele Casa Noastra, Cosmin Ionescu (foto).

Piata de termopane apartine in prezent producatorilor de profil PVC Gealan si Rehau, care insa “reprezinta doar o parte din componenta pietei. Avand cifre de afaceri mai mici (n.r- restul jucatorilor locali), bugetul de promovare este redus si atunci singurii care isi fac reclama pe piata sunt producatorii mari de profile”, spune Ionescu.

O alta privire asupra pietei de termopane dezvaluie o piata mai vasta, in care PVC-ul ocupa locul central. Astfel, piata materialelor termoizolante include ferestrele si usile din PVC, aluminiu sau lemn multistratificat. Datorita fragmentarii accentuate, si studiile sunt dificil de realizat, apreciaza vicepresedintele Casa Noastra.

Anul trecut, compania de cercetare de piata Neomar Consulting estima piata materialelor termoizolante, reprezentate de PVC, aluminiu, lemn multistratificat si combinatii ale acestora, la circa un miliard de euro, din care 73% PVC-ul (730 milioane de euro), 26% aluminiu si sub 1% cele din lemn multistratificat.

Piata de tamplarie din PVC(profilele, geamul si accesoriile) va creste anul acesta cu 10-15%, pana la 850 mil. euro.

“Sunt diferente atat in ceea ce priveste caracteristicile de izolatie, de durabilitate, cat si de pret. Pretul pentru ferestrele si usile din lemn multistratificat poate ajunge pana la de 3-5 ori mai mare decat pretul celor din PVC, iar ferestrele de aluminiu de 2-3 ori mai scumpe”, enunta Ionescu. Concluzia arata ca ferestrele si usile din PVC reprezinta solutia cea mai eficienta ca si raport intre caracteristici si pret, care explica ponderea acestui tip de material termoizolant pe o piata imatura, slab analizata.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri