Semipreparatele din carne, cea mai mare cota de piata in categoria food

Semipreparatele din carne, cea mai mare cota de piata in categoria foodPiata produselor alimentare, ne-alimentare si a bauturilor au inregistrat, fiecare, cresteri de doua cifre in ceea ce priveste valoarea vanzarilor raportate pentru prima jumatate a acestui an.

Astfel, cel mai mare avans a fost inregistrat de segmentul produse alimentare, care a raportat o crestere in valoare de 27,1%, in timp ce bauturile si produsele ne-alimentare au crescut ca valoare cu 25,7%, respectiv cu 15,5%.

Semipreparatele din carne au inregistrat, in primele sase luni ale acestui an, o cota de piata de 34,5%, fiind urmate la o distanta semnificativa de produsele din ciocolata, cu o valoare de piata de 7,6%, uleiul pentru gatit (6,9%), iaurt si snacks-urile sarate, fiecare cu un procent de 5,5% din piata.

Pe de alta parte, faina de porumb, produsele tip sana si kefir si uleiul pentru gatit au atins cele mai mari valori ale vanzarilor. Astfel, vanzarile de faina de porumb au crescut cu 63,4%, in timp ce produsele din categoria sana si kefir au inregistrat un avans de 63,2%, fiind urmate de ulei, cu un avans de 63%.

Cosmeticele si produsele de ingrijire personala, motor de crestere

Cosmeticele si produsele de ingrijire personala, motor de crestereCresterea de 16,6% a sectorului de produse ne-alimentare, in primele sase luni ale lui 2008, a fost impulsionata in termeni de volum de articolele cosmetice si de ingrijire personala, cu un volum al vanzarilor mai mare cu 21,8% fata de perioada similara a anului trecut. Cresteri ale volumelor de vanzari au intregistrat si categoriile “alte produse ne-alimentare” (7,7%), respectiv “detergenti” (6,6%).

In termeni de valoare a vanzarilor, cel mai mare avans apartine categoriei “alte produse ne-alimentare”, cu o crestere de 24,7%, urmata de cosmetice si produse de ingrijire personala (18,6%) si detergenti (14,4%).

In cazul vanzarilor pe segmentul non-food, supermarketurile si hipermarketurile sunt preferate de majoritatea cumparatorilor, avand o cota de piata de 46,7%, spre deosebire de magazinele alimentare mici, cu un procent de 20%, in scadere fata de anul 2007.

Bauturile alcoolice si nonalcoolice , avans de 26,7%

Bauturile alcoolice si nonalcoolice , avans de 26,7%Piata baturilor s-a evidentiat si in primele sase luni ale acestui an printr-o dinamica buna, imbunatatindu-si valoarea cu 26,7%, iar volumul cu 18%. Ambele categorii de bauturi, alcoolice si nonalcoolice, au inregistrat cresteri de doua cifre, atat in termeni de volum, cat si in termini de valoare a vanzarilor.

Berea si ice-tea-ul au reprezentat locomotivele de crestere pentru bauturile alcoolice, respectiv nonalcoolice. Astfel, berea detine o cota de piata de 31,9%, in timp ce valoarea vanzarilor de ice-tea s-a majorat, in primele sase luni ale in anului in curs, cu 210,9%.

La polul opus, cu o crestere slaba a valorii vanzarilor , se situeaza produsele din categoria still drinks (ex. nectaruri, sucuri), cu un avans de doar 0,9%, vodka (2%) si gin (2,6%).

Comertul traditional pierde teren in fata retail-ului modern

Comertul traditional pierde teren in fata retail-ului modernDesi considerate in continuare drept principalul canal de distributie, micile si marile magazine de cartier pierd treptat clienti in detrimentul marilor lanturi de hipermarketuri.

In acest context, ponderea magazinelor alimentare mici a scazut, in primele sase luni ale acestui an la 43,6%, fata de 45,3% in perioada similara a anului trecut. In schimb, supermarketurile si hipermarketurile au vandut, ca volum, cu 23,8% mai mult decat in primele sase luni ale lui 2007 si ca valoare, cu 24,5%.

La randul lor, marile magazine de cartier au inregistrat o crestere a volumului de vanzari, de la 13% in prima jumatate a anului 2007, la 15%, pentru 2008. Cu toate aceastea, acest canal de distributie s-a clasat abia pe locul trei in preferintele cumparatorilor romani.

Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour, Kaufland, Auchan, Real, Cora, Billa si operatorul romanesc al magazinelor Pic - pe segmentul hipermarketurilor; Mega Image, La Fourmi, Spar - pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL, Minimax Discount – pe segmentul de discount; Metro si Selgros pe segmentul cash&carry.