Primul greenfield P&G din Romania

Primul greenfield P&G din RomaniaCentrul va avea o suprafata de 25 ha, ceea ce va asigura spatiu pentru o viitoare extindere a capacitatii de productie. Inceputul productiei este planificat pentru prima jumatate a anului 2010.

Fabrica de la Urlati este prima investitie greenfield pe care P&G o realizeaza in Romania si va aproviziona pietele europene.

Analiza proiectului fabricii de la Urlati a inceput in anul 2007, printre tarile vizate numarandu-se, pe langa Romania, si Turcia, Rusia, Polonia, Ucraina.

O economie atractiva, costurile si taxele aferente productiei si transportului reprezinta cateva din motivele pentru care Romania a fost aleasa pentru acest proiect.

“Asteptarile noastre sunt legate de oportunitatea de a coopera cu autoritatile romane in identificarea modalitatilor de a creste constant valoarea investitiei si de a crea cat mai multe locuri de munca, si acesta a fost un motiv suplimentar pentru care conducerea companiei a ales Romania”, a declarat, pentru Wall-Street, Ramona Brad, director relatii externe P&G.

Aceasta a explicat ca noua locatie va permite ascensiunea “rapida” a pietei sampoanelor si a balsamurilor din regiune.

“Avand in vedere ca Europa de Est a beneficiat de un ritm sustinut de crestere in categoria bunurilor de larg consum, este firesc sa construim noua fabrica in apropierea pietelor cu cea mai mare dezvoltare. Nu putem confirma cu certitudine in acest moment ce categorii specifice din categoria de produse de infrumusetare vom produce. Va depinde de evolutia capacitatii la fabrica similara si de evolutia nevoii de business”, spune Ramona Brad.

Avans de 10% pentru afacerile P&G in 2009

Avans de 10% pentru afacerile P&G in 2009P&G detinea in anul 2007 o cota de 40% la detergenti si produse de infrumusetare, peste 60% la produse de ingrijire a copilului (scutece de unica folosinta) si produse de igiena feminine, si aproximativ 20% la produsele de igiena orala.

Pentru anul 2009, compania estimeaza o crestere de minim 10% overall business.

Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.

Portofoliul companiei include produse din categorii precum detergenti, produse de igiena feminina, scutece pentru copii, produse de infrumusetare si produse alimentare.

P&G este prezenta in Romania din anul 1992. In 1995, P&G a realizat in Timisoara o investitie in productia detergentilor si a inalbitorilor, cu o valoare de peste 40 de milioane de dolari.

In 2006, P&G a deschis Centrul Regional de Servicii, care ofera servicii de achizitii tuturor sediilor P&G din Europa, avand tranzactii anuale de peste 150 mil. dolari.

Fabrica de la Popesti-Leordeni, mai mult decat suficienta pentru israelienii de la Tnuva

Intrat pe piata din Romania in anul 2007, producatorul de lactate proaspete Tnuva a ales sa dezvolte aici un proiect de tip greenfield, investind 55 de milioane de euro intr-o fabrica din localitatea Popesti-Leordeni.

“Am ales sa construim o fabrica de la zero pentru ca am identificat in piata locala un potential crescut si pentru ca am considerat ca trebuie sa fim flexibili. Deocamdata, nu intentionam sa ne extindem investitia pentru ca fabrica de langa Bucuresti ne este mai mult decat suficienta”, declarau reprezentantii Tnuva.

Majoritatea celor aproximativ 300 de angajati sunt romani, iar materia prima principala este locala. Tnuva Romania a fost fondata in anul 2004 de catre Tnuva Israel in parteneriat cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.

Tnuva se numara printre principalii competitori pe piata iaurturilor din Romania, alaturi de Danone Romania, Friesland si Albalact. Toate cele patru companii acopera circa 90% din piata romaneasca.

Planuri de extindere a capacitatii de productie si pentru Muller Romania

Planuri de extindere a capacitatii de productie si pentru Muller RomaniaFirma germana Muller, cea de-a doua companie producatoare de lactate din Europa, prezenta in Romania incepand din luna august, a anuntat ca vizeaza, pana la sfarsitul anului viitor, o pozitie in Top 3 jucatori pe piata autohtona de iaurturi, precum si construirea unei fabrici si a unei retele proprii de distributie.

Printre planurile Muller se numara diversificarea ofertei de produse si construirea in Romania, in aproximativ doi ani, a unei fabrici si a unei retele proprii de distributie, potrivit declaratiilor lui Jacob Katz, presedintele Muller Dairy Romania. Acesta nu a exclus insa si posibilitatea achizitionarii unui producator local de lactate.

Firma Muller are sediul in Bragadiru (Ilfov), produsele, transportate din Germania, fiind depozitate in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi. Compania are in prezent 80 de angajati, urmand sa atinga, pana la finele acestui an, un numar de 100 de oameni.

Reorganizare a afacerilor pentru Coca-Cola si Nestle

Reorganizare a afacerilor pentru Coca-Cola si NestleDaca unele companii din FMCG-ul romanesc se arata entuziasmate de o economie atractiva, de costurile si taxele aferente productiei si transportului din Romania, alte firme, precum Coca-Cola Hellenic Bottling Company Romania sau Nestle, au decis sa-si reduca partial productia locala.

Astfel, Coca-Cola HBC Romania a hotarat, la mijlocul lunii septembrie, sa inchida fabrica din Oradea in vederea eficientizarii activitatilor desfasurate la nivel local, axandu-se in acelasi timp pe consolidarea capacitatii de productie in unitatile din Iasi, Timisoara, Ploiesti si Dorna.

Activitatea in fabrica din Oradea va continua pana la jumatatea lunii noiembrie, depozitul urmand sa ramana un centru zonal de distributie.

Cei 102 angajati vor primi fiecare, la finalizarea procesului, un pachet compensatoriu de sapte pana la zece salarii, in conformitate cu prevederile din cadrul contractului colectiv de munca. In plus, acestia vor beneficia de ”sprijinul companiei, precum si de cel al firmelor de recrutare si selectie care ii vor ajuta in gasirea unui nou loc de munca adecvat pregatirii lor profesionale”, potrivit reprezentantilor companiei.

Tot in luna septembrie a acestui an Nestle Romania si-a transferat productia de inghetata din Bucuresti, la fabrica pe care o opereaza in Varna, Bulgaria, ca urmare a reorganizarii operatiunilor din sud-estul Europei.

Nestle va asigura pachete salariale compensatorii tuturor celor 76 de angajati afectati de aceasta reorganizare si isi va continua investitiile pe piata de inghetata din Romania, mai ales in forta de distributie si cea comerciala.

Restructurari in fabricile Colgate-Palmolive si Bunge

Restructurari in fabricile Colgate-Palmolive si BungeReorganizarea activitatii a fost principalul motiv invocat de compania Colgate-Palmolive, care va inchide pana la sfarsitul anului fabrica din Brasov si isi va transfera productia in Polonia.

Potrivit companiei, cei 190 de angajati vor fi disponibilizati pana la finele anului, urmand ca la finalul procesului sa fie vandute cladirea si terenul fabricii.

La inceputul anului, grupul american Bunge a inchis fabrica de ulei Unirea Iasi, ca urmare a procesului de restructurare a companiei la nivel local.

Fabrica de la Iasi, cu aproximativ 200 de angajati, este cea de-a treia unitate inchisa de producatorul de ulei vegetal, dupa Muntenia Bucuresti si Interoil Oradea.

Planul de restructurare presupunea concentrarea intr-un singur loc, la Buzau, a tuturor operatiunilor de zdrobire, rafinare si imbuteliere pe care Bunge le desfasoara in Romania, compania investind 25 de milioane de euro in modernizarea fabricii.

FMCG-ul romanesc, crestere de 24,8% in primul semestru din 2008

FMCG-ul romanesc, crestere de 24,8% in primul semestru din 2008Piata locala a produselor de larg consum (FMCG) a crescut, in primul semestru al acestui an, cu 13,6% in volum si cu 24,8% din punct de vedere valoric, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services, realizat in canalul off-premise (nu include HoReCa).

Piata produselor alimentare, ne-alimentare si a bauturilor au inregistrat, fiecare, cresteri de doua cifre in ceea ce priveste valoarea vanzarilor raportate pentru prima jumatate a acestui an.

Astfel, cel mai mare avans a fost inregistrat de segmentul produse alimentare, care a raportat o crestere in valoare de 27,1%, in timp ce bauturile si produsele ne-alimentare au crescut ca valoare cu 25,7%, respectiv cu 15,5%.

Cresterea de 16,6% a sectorului de produse ne-alimentare, in primele sase luni ale lui 2008, a fost impulsionata in termeni de volum de articolele cosmetice si de ingrijire personala, cu un volum al vanzarilor mai mare cu 21,8% fata de perioada similara a anului trecut.

Cresteri ale volumelor de vanzari au intregistrat si categoriile “alte produse ne-alimentare” (7,7%), respectiv “detergenti” (6,6%).

In termeni de valoare a vanzarilor, cel mai mare avans apartine categoriei “alte produse ne-alimentare”, cu o crestere de 24,7%, urmata de cosmetice si produse de ingrijire personala (18,6%) si detergenti (14,4%).