Strategia Austrian Airlines la 9 luni

Strategia Austrian Airlines la 9 luniOdata cu dezvoltarea din punct de vedere economic a Europei Centrale si de Est, si strategia Austrian Airlines s-a bazat mult pe aceasta zona, operatorul austriac zburand, in prezent, catre 48 de destinatii in aceasta zona.

“Strategia noastra actuala se bazeaza foarte mult pe pietele secundare, deschizand astfel noi regiuni economice in estul Europei, regiuni care reprezinta focusul atat pentru investitiile straine directe, cat si pentru relocarile corporate”, a declarat, pentru Wall Street, Viorel Nica, sales support & marketing manager al companiei.

Daca Europa Centrala si de Est este punct important pe harta Austrian Airline, Romania este, la randu-i, una dintre cele mai importante destinatii din aceasta zona, sustinuta si de faptul ca Austria este cel mai mare investitor strain in Romania. “In prezent zburam catre 6 destinatii din Romania, Bucuresti, Baia Mare, Timisoara, Cluj, Iasi si Sibiu, insumand 65 de zboruri saptamanale care leaga Romania de hub-ul nostru din Viena”, mai afirma acesta.

Dintre cele 6 destinatii din Romania catre care zboara momentan Austrian Airlines, noutatea anului 2008 este Baia Mare, destinatie introdusa incepand cu 21 aprilie, spre care zboara de 3 ori pe saptamana.

“Motivele alegerii orasului Baia Mare, ca si cea de-a 6-a destinatie Austrian Airlines, au fost urmatoarele: faptul ca in ultimii ani aceast oras a devenit un centru foarte important in insudtria constructoare de masini, dar si invecinarea cu o alta zona care beneficieaza de multe investii austriece, Satu Mare”, dezvolta reprezentantul Austrian Airlines.

Potrivit acestuia, cresterea cu 73,7% a pretului carburantului, concurenta foarte serioasa pe care o reprezinta segmentul low-cost, dar si criza economica globala fac din 2008 un an provocator pentru operatorul austriac. “Daca in primul trimestru al lui 2008 costurile cu combustibilul au crescut cu 19% fata de perioada similara a lui 2007, ajungand la 249,5 mil euro, in cel de-al doilea trimestru aceste costuri au atins valoarea de 140,5 mil. euro, ceea ce inseamna o crestere de 30,1% fata de anul precedent”, explica Viorel Nica.

Cota de piata detinuta de Austrian Airlines in Romania, dupa primele noua luni din 2008, este de 9%, in crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand compania detinea 7% din piata aeriana autohtona. La nivel de grup, operatorul estimeaza o cifra de afaceri cuprinsa intre 70-90 mil. euro pentru anul 2008.

MyAir: Lunile de vara cresc numarul pasagerilor

MyAir: Lunile de vara cresc numarul pasagerilorChiar daca in prima jumatate a acestui an profitul operatorului low cost fost a putin peste zero, ce-a de-a doua jumatate a anului a inceput mai bine, in lunile iulie si august MyAir transportand aproape 100.000 de pasageri. “In iulie My Air a transportat 42.000 de pasageri, in timp ce numarul de persoane transportate in august a fost de 51.000”, declara Antonio Iervolino, directorul general pentru Romania al operatorului italian.

In aceasta perioada, avioanele sunt pline atat cu turisti care pleca in vacante in afara tarii, dar si cu romani care muncesc in strainatate si vin in Romania pe perioada concediilor de vara.

In perioada ianuarie-septembrie 2008, MyAir a transportat in total 400.000 de pasageri pe ruta Romania-Italia si retur, obiectivul operatorului cu tarife scazute fiind depasirea cifrei de 500.000 de pasageri pana la sfarsitul anului.

MyAir zboara in prezent spre destinatii din Italia (Bergamo, Venetia, Roma, Bologna, Bari, Napoli, Catania si Milano, precum si Franta (Paris), operand in prezent nu mai putin de 68 de zboruri din/catre Romania. “Zborurile spre Italia sunt cele mai profitabile, destinatii precum Bari, Catania, Napoli, Bologna si Venetia fiind printre cele mai cerute”, adauga Iervolino.

Daca in prezent MyAir are un grad mediu de ocupare de 75%, cursele spre Romania depasesc acesta valoare ajungand la 80%, in scadere fata de 2007, cand gradul de incarcare a fost de 93%.

La serviciile MyAir apeleaza atat investitorii italieni care au afaceri in Romania, cat si turistii sau romanii plecati sa munceasca in Cizma. “In prezent, 40% dintre pasagerii nostri sunt oameni de afaceri romani si straini, 30% sunt turisti, si 30% romani care muncesc peste granita”, explica reprezentantul companei.

Desi nu a introdus nicio noua destinatie in primele 9 luni ale lui 2008, MyAir are planuri in acest sens pentru ultima parte a anului cand va preconizeaza inaugurarea unei noi destinatii, Iasiul, de unde My Air va zbura, cel mai probabil, catre Roma sau Milano. “In urmatorii ani My Air isi va indrepta atentia in special catre zona Moldovei, strategia noastra fiind de a ne indrepta atentia spre aeroporturile unde concurentii nostri nu sunt prezenti, iar zona Moldovei este inca una ocolita de acestia”, mai spune seful MyAir.

easyJet: 135.000 pasageri in primul an din Romania

easyJet: 135.000 pasageri in primul an din RomaniaDupa analize si studii de piata, prima companie din Europa care a dezvoltat modelul de business low-cost, easyJet, a decis in septembrie 2007 sa intre pe piata locala, prima cursa a operatorului aerian fiind pe ruta Bucuresti - Milano (Malpensa). Astfel, in primul an de operare in Romania, compania a transportat 135.000 din/catre Romania.

“easyJet opereaza zilnic cursa Bucuresti (Otopeni) - Madrid (aeroportul Barajas) si de cinci ori pe saptamana cursa Bucuresti (Otopeni) - Milano (Aeroportul Malpensa)”, declara Peter Voets, easyJet Marketing Manager Austria, Elvetia si Europa de Est.

Dupa ce a zburat doar cateva luni pe ruta Bucuresti - Londra, operatorul a decis sa renunte, incepand cu 1 iunie 2008, la aceasta ruta. “Decizia de a renunta la aceasta ruta s-a bazat pe faptul ca pe aceasta destinatie nu a existat cerere suficienta care sa justifice costurile de operare”, motiveaza reprezentantul companiei decizia luata si spune ca in viitorul apropiat operatorul se va concentra doar pe cele doua rute pe care le are in prezent.

Pe plan global, easyJet a inregistrat la sfarsitul lunii septembrie 2008 un nivel de ocupare a navelor de 84,1% , in timp ce cu un an in urma nivel de ocupare a fost de 83,7%.

easyJet are in prezent 165 de aeronave care acopera 398 de rute intre 107 aeroporturi din 28 de tari, transportand peste 42 de milioane de pasageri in ultimele 12 luni.

IATA preconizeaza pierderi de 3,9 miliarde euro

IATA preconizeaza pierderi de 3,9 miliarde euroAsociatia Internationala pentru Transportul Aerian (IATA) a anuntat dupa prima jumatate a acestui an ca in 2008 vor fi inevitabile scaderi semnificative ale profitabilitatii companiilor aeriene, chiar pierderi, in contextul in care industria se confrunta cu preturi-record la combustibil.

“Daca pretul titeiului se mentine la 135 de dolari pe baril tot restul anului, pierderile industriei aviatice se pot ridica pana la 3,9 miliarde euro”, este de parere Giovanni Bisignani, director general IATA.

Acesta a mai precizat ca o combinatie intre preturile-record la combustibil, incetinirea economica americana si primirea aeronavelor comandate in momentul apogeului economic, insa livrate intr-o perioada dificila, a determinat ca perspectiva pentru 2008 sa fie "adumbrita de furtuna perfecta".

Daca anul precedent industria traficul de calatori a inregistrat o crestere de 5,9%, pentru anul acesta se estimeaza o incetinire a acestei cresteri pana la 3,9%.

In ceea ce priveste piata locala, Anca Apahidean, country manager IATA pentru Romania si Moldova, estimeaza ca in 2008 vor fi transportati circa 6 mil. pasageri din/catre Romania. “Romania va ramne si in 2008 in primele 6 tari cu cea mai mare crestere a industriei aviatice la nivel mondial si prima din Europa”, spune Apahidean, care estimeaza ca pana in 2011 Romania va inregistra un numar de 7,4 mil. pasageri anual.