1 / 5

OgilvyAction: Cei care schimba marci cumpara mai mult decat consumatorii loiali

Cu toate ca mass-media creeaza decizia initiala de cumparare, majoritatea consumatorilor isi schimba alegerea odata ajunsi in magazine, se arata intr-un studiu realizat de OgilvyAction si prezentat in cadrul evenimentului Shopper Marketing Conference 2008.

Instrumentul folosit in elaborarea studiului a fost Shopper Analytics, fiind luate in calcul minimarketurile si hipermarketurile din 39 de piete din lume.

Studiul a fost realizat in perioada februarie-martie 2008 si octombrie 2008, pe un esantion de 600 de persoane. A fost folosita metoda interviului inainte si dupa iesirea din magazine.

“Am verificat ce se intampla cu marcile din anumite categorii, cum evolueaza volumele de vanzari, cum influenteaza si activitatile de comunicare aceste decizii luate in magazine. Aceasta cercetare a luat in discutie sase categorii de produse - bere, cafea, produse de ingrijire a pielii, tutun, sampon si bauturi nonalcoolice. In Romania am adaugat categoria snack-urilor si mezelurilor”, a declarat Andy Lita, Business Unit Director.

Potrivit studiului, cel putin 85% din consumatori aveau in minte produsul pe care doreau sa-l cumpere inca de la intrarea in magazin. In schimb, 40% din acesti respondenti si-au schimbat optiunile de cumparare la iesirea din magazine. Mai mult, 8% din consumatori aleg categorii de produse pe care nu si le-au propus.

Pe de alta parte, femeile reactioneaza mai bine la impulsul de cumparare, achizitionand de foarte multe ori aceleasi marci nominalizate la intrarea in magazin. In plus, acestea observa mult mai usor activitatile de comunicare din interiorul canalelor de retail.

De asemenea, printre marcile de produse care inregistreaza fluctuatii in fidelitatea cumparatorilor se numara chipsurile (in cadrul minimarketurilor) si sampoanele (in hipermarketuri).

Consumatorii prefera sa plateasca in minimarketuri cu bani in numerar, in timp ce in hipermarketuri opteaza deopotriva pentru cash (61%), tichete de masa (28%) si carduri (11%).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri