McDonald's Unirii va fi mereu un punct de atractie

McDonald's Unirii va fi mereu un punct de atractieCel mai mare lant de restaurante din lume, McDonald's, va incheia anul cu o crestere de 25% fata de anul trecut si vanzari de peste 100 milioane de euro realizate de cele 57 de restaurante existente in prezent, la care se vor adauga inca sase pana anul viitor.

Printre cele mai profitabile restaurante McDonald's sunt cele din Unirii, Romana, Gara de Nord, McDrive-ul din Dristor, cel din Buzesti. “Cel din Unirii va fi mereu un punct de atractie, in Romana ne ajuta aglomerarea urbana, iar in zona Garii de Nord exista un trafic intens de oameni”, ne-a precizat Cristian Savu, director de comunicare McDonald's Romania.

Bineinteles, succesul McDonald's in Romania este asigurat, pe langa brandul puternic, de o pozitionare foarte bine aleasa, in zona marilor artere comerciale si rutiere atat din Capitala, cat si din restul tarii.

Pentru 2009, compania a anuntat deja intre 8 si 10 restaurante noi in orase in care sunt deja prezenti si in localitati neincluse pana acum, ca de exemplu Piatra Neamt, alocand un buget de 25 milioane de euro de la compania-mama.

In plus, cea mai longeviva locatie McDonald's in Romania, deschisa in 16 iunie 1995 la parterul Unirea Shopping Center, a beneficiat de investitii de 1 milion de euro in modernizare, pentru a imbratisa noul concept McDonald's cu facilitati ultra-moderne si internet wireless gratuit.

KFC Plaza, cel mai profitabil restaurant al grupului

KFC Plaza, cel mai profitabil restaurant al grupuluiDeschis in 29 octombrie 2004, la sapte ani dupa lansarea primului restaurant KFC in Romania, pe bulevardul Magheru din Capitala, KFC Plaza este, pana in prezent, cel mai profitabil restaurant al retelei, prezente in tara prin master-francizorul US Food Network.

In locatia din cadrul centrului comercial Plaza Romania s-au investit 350.000 de dolari. “In medie, zilnic, circa 3.000 de clienti mananca la restaurantul KFC Plaza, o consumatie ajunge in medie la 13 lei de persoana”, a declarat Gabriel Nenciu, director de marketing al KFC Romania. Punctele forte ale locatiei sunt amplasarea si traficul centrului comercial.

In prezent, numarul restaurantelor KFC ajunge la 31, din care 12 in Bucuresti. “Ne dorim alte 7-8 locatii, depinde de cursul economiei. Investitia poate fi intre 250.000 euro si peste un milion euro, in functie de unde si cit de mari vor fi locatiile. In acest moment nu avem finalizate niste contracte concrete, acum ne focusam pe ce avem anul acesta de deschis”, a spus Nenciu.

Acesta declara ca nu ar trebui sa existe o influenta negativa asupra pietei fast-food, din moment ce preturile sunt accesibile. “ Cosumatia medie in toate restaurantele KFC este de 11 lei pe client, cu aproximativ 14 % mai mare fata de anul trecut. Produsele de top nu au suferit modificari in preferinte”, a adaugat acesta, precizand ca introducerea unui nou sortiment de sandwich a avut chiar foarte mare succes.

In ceea ce priveste cifra de afaceri generata de retaurantele KFC, Nenciu devine putin rezervat. “Pentru 2008 estimam o cifra de afaceri de aproximativ 45,5 milioane euro. O sa ne afecteze probabil , dar inca nu putem spune in cifre ce inseamna acest lucru, este putin prematur”, a incheiat acesta.

Gregory's mizeaza pe magazinul din Piata Presei Libere

Gregory's mizeaza pe magazinul din Piata Presei LibereDupa o investitie de 80.000 de dolari, pe o suprafata de doar 40 metri patrati, in 2002 s-a deschis un fast-food Gregory's in zona de nord a Capitalei, in incinta Casei Presei Libere. Astazi, unitatea este cea mai profitabila din cadrul filialei romanesti, din cele noua unitati deja deschise.

Unitatea beneficiaza de avantaje ca: vadul comercial ridicat, chiria relativ redusa sau programul de lucru redus si costurile mici cu personalul bine pregatit, dupa cum ne declara Cora Stolz, director general Gregory's Romania.

“Profitul lunar mediu este de 40% din vanzari, respectiv de 48.000 lei, iar consumatia medie pe cap de client ajunge la 14 lei”, afirma Stolz. Zilnic, 300 de clienti mananca in magazinul Gregory's din Piata Presei Libere.

Anul viitor, Gregory's Romania si-a propus un plan de dezvoltare rapida in Bucuresti, cu 10 restaurante noi. “Acest plan de dezvoltare presupune un fond investitional de cel putin 600.000 de euro”, completeaza reprezentantul Gregory's. Pana in momentul de fata, Gregory's are o locatie amenajata in curs de deschidere si doua magazine centrale in faza contractuala.

Anul trecut, Gregory's Romania a inregistrat pierderi de 1,6 milioane euro, avand ca target pentru acest an dublarea cifrei de afaceri pana la 6 milioane euro, prin reducerea costurilor administrative si extinderea cu minim trei locatii pe an.

Snack Attack, puternic in Dorobanti

Snack Attack, puternic in DorobantiProducatorul de sandwich-uri si salate ambalate Snack Attack a deschis primul sau magazin in Piata Dorobanti, in urma cu sapte ani, acesta fiind si cea mai profitabila locatie a companiei, care numara, in octombrie 2008, 18 magazine Snack Attack, potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei.

“Vrem sa avem 30 de magazine in Bucuresti si sa ne extindem in primele 20 de orase din Romania ca numar de locuitori", spunea anterior Razvan Iancau, director general Snack Attack. In prezent, Snack Attack are doar un magazin in afara Capitalei, in Ploiesti.

In acest an, compania a deschis trei magazine noi in Lipscani, in incinta Iride Business Center si Victoria Business Park. Snack Attack isi va continua extinderea abia in 2009, in sistem de franciza, investitia intr-un magazin putand ajunge la 60.000 de euro, potrivit declaratiilor lui Iancau.

Compania se concentreaza in prezent si pe productia de paine, prin noua divizie de panificatie si brandul Snack Bakeries, anuntand deschiderea unei noi fabrici pentru paine si specialitati la marginea Bucurestiului, in Balotesti, un greenfield de peste 3 milioane de euro.

Pana in prezent, business-ul Snack Attack nu a fost afectat de criza financiara, anticipand insa o crestere a costurilor si ingreunarea accesului la credite, in contextul in care lantul de sandwich-uri doreste extinderea in tara.

Pentru 2008, oficialii Snack Attack estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro, un avans de 47%, avand in vedere si locatiile noi deschise in Bucuresti. Majoritatea incasarilor vor proveni din sandwich-uri, iar profitul inainte de taxe si impozite (EBITDA) se va cifra in jur de 8-10%. Anul viitor insa, cresterea nu va depasi 25%, sustine Iancau.