Vrem sa profitam de oportunitatile crizei

Vrem sa profitam de oportunitatile crizei“In industria aviatica, cea mai importanta consecinta a colapsului economic actual va fi consolidarea industriei la nivel global”, opineaza reprezentantul liniei aeriene.

Lufthansa se implica foarte activ in aceasta consolidare a industriei, venind cu oferte concrete pentru achizitionarea a doua dintre cele mai mari companii europene: Alitalia si Austrian Airlines, dupa ce in septembrie a achizitionat operatorul Brussels Airlines.

“Crizele sunt adesea un punct de pornire pentru schimbari structurale si de aceea ne gandim sa profitam de oportunitatile acestei crize si sa incercam sa ne consolidam in piata”, explica Versemann, care adauga ca negocierile pentru preluarea Austrian Airlines nu sunt inca finalizate.

Criza si indicatorii financiari ai Lufthansa, la 9 luni

Criza si indicatorii financiari ai Lufthansa, la 9 luniGradul de ocupare al companiei germane este un indice care are de suferit de pe urma crizei economice actuale. “In luna octombrie au inceput sa fie vizibile efectele crizei asupra gradului de ocupare a locurilor: daca in octombrie 2007, aeronavele Lufthansa aveau un grad mediu de ocupare de 81,3%, in luna octombrie a acestui an acesta a scazut cu 2,5%, pana la 78,8%”, spune oficialul companiei.

Criza si-a pus amprenta si pe profitul net al companiei, care a scazut cu 65,1%, fata de primele 9 luni ale lui 2007, ajungand la 551 mil. euro de la 1,58 mld. euro in 2007. “Acesta diferenta considerabila este din cauza faptului ca in 2007 am avut un profit net foarte mare din vanzarea actiunilor Thomas Cook (503 mil. euro), precum si castigurile de 82 mil. euro din rascumpararea actiunilor proprii prin intermediul WAM Achizitii SA”, explica Versemann declinul considerabil fata de 2007.

In ciuda problemelor cu care se confrunta, Lufthansa nu are in plan reduceri de personal. „Nici dupa evenimentele din 11 septembrie 2001 nu am recurs la concedieri, fiind una dintre putinele companii care nu si-a redus personalul, si nici acum nu vom recurge la aceasta metoda pentru a reduce costurile”, sustine oficialul Lufthansa.

Romania, inca in crestere

Romania, inca in crestereDesi cresterile Lufthansa nu mai sunt la fel de spectaculoase ca in anii precedenti, datorita unei maturizari a pietei locale, operatorul german raporteaza rezultate pozitive pe piata din Romania.

Astfel, in primele 9 luni ale acestui an, numarul pasagerilor transportati de Lufthansa in/catre Romania a crescut cu 11% fata de anul 2007. “In primele 3 trimestre ale anului, Lufthansa si Swiss au transportat peste 500.000 de pasageri din/catre Roamania, cea mai profitabila cursa ramanand Bucuresti - Munchen”, mai adauga el.

Si cota de piata a companiei germane pe piata romanesca este in continua crestere. “In intervalul ianuarie-septembrie 2008, cota de piata a Lufthansa s-a majorat cu 25%, ajungand la 16%”, declara Versemann.

Pentru tot anul 2008 acesta estimeaza o cifra de afaceri de 40 mil. euro pentru Romania, in contextul in care operatorul german impreuna cu Swiss au 99 de zboruri saptamanale din/catre Romania.

Primele 4-5 luni din 2009, extrem de dificile

Primele 4-5 luni din 2009, extrem de dificileChiar daca in luna martie din 2009 va inaugura zborul Bucuresti - Milano de la care are foarte mari asteptari, Versemann recunoaste ca primele 4-5 luni ale lui 2009 vor fi unele critice. “Este greu de prevazut acum cum va evolua criza economica actuala si de accea inceputul lui 2009 va fi unul foarte dificil in toate domeniile”, afirma el.

Daca atunci cand Lufthansa a decis sa fie prima companie locala traditionala (in afara de low-cost-uri) care introduce zboruri spre destinatii in afara tarii de provenienta, introducand incepand din luna martie a anului viitor ruta Bucuresti - Milano, Italia parea o ruta sigura si profitabila, acum datele problemei s-au schimbat.

“In conditiile economice actuale, cand investorii italieni nu se vor mai inghesui sa investeasca in Romania, iar multi romani se vor intoarce acasa pentru ca nu vor mai avea de lucru in Italia, estimam un grad de ocupare a acestui zbor de 60-65% in 2009, adica vanzarea a circa 1.200-1.300 din cele 2.000 de locuri disponibile saptamanal”, declara germanul.

Evolutia companiei Pirelli pe piata din Romania si cea a producatorului auto Fiat vor fi unii dintre factorii care vor influenta succesul acestei curse.

Low costul nu este o amenintare pentru operatorii traditionali

Low costul nu este o amenintare pentru operatorii traditionaliChiar daca companiile cu tarife scazute ar parea solutia intr-o perioada de criza finaciara, reprezentantul Lufthansa considera ca operatorii traditionali nu vor pierde teren in fata celor low cost.

“Low costurile si companiile traditionale au metode de business diferite si segmente de clienti diferiti, de accea nu consider ca suntem concurenti.
Atunci cand un pasager vrea sa zboare cu un low cost trebuie sa ia in calcul atat serviciile oferite, cat si costurile suplimetare pe care le implica deplasarea de la un aeroport secundar”, mai afirma Versemann.

El spune ca un alt avantaj al operatorilor traditionali este faptul ca acestia ofera conexiuni in toata lumea, spre deosebire de cei cu tarife scazute care ofera doar transportul dintr-un punctul A catre un punct B.

In ceea ce priveste segmentul de business, acesta va fi afectat doar pe zborurile de scurta durata, considera seful Lufthansa. “Daca clientii corporate vor decide sa renunte la business class si sa isi indrepte atentia catre economy class, acest lucru se va intampla doar pentru cursele scurte, nu pentru cele lungi, unde oamenii au nevoie de confort”, mai declara el.

Pana la sfarsitul lui 2009, compania germana nu are in plan introducerea de noi destinatii in si dinspre Romania, desi este in continua cautare de noi rute si destinatii profitabile.