1 / 6

Romania, a doua tara dupa cota de piata din grupul Arcelik

La 35 de ani, dupa o experienta de sase ani in cadrul Arctic Romania, Monica Iavorschi (foto) a fost numita la sfarsitul anului trecut in functia de director general al companiei.

“Exista o experienta de sase ani in care eu am reusit sa cunosc foarte bine grupul Arcelik si grupul a putut sa vada perfomantele din Romania. A fost o decizie indrazneata la nivelul grupului, in primul rand sa lasi un om local la conducerea companie, insa exista o strategie pe care ei o aplica din ce in ce mai mult la nivel international si s-a ajuns la concluzia ca oamenii din pietele locale se descurca cel mai bine pentru ca stiu foarte bine mediul economic, cultura etc. Pentru Romania primul obiectiv sunt vanzarile, probabil si acesta a fost un argument important pentru aceasta decizie. Performanta de pana acum a fost foarte buna”, a declarat, pentru Wall-Street, Monica Iavorschi.

Arctic detine in prezent o cota de piata de 31,5%, ceea ce face ca Romania sa fie a doua tara ca importanta dupa Turcia in grupul Arcelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica.

Daca in 2008 Arctic a raportat o crestere a cotei de piata de 3% fata de 2007, pentru acest an compania considera un obiectiv “ambitios” majorarea pozitiei in piata locala cu 1 pana la 3 puncte procentuale.

“Primul mare obiectiv este sa intarim pozitia in piata locala. Suntem lideri detasati. Anul trecut am avut o crestere a cotei de piata de 3%. Castigarea unei cote de piata de 1-3% consideram ca este un obiectiv ambitios pentru acest an. In momentul in care esto lider detasat de piata esti foarte expus si e destul de greu sa cresti, insa anul trecut am dovedid ca nu e imposibil. Deci mizam pe crestere si anul acesta”, spune Iavorschi.

Potrivit acesteia, unul din planurile pe termen lung reprezinta transformarea Arctic in unul dintre cei mai mari si mai competitivi producatori de electrocasnice la nivelul Europei Centrale si de Est.

“Planul pe termen lung nu se schimba, exista suisuri si coborasuri, insa il mentinem. Din pozitia de producator, ne-am propus sa devenim unii dintre cei mai mari si mai competitiv producatori de electrocasnice la nivelul Europei Centrale si de Est. Anul acesta incercam sa trecem cu bine peste aceasta perioada «altfel», nu o numesc nici rea nici buna pentru ca sunt, ca in orice business, si perioade foarte bune si mai putin bune. Important este sa iti controlezi foarte bine business-ul, sa faci procesul de reducere a costurilor, in cadrul caruia greul vine din a balansa vanzarile cu costurile”, explica Monica Iavorschi.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri