1 / 4

Oamenii consuma ciocolata si in vremuri de criza

Erwin Vondenhoff (foto), directorul general al unuia dintre cei mai importanti producatori de pe piata locala de ciocolata, considera ca actualul context economic nu reprezinta un motiv real de ingrijorare pentru brandurile puternice si cu o identitate bine definita.

“Nu vorbim de masini sau apartamente, vorbim despre ciocolata. Ca un adevar istoric, oamenii consuma ciocolata si atunci cand se simt bine, ca o recompensa personala, dar si atunci cand trec prin momente mai putin placute. In momentul unei crize financiare, poti sa te intrebi care branduri sunt mai afectate decat altele. Fie ai un brand puternic, si consumatorii iti aleg brandul, fie nu ai un brand, si consumatorii aleg alte produse, uneori mai ieftine. Ca tendinta la nivelul intregii Europe, produsele de mijloc, fara o identitate bine definita, vor avea de suferit”, declara Erwin Vondenhoff.

In opinia acestuia, intr-o perioada de instabilitate economica, oamenii nu mai sunt la fel de deschisi spre experimente, preferand brandurile care ofera siguranta. Astfel, producatorii straini care vor sa intre acum pe piata locala de ciocolata pot intampina dificultati ca urmare a contextul economic.

“Pe perioada unei crize, si acum vorbesc din perspectiva emotionala, oamenii cauta siguranta. Un brand ar trebui sa ofere siguranta, fiind legat de emotii. Cred ca pe perioada unei crize oamenii nu mai sunt atat de dispusi sa experimenteze. Din acest motiv cred ca e dificil pentru alti producatori straini sa intre pe piata in aceste momente, ceea ce ne va permite sa crestem in continuare la nivel local, cu 5-6% anul acesta”, spune Vondenhoff.

Produsele Heidi se adreseaza tuturor categoriilor de clienti, cu focus pe consumatorii cu varsta cuprinsa intre 20 si 45 de ani si un venit lunar intre 500 si 800 de euro.

“Exista in Romania oameni care au salarii de 400-500 de lei pe luna. Acestia se uita in primul rand la pretul unui produs. Si sunt oameni care castiga pana la 1.000 de euro, care se vor orienta spre calitate si mai putin spre pret. Ca si strategie, nu ne focusam pe oamenii care au salarii de 400-500 de lei, atat in Romania cat si in alte state, ci mai degraba spre cei cu salarii de peste 500 de euro. Si acest lucru ne face oarecum mai rezistenti in fata crizei. Chiar daca acesti oameni ar avea dificultati financiare, nu cred ca ar renunta la ciocolata”, explica directorul general al Heidi Chocolat.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri