1 / 4

Ce branduri au crescut afacerile Murfatlar in 2008

Murfatlar a raportat anul trecut afaceri de 176 milioane de lei (aprox. 48 mil euro). Cele mai mari vanzari le-a inregistrat Zestrea Murfatlar, in special vinurile rosii, cu o valoare a vanzarilor de aproximativ 55 mil lei. Vanzari importante au mai inregistrat si marcile Lacrima lui Ovidiu si Premiat Eticheta Neagra.

“Tendinta europeana este de crestere a consumului de vin rosu si sec, ceea ce ne determina sa estimam o crestere si pe piata interna a acestuia. Spre deosebire de ceea ce se intampla la nivel mondial, unde se consuma cu precadere vinurile rosii, preferintele consumatorilor romani se indreapta in proportie de 70% spre vinurile albe si doar in procent de 30% spre vinurile rosii”, a declarat, pentru Wall-Street, Daniel Negrescu (foto), brand manager Murfatlar.

In ceea ce priveste tipul de vin, procentele se impart astfel: 46% vin sec+demi-sec, 52% vin dulce+demidulce si licoros 2%.

“Tendinta este de crestere a vinului demisec pe segmentul mediu si a celui sec pe segmentul super premium. O alta tendinta care se simte si la noi este si cresterea vinului roze”, spune Negrescu.

In opinia acestuia, pretul reprezinta un criteriu semnificativ in decizia de cumparare, a carui pondere va creste in perioada urmatoare, insa cea mai importanta este imaginea brandurilor pe piata.

“Acest ultim criteriu se datoreaza investitiilor in promovare si publicitate. Spre deosebire de celelalte produse de larg consum, vinul are o specificitate, si anume provenienta acestuia, podgoria fiind o emblema si un criteriu de alegere important”, crede Daniel Negrescu.

Unul din obiectivele Murfatlar pentru acest an constituie o crestere valorica cuprinsa intre 5 si 10% pentru brandurile scumpe din portofoliu-Conu’ Alecu, Lacrima lui Ovidiu si Trei Hectare.

Potrivit lui Negrescu, Murfatlar nu resimte o scadere a consumului pe segmentul vinurilor de lux, considerand ca “in general extremele sunt cele mai ferite de efectele crizei si pot reprezenta oportunitati pentru companii”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri