1 / 5

Primii pasi

Operational pe piata romaneasca din anul 2007, producatorul de lactate proaspete Tnuva a ales sa dezvolte aici un proiect de tip greenfield, investind 55 de milioane de euro intr-o fabrica din localitatea Popesti-Leordeni.

“Principala motivatie din spatele sosirii mele in Romania a fost cautare unor noi provocari. Inainte de Romania am petrecut opt ani in Tnuva , parcurgand toti pasii posibili in marketing, de la un foarte tanar brand manager, prin diferite pozitii ca marketing manager si group brand manager, pana la ultima pozitie-business manager pentru intreaga divizie de lactate proaspete. Am fost foarte implicata si in procesul de constructie a noii fabrici, cea mai mare din estul Europei, si transferul portofoliului de produse. Cand a aparut posibilitatea de a intra pe piata romaneasca, am sarit pur si simplu pe acest proiect”, declara Sagit Tzur-Lahav (foto).

Primul lucru pe care l-a facut in momentul in care a sosit in Romania a fost “sa taca si sa asculte”, spune vicepresedintele de marketing al Tnuva Romania.

“Cand am ajuns in Romania a trebuit mai intai sa tac si sa ascult, pentru a invata. Nu am venit cu un plan batut in cuie, dar va pot spune ca primul an si jumatate a constat doar in ascultare si studierea comportamentului consumatorilor. Am descoperit Romania, am intalnit oameni foarte deschisi, ospitalieri. M-am simtit foarte bine, ceea ce m-a si ajutat pentru dezvoltarea proiectelor. Vorbeam zilele trecute cu un inalt oficial Tnuva si ii spuneam ca daca ar exista posibilitatea de a ma intoarce in timp as face acelasi lucru, fara un dram de ezitare. Din punct de vedere al marketingului cred ca mi-am atins toate obiectivele”, spune Tzur-Lahav.

Cel mai dificil lucru la sosirea in Romania a fost pentru Sagit Tzur-Lahav sa accepte faptul ca numele Tnuva nu reprezenta nimic pentru romani.

“A trebuit sa cladim totul de la zero. Dupa opt ani de experienta pe piata din Israel, trebuia sa ne conectam la stilul romanesc. Dar faptul ca am invatat in permanenta, am discutat cu oamenii ne-a ajutat mult sa intelegem in ce directie sa mergem. De cele mai multe ori marketerii se straduiesc sa descopere un nou unghi de atac, insa Tnuva s-a indreptat spre cea mai fireasca directie-familia si calitatea, doua elemente conectate”, povesteste oficialul Tnuva Romania.

In ceea ce priveste consumatorul roman in urma cu patru ani, Sagit Tzur-Lahav il defineste drept unul “curios, dispus sa incerce noi produse si foarte bine documentat in legatura cu piata lactatelor”.

“Ce a ramas neschimbat este faptul ca romanii sunt foarte constienti de ceea ce aleg. In special in cazul produselor lactate, citesc ce scrie pe ambalaje si pun intrebari, un lucru esential”, explica Tzur-Lahav.

Intrebata ce ar fi dorit sa realizeze insa din lipsa de timp nu mai poate, Tzur-Lahav spune ca intentia sa a fost sa Tnuva sa aiba un brand Yoplait mai puternic decat cel actual.

“Cred ca faptul ca operam doua branduri, Tnuva si Yoplait, reprezinta uneori o provocare pentru a le dezvolta pe amandoua. Intentia mea a fost sa avem un brand Yoplait mai puternic decat cel actual. Yoplait se dezvolta bine, insa este in continuare «fratele mai mic» al Tnuva. E nevoie de timp. Cu toate acestea, Yoplait este in prezent numarul 2 pe piata de iaurturi cu fructe. Am terminat 2008 cu 12% cota de piata si de la inceputul acestui an avem aproximativ acelasi nivel al vanzarilor comparativ cu anul trecut”, explica Sagit Tzur-Lahav.

Cititi si Cum a decolat afacerea Tnuva pe piata romaneasca

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri