1 / 4

Noua companie, vanzari potentiale de peste 100 de mil. euro

"Daca tranzactia ar fi completa si imediata, am obtine o entitate cu vanzari de circa 50 de milioane de euro anual, cu o cota de piata de 2,4%, ceea ce ar plasa cele doua companii in ierarhia la zi (clasamentul intocmit trimestrial de Cegedim cu privire la vanzarile celor mai mari companii farma - n. red.) pe locul al 13-lea", a declarat pentru Wall-Street Petru Craciun, directorul general al filialei locale a firmei de studii si analize de piata Cegedim.

O ipoteza care, extinsa pentru urmatorii doi-trei ani si incluzand viitoare produse lansate, ar putea insemna vanzari de aproximativ 100 de milioane de euro, potrivit consultantului farma Adrian Lakatos (foto).

In practica insa, aceste calculele ar putea fi altele si asta pentru ca desi portofoliile celor doua companii sunt in mare parte complementare, exista o potentiala canibalizare pe segmentul medicamentelor cardiovasculare, acolo unde LaborMed este mai bine reprezentat. De aceea, este posibil ca in urma tranzactiei sa se renunte la unele produse.

In fapt, afirma specialistii din domeniu, doua scenarii de tranzactie au fost analizate: preluarea intregului portofoliu Ozone sau doar a anumitor produse din acesta.

Una dintre cele mai puternice ratiuni ale tranzactiei este nevoia Labormed de a se diversifica in zona OTC-urilor, in situatia in care pretul la medicamente etice este serios impactat. Portofoliul reunit al celor doua companii, spune directorul general al Cegedim, este suficient de complementar, sustinand astfel credibilitatea variantei de achizitie a portofoliului.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri