1 / 6

100 de minute in FM

„In medie, in fiecare dimineata fac o ora si zece minute din Baneasa pana in zona Piata Universitatii. Insa se poate si mai rau”, spune un partener al unei case de avocatura din Bucuresti. In cele peste 60 de minute, avocatul are ragaz sa isi citeasca primele emailuri, ba chiar sa isi programeze prin telefon intalnirile pentru ziua in curs.

In trafic, romanii vorbesc mult la telefonul mobil, insa activitatea in sine este mai greu de monitorizat in comparatie cu alte obiceiuri, care pot fi masurate mai usor.

Intr-o zi obisnuita de munca, un bucurestean asculta radioul in masina, in medie, 100 de minute. Perioada de prime time a radioului este formata din doua intervale: dimineata, intre orele 7.00-10.00 si dupa amiaza, intre 17.00-19.00. In primul interval, cel de dimineata, radioul e ascultat in masina 56,4 minute, in medie. Cand se intorc de la serviciu, bucurestenii tin radioul pornit aproximativ 49,7 minute.

Situatia se schimba in celelalte orase din tara, unde traficul e mai relaxat. In cele mai mari 10 orase din tara, cu populatie de peste 200.000 de locuitori, cele doua intervale de prime time se reduc la 38,6, respectiv 39,1 minute. “Evident, cu cat orasul este mai mic, cu un trafic mai putin intens, timpul petrecut la volan devine si el semnificativ mai redus decat in metropolele aglomerate”, spune Marius Strambeanu, Media Research EDI Romania, compania care detine posturile de radio Europa FM, Radio 21 si Vibe FM.

“Odata cu rezolvarea, pe viitor, a problemelor traficului vom asista la scaderea ascultarii radio in masina”, mai spune Strambeanu. Durata de ascultare a radioului la volan a crescut in primele luni ale anului cu 5% fata de perioada similara a lui 2008. Ascultatorii sunt recrutati cel mai mult din grupa de varsta 25-34 de ani, sunt preponderent barbati si asculta posturi de radio comerciale.

In Bucuresti, cel mai ascultat post de radio in perioadele de prime time este Radio ZU, urmat de Kiss FM, Europa FM si Radio 21. La nivel national, soferii asculta cu preponderenta Europa FM (20,4%), Kiss FM (17,2%), Radio 21 (12,9%) si Radio ZU (12,3%).

O crestere importanta a inregistrat, potrivit lui Strambeanu, ascultarea radioului la mp3 player si cu ajutorul telefoanelor mobile, device-uri folosite tot in timp ce ascultatorii se deplaseaza dintr-un loc in altul.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri