1 / 6

Ferita de intemperiile crizei

Sergiu Negut, directorul executiv al CMU, este relaxat chiar si pe timp de criza. Nu vorbeste despre ajustari, nici de reduceri, si cu atat mai putin despre “vremuri grele”. Discursul sau nu s-a schimbat foarte mult fata de anii de boom economic si, desi nu neaga dificultatile momentului, se considera un manager privilegiat, intr-o piata “ferita” si aciclica fata de fluctuatiile economice.

“In realitate, criza nu s-a simtit cu adevarat decat in decembrie anul trecut, pana atunci fusesera numai zvonuri. Noi suntem intr-un segment de piata care este oarecum izolat, si asta pentru ca sanatatea este in general aciclica, de aceea un ciclu economic de genul acesta nu se resimte direct printr-o schimbare a cererii”, explica Negut (foto), intr-un interviu acordat Wall-Street, adaugand ca in cazul companiei pe care o conduce vanzarile nu au scazut ci au fost constante.

Cu toate acestea, nu neaga faptul ca si piata serviciilor medicale private “face parte din economia actuala”, afectata acum de o criza globala. Altfel spus, “piata de investitii in sanatate s-a micsorat fata de estimarile din 2008, inclusiv disponibilitatea companiilor de a investi in proiecte noi, avand certitudinea ca de la an la an vor avea bani mai multi”, spune seful CMU, adaugand ca si bancile sunt reticente in a acorda finantari, chiar si companiilor viabile, cu care au mai colaborat. “In prima perioada a anului, asteptarile de crestere a pietei au suferit o ajustare: daca in 2008 functionam pe o piata care avansa cu 20-30% anual, indiferent de ce se intampla, deci si performantele unui operator erau legate de aceasta evolutie inerenta, acum vorbim de o piata cu maxim 10% peste cea de anul trecut”, crede Negut.

Planurile CMU pentru perioada urmatoare nu au fost afectate de criza, ba mai mult, s-au mai extins prin contractarea unui nou credit, in valoare de cinci milioane de euro. Impreuna cu cele 3,5 milioane de euro ramase din programul investitional in valoare totala de 20 de milioane de euro bugetat in 2008, CMU are acum 8,5 milioane de euro pentru dezvoltarea retelei. Obiectivul principal: provincia, pentru ca, asa cum insusi Sergiu Negut sustine, “daca ai deja zece clinici in Bucuresti, nu e o mare stire ca mai deschizi inca una”.

In Capitala, segmentul serviciilor medicale private este bine reprezentat de principalii jucatori din piata, care opereaza aici mai multe clinici. Bucurestiul concentreaza mai mult de jumatate din piata, iar restul se imparte intre miile de cabinete individuale, clinici sau policlinici de provincie. In aceste conditii, o vedere de ansamblu asupra domeniului arata o piata foarte fragmentata, cifrata la circa 400 de milioane de euro anul acesta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri