Cat cheltuie parintii pentru rechizite

Cat cheltuie parintii pentru rechiziteLantul de retail de carte Diverta, parte a grupului RTC, s-a pregatit pentru debutul noului an scolar, lansand campania “Back to School”. Pana pe 6 septembrie incasarile din rechizite scolare se mentin aproape de nivelul anului trecut, spune Emilia Canea (foto), CEO Diverta.

“Anul trecut, in acest sezon incasarile au fost de aproximativ 1 milion euro, in momentul de fata inregistram o scadere de circa 10%, insa trebuie subliniat ca sezonul nu este incheiat si estimam ca vanzarile vor creste in urmatoarele 2 saptamani”, a declarat, pentru Wall-Street, Emilia Canea (foto).

In acest an oferta Diverta a cuprins rucsacuri echipate complet cu cele necesare pentru a incepe scoala, iar pentru fiecare pachet complet de caiete auxiliare (semestrul I si II) cumparatorii primeau un cadou surpriza. Astfel, un ghiozdan complet echipat poate fi achizitionat cu preturi cuprinse intre 50 lei si 149 lei.

Potrivit Emiliei Canea, 2009 a adus o orientare a clientilor catre produse aflate la promotii sau oferte speciale pe fondul actualului context economic.

“Influenta cea mai mare in ponderea vanzarilor este reprezentata de ghiozdanele echipate, impreuna cu penarele si instrumentele de scris, care reprezinta 25% din totalul vanzarilor din gama back to school, iar caietele au o pondere de 17%”, spune Canea.

In acest sezon, 12% din totalul vanzarilor este realizat din vanzarea rechizitelor. 40% din vanzarile de rechizite sunt realizate in Bucuresti, conform datelor furnizate de companie.

Reteaua Diverta numara 66 de magazine in Romania si unul in Republica Moldova, la Chisinau, suprafata totala de retail ocupata de brand fiind de 23.000 mp. In 2008, reteaua de librarii Diverta a inregistrat afaceri de 48 mil. euro si un profit de 743.000 euro, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finante.

In 2009, Diverta a inchis 11 magazine cu suprafete mici din tara (suprafata totala inchisa fiind de aproximativ 2.000 mp) si a deschis doua magazine noi - Diverta Polus, prin preluarea Libri de la Cluj Napoca, respectiv magazinul din Baneasa Shopping City, cele doua avand o suprafata totala de 1.400 mp.

Diverta este una dintre diviziile de retail ale grupului RTC si cuprinde mai multe linii de business-lantul de magazine Diverta, Libraria Noi din Bucuresti, Depozitul de Carte (DDC), Ara Toys (import si distributie de jucarii) si Noi Distributie Carte (NDC), cel mai mare importator si distribuitor de carte straina.

La randul sau, Depozitul de Papetarie, unul dintre principalii jucatori de pe piata distributiei de produse de birotica si papetarie, a raportat in primele doua saptamani ale acestei luni vanzari in crestere cu 26% fata de aceeasi perioada din luna august, respectiv cu cateva procente (3%) fata de perioada similara a anului trecut.

“Aceasta evolutie o pun pe seama solicitarii crescande a parintilor pentru produse de calitate, in detrimentul celor a caror principal argument il reprezinta pretul. In ceea ce priveste vanzarile, cele mai cautate produse sunt caietele, acuarelele, pensulele, blocurile de desen. In medie, parintii au achizitionat rechizite in valoare de aproximativ 160 lei”, declara Dan Popa, director general al Depozitului de Papetarie.

Potrivit acestuia, produsele cu cele mai mari cresteri ale vanzarilor sunt cele din gama economica, cu preturi cuprinse intre 0.36 lei si 20 lei.

Depozitul de Papetarie a inregistrat vanzari de 3,5 milioane euro in prima jumatate a anului, in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada din 2008.

In prezent, Depozitul de Papetarie ofera clientilor sai aproximativ 12.000 de produse din mai multe categorii.

Depozitul de Papetarie este un business cu capital 100% romanesc, infiintat in anul 1998. Cu circa 10.000 si 40 de angajati, Depozitul de Papetarie reprezinta in mod direct in Romania unele dintre cele mai renumite marci din domeniu: Bi-Office, Centropen, Cleanlike, Elba, Fellowes, Hopax, Karton P+P, Korona, Laco, Memoris-Precious, Mikro, Oxford, Parker, Pensan, Quicks, Syrom, Tanex, Tarifold, Waterman.

Septembrie in stagnare in electroIT

Septembrie in stagnare in electroITDesi din ce in ce mai multi copii au propriul calculator sau laptop, iar luna septembrie inseamna totodata si finalul concediilor, aceste elemente nu au o influenta semnificativa asupra vanzarilor de produse electronice si IT, potrivit informatiilor furnizate de Altex, cel mai important retailer electroIT pe piata locala si PCfun, unul dintre cele mai mari magazine online de electronice.

“Prima saptamana din septembrie a ramas la nivelul lui august, ca si volume de vanzari. Cresterea incepe cu a doua si a treia saptamana din septembrie, iar noi speram ca ultima perioada a lunii sa ramana pe acest trend crescator. Tinand cont ca inceperea scolii coincide si cu terminarea sezonului concediilor, aceasta perioada va genera cresteri de aproximativ 15% fata de perioada anterioara, ca un prim semn al intrarii in sezonul de toamna. Dar cresterea este grefata pe o baza destul de mica, deoarece de la inceputul anului, piata a manifestat o contractie importanta fata de 2008”, a declarat Marius Ghenea, presedintele companiei de distributie IT Fit Distribution, care a dezvoltat magazinul online PCfun.

El a adaugat ca in luna septembrie a anului trecut vanzarile au fost cu aproximativ 60% mai mari fata de septembrie 2007 si au insemnat in jur de 9% din vanzarile totale pe 2008.

Anul trecut compania PCFun a inregistrat o cifra de afaceri de 14,8 milioane de euro, fata de 11,9 milioane de euro in 2007, potrivit Ministerului de Finante.

In acest an, Ghenea estimeaza ca vanzarile in luna septembrie vor creste cu aproximativ 20%, iar ponderea in vanzarile anuale va scadea la 8,5%.

Faptul ca majorarea vanzarilor incepe spre sfarsitul lunii este remarcata si de Dan Ostahie, patronul Altex, cea mai mare retea locala de distributie de electrocasnice, electronice si produse IT&C, cu afaceri de aproximativ 344 milioane de euro in 2008.

“De obicei, in septembrie vanzarile in volume sunt cu aproximativ 5% mai mici decat in iulie si august ca urmare a scaderii vanzarilor de produse frigorifice si aparate de aer conditionat. Pe de alta parte, in iulie si august vanzarile sunt stimulate de romanii care vin din strainatate. Spre sfarsitul lunii septembrie vanzarile cresc si se vede deja o evolutie pe segmentul de calculatoare, laptopuri, televizoare, dar aceasta este contrabalansata de diminuarea vanzarilor de produse frigorifice si de aer conditionat. Practic, pana acum nu este nicio crestere, dar nici un declin fata de luna anterioara”, a declarat Ostahie.

In primul semestru al acestui an, Altex a inregistrat vanzari de 83 de milioane de euro, in scadere cu 50% fata de perioada similara a anului trecut.

Traficul din Militari Shopping, in crestere cu 30%

Traficul din Militari Shopping, in crestere cu 30%Multi retaileri considera week-end-ul ce tocmai s-a incheiat unul foarte important, fiind premergator inceperii scolii, considera Bogdan Dancau, director financiar si de operatiuni al Manhattan Real Estate Management, companie care asigura managementul operational al parcului Militari Shopping Center si membra a Atrium European Real Estate Limited. In ultimele zile, traficul inregistrat de Militari Shopping Center a crescut cu circa 30% fata de o perioada normala.

"Avem multe segmente influentate de inceperea scolii: magazine pentru copii pe diverse segmente de pret, libraria Mladinskan, hypermarketul Auchan si magazinul Daiso, pentru papetarie si orice pentru scoala. In plus, magazinele de sport Decathlon si Hervis au bilboard-uri (n.r: panouri publicitare) mari in oras cu «Back to school»", a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Dancau.

Si retailerul C&A are o componenta principala in acesta directie, printre brand-urile sale numarandu-se Clockhouse, Westbury si Your Sixth Sense. Pana in prezent, C&A a deschis un singur magazin in Bucuresti, acesta fiind in Militari Shopping Center.

Retailerii, plus de 50% la vanzarile de produse pentru scolari

Retailerii, plus de 50% la vanzarile de produse pentru scolariChiar daca nu au cumparat la fel de mult ca anul trecut, cand criza era inca un subiect din stirile internationale, parintii au reusit sa revigoreze afacerile retailerilor, care au inregistrat in ultimele doua saptamani un plus de circa 50% la produsele destinate elevilor.

“Vanzarile pentru articole destinate scolarilor (rechizite, papeterie, ghiozdane) au crescut in ultimele doua saptamani cu aproximativ 55% fata de ultimele doua saptamani ale lunii august”, spune, pentru Wall-Street, Andreea Mihai (foto), directorul de marketing al Carrefour Romania, lant care numara in prezent 22 de hipermarketuri si 24 de supermarketuri peste tot in tara.

Fata de anul trecut, raportate la numar comparabil de magazine, vanzarile s-au mentinut la acelasi nivel, iar in total unitati, incasarile au raportat un plus de 10%. Cele mai vandute produse in magazine Carrefour au fost rechizitele – caiete, instrumente de scris, precum si ghiozdanele.

Retaileriis-au intrecut in oferte speciale si promotii pentru bugetele impactate de criza si vizibil micsorate fata de anul trecut. “Ca in toti anii, parintii au cumparat copiilor cele necesare pentru inceperea scolii, cu deosebirea ca in acest an au fost mult mai atenti la preturi si promotii, incercand sa aleaga varianata optima pentru buget pe care l-au avut la dispozitie”, spune Andreea Mihai.

Carrefour a avut in derulare, in perioada 26 august – 14 septembrie, un catalog promotional, special dedicat inceperii scolii in care au fost incluse articole de papetarie, rechizite, carti, mobilier pentru elevi (birouri, scaune, biblioteci), articole textile pentru scoala (uniforme, treninguri, articole de incalatminte, geci), precum si produse IT.

Astfel, Carrefour a oferit seturi de trei caiete (trei la pret de unul) – 0,92 de lei, penare simple, cu preturi intre 1,99 si 6,99, penare-set (compuse din mai multe piese) - intre 9,99 si 21,90, stilouri - cu preturi incepand de la 1,99 lei pana la 10 lei, pixuri si creioane - cu preturi incepand de la 1,79 lei si pana la 4,99 lei.

Unii retaileri vor continua promotiile pana la sfarsitul lunii, si asta pentru ca multi parinti au ales sa cumpere in etape cele necesare inceperii scolii. Este si cazul magazinelor de tip discount Minimax, care si-au sporit cu 45% vanzarile in primele doua saptamani ale lunii fata de intervalul 15-31 august.

“Vanzarile din 2009 pentru produse pentru elevi inregistreaza doar o usoara crestere fata de vanzarile inregistrate in perioada corespunzatoare a anului 2008, in conditiile cresterii numarului de clienti, pe fondul sporirii numarului de magazine. Totodata, vanzarile la articolele de scoala au fost influentate cu siguranta de situatia economica actuala”, declara, pentru Wall-Street, Catalin Bardas, directorul de achizitii din cadrul Minimax, care estimeaza ca fata de 2008 parintii au pe rechizite mai putin anul acesta.

In cazul Minimax, cele mai vandute produse au fost caietele, cu preturi intre 0,39 de lei si 2,79 de lei.