1 / 5

Claudiu Opran, COO Sensiblu: Marcile private intra pe profit in al doilea an de comercializare

Sensiblu, parte a A&D Pharma, cel mai puternic grup farmaceutic din Romania, a inceput sa aduca marci private pe rafturile farmaciilor inca din 2005, prin gama Herbology, care s-a rebranduit mai apoi in Herbosophy. Ulterior, alte patru game sub marca proprie i s-au alaturat: Oxyance (produse dermatocosmetice), Herbosophy (cosmetice), Imacul’Eau (produse pentru igiena intima cu apa de izvor din Islanda), Dermalin (detergenti nonalergic) si Sensiblu (produse pentru igiena, mici dispozitive).

Marcile private sunt mai ieftine decat produsele similare din gama lor, dar care au branduri consacrate, iar diferenta de pret rezulta din faptul ca marcile private nu includ costurile de promovare. “Pentru Sensiblu, avantajele lansarii de produse sub marca proprie sunt legate de acoperirea unor nise de piata identificate pe nevoi specifice ale clientilor, pe care incercam astfel sa-i fidelizam, dar si de diferentierea de competitorii nostri”, spune pentru Wall-Street Claudiu Opran (foto), seful farmaciilor Sensiblu. Studiile, sustin reprezentantii lantului de farmacii, arata ca 70% dintre consumatori considera ca marcile private ofera produse unice.

Avantajele pentru clienti, asa cum le vede retailerul Sensiblu, sunt “produse de o calitate foarte buna, care raspund unor nevoi specifice, neacoperite de alte produse, la un pret corect”. Ce inseamna, mai exact, un “pret corect”? La fel ca si in cazul produselor de larg consum, marcile private din farma sunt cu pana la 20-30% mai ieftine decat un “A-brand” din categoria respectiva, astfel incat sa se adreseze persoanelor cu venituri medii si scazute.

Diferente de pret apar, inevitabil, in functie de brand si de pozitionare. In general, produsele sub marca proprie aduc profit incepand cu cel de-al doilea an de comercializare. “Exceptand primul an de la momentul lansarii, profitabilitatea este comparabila cu cea a produselor similare, dupa scaderea costurilor necesare dezvoltarii”, sustine Opran. In plus, nici rezultatele strategiei de fidelizare nu se lasa asteptate, spune Opran. “Cei care folosesc produsele din gama Herbosophy au una dintre cele mai ridicate rate de loialitate. Daca in primul an cumpara un produs, in anul al doilea cumpara 1,2-1,4 articole pe bon”, detaliaza seful Sensiblu.

Herbosophy, alaturi de Oxyance, este unul dintre cele mai de succes branduri ale Sensiblu, dar si cel mai vechi, prima marca de acest gen al retelei. La inceput, produsele erau fabricate in Romania, dar mai apoi productia a fost mutata, din motive de eficientizare, in Polonia si Cehia. In prezent, Sensiblu lucreaza cu trei producatori - Asil, Biostar si NicProd, oficialii lantului de farmacii declarandu-se deschisi propunerilor de colaborare care ar putea veni din partea altor fabricanti locali.

Cele mai multe produse sub marca proprie ale Sensiblu sunt incadrate in categoria dermatocosmeticelor, un segment evaluat la circa 20 de milioane de euro si care inregistreaza, anual, un ritm de crestere de doua cifre. Anul trecut, dermatocosmeticele au realizat 5% din totalul incasarilor Sensiblu care s-au ridicat la circa 155 de milioane de euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri