2 / 4

Pastile marca Centrofarm

Dorin Catana (foto), directorul general al lantului de farmacii Centrofarm, cel mai vechi brand din retailului farmaceutic din Romania, este destul de rezervat atunci cand vorbeste despre marcile private din portofoliu. Asta si pentru ca cele doua branduri - Paracetamol si Centralgin (echivalent al Algocalminului) abia au un an de cand au inceput sa fie comercializate. Ambele medicamente sunt produse de Sintofarm, producator roman controlat de Generalcom Bucuresti, actionarul majoritar al Centrofarm.

Cele doua medicamente sunt mai mult “o incercare”, dupa cum le catalogheaza insusi Catana. O incercare pentru a vedea daca se poate forma o piata si cum reactioneaza clientii. Arma aleasa a mizat, ca si cazul preluarii brandului Plafar, pe forta marcii. Alain Bonte a fost cel care a venit cu ideea achizitionarii, contra a circa un milion de euro, a brandului Plafar de la Societatea Nationala Plafar, aflata atunci sub controlul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) in proportie de 51% si a Fondului Proprietatea.

Alaturi de Algocalmin si Antinevralgic (branduri care apartin Zentiva Romania, fost Sicomed), Paracetamol este unul dintre cele mai cunoscute marci de medicamente si dintre cele mai folosite. Spre exemplu, Zentiva vinde, lunar, un milion de unitati de Algocalmin si 600.000 de unitati de Paracetomol, potrivit unor date din vara anului trecut. Catana nu vorbeste inca de cifre si volume, despre care spune ca nu sunt relevante, desi adauga ca “oricum vindeam si inainte mult Paracetamol”.

Fata de aceleasi medicamente, dar cumparate din alte farmacii, Paracetamolul si Algocalminul de la Centrofarm au preturi cu 10-20% mai mici, un avantaj la care romanii nu raman insensibili. Beneficii sunt insa de ambele parti, pentru ca retailerul este astfel scutit de cheltuielile de marketing si se diferentiaza de concurenta. Pe langa cele doua medicamente, Sintofarm mai comercializeaza prin reteaua de farmacii Centrofarm si gama de suplimente Maxi Life, dedicata oamenilor cu o activitate fizica intensa.

Suplimentele, impreuna cu parafarmaceuticele (plasturi, pansamente etc) aduc 17% din totalul vanzarilor inregistrate de Centrofarm. In primele sase luni ale anului, acestea s-au cifrat la 15,7 milioane de euro, in crestere cu 46% fata de perioada similara a lui 2008. OTC-urile au avansat in perioada analizata cu 41%, iar suplimentele cu 45%, pe fondul cresterii numarului de farmacii si a cifrei de afaceri. Catana estimeaza ca farmaciile Centrofarm vor incheia anul cu vanzari totale de 32 de milioane de euro, iar incepand cu anul viitor spera sa intre pe profit.


De ce sunt marcile proprii inca anonime pe rafturile farmaciei?



Articole recomandate


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.