3 / 5

Farmaciile Dona: Inca nu este momentul potrivit

“Conducerea Dona a avut in vedere, de-a lungul timpului, posibilitatea de a comercializa produse sub marca proprie, dar aceasta idee nu s-a concretizat din cauza unor factori defavorizanti care ne-au determinat sa reflectam mai mult inainte de a o implementa”, declara pentru Wall-Street oficialii lantului de farmacii controlat de oamenii de afaceri Nicu Nistor si Eugen Banciu.

Discutii in privinta unei eventuale colaborari pentru produse sub marca proprie au fost, insa doar cu reprezentanti din afara tarii; planurile in acest sens nu s-au concretizat insa, iar acum nici nu este momentul potrivit, dupa cum apreciaza acestia. “Nu consideram oportuna lansarea unor marci private. Instabilitatea mediului economic, situatia actuala a sistemului sanitar si schimbarile legislative frecvente din domeniul farmaceutic ne determina sa ne focalizam atentia asupra altor aspecte care sa sustina si sa dezvolte lantul nostru de farmacii”, afirma oficialii Dona.

Retinerea lor vine atat din analizele interne, cat si din lipsa datelor oficiale care sa certifice faptul ca lansarea unor astfel de produse ar putea fi sustenabila pe piata farma. In plus, scepticismul lor se leaga si de costurile “relativ mari” pentru perioada de timp pana cand produsul genereaza profit.

“Un cost ridicat ar putea creste pretul cu amanuntul – un aspect important in decizia de cumparare a multor pacienti. Pacientii merg la farmacie, de cele mai multe ori, in functie de cat de aproape este acea unitate, iar in aceste conditii ar putea resimti lipsa produsului cand apeleaza la serviciile altor farmacii, ceea ce ii poate determina sa renunte la achizitionarea produsului”, explica Georgeta Ionica (foto), sef serviciu promovare si comunicare in cadrul Dona.

Pe de alta parte, reprezentantii retailerului spun ca o gama private-label ar consolida brandul Dona, ar creste fidelitatea clientilor si ar atrage altii noi. “Consideram ca existenta marjelor de profit mai mari pentru marcile private comparativ cu cele ale produselor similare justifica intrarea retailerilor farma pe segmentul private-label.

Lantul Dona numara in prezent 137 de farmacii, iar pana la finele anului li se vor adauga alte sapte unitati. Farmaciile nu comercializeaza marci in exclusivitate, portofoliul acestora fiind compus din produse care sunt disponibile si in alte farmacii sau in alte piete de desfacere, precizeaza Ionica.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri