1 / 4

Luna cadourilor, fara oferte de munca sezoniera

“Criza se resimte inclusiv in domeniul job-urilor sezoniere. Scaderea, din ultimele luni, a retail-ului influenteaza puternic mai ales segmentul promotiilor. Prin reducerea consumului se imputineaza nu numai ofertele pentru promoteri, ci si cele pentru logistica etc.”, afirma Florin Ochiana, HR operations manager pentru Lugera & Makler.

Compania a inregistrat un numar mai mic de oferte de angajare sezoniera pentru luna decembrie a acestui an fata de aceeasi luna din 2008. In raport cu lunile extra-sezon insa (august, noiembrie), luna decembrie a adus o crestere de 10-15% pentru job-urile de iarna.

Pentru luna cadourilor, segmentele de promovare, merchandising, operationale (casierii din lanturile de hiper si supermarket-uri) necesitau suport suplimentar si generau cel mai mare flux de job-uri sezoniere.

Insa, la mai bine de un an de la instalarea crizei si a repercusiunilor resimtite in sectorul de retail, nici site-urile de job-uri, nici agentiile de promoting sau merchandising sau marile lanturi de magazine nu se inghesuiesc sa posteze job-uri sau sa angajeze in regim sezonier. Recruiterii apreciaza ca volumul ofertelor de munca sezoniera a scazut cu 25-30%.

Astfel, la acest moment, pe site-ul de recrutare eJobs postarile pentru job-uri sezoniere vizeaza activitati specifice sarbatorilor (craciunite, reni etc.), cat si activitati de hostess, promoting si merchandising. Similar, site-ul de recrutare BestJobs a activat cinci anunturi in care sa se faca o corespondenta exclusiva cu activitatile comerciale de Craciun.

“Exista insa pe site 325 de joburi publicate sub titluri de promoteri, distribuitori, vanzatori, exclusiv de tipul 'part-time', 'project-based' sau 'practica/voluntariat'”, sustine Carmen Hadarau, specialist marketing BestJobs.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri