1 / 4

La nivelul urmator

“Este o provocare sa fii manager pe timp de criza, dar cel putin in cazul de fata este o misiune asumata pentru ca MOL Romania este un business care se deruleaza 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an”, declara Zsolt Szalay (foto), intr-un interviu acordat Wall-Street, cu patru luni inainte de a-si anunta plecarea din functie. Acum spune ca schimbarea este una normala pentru un expat, care petrece maxim cinci ani pe aceeasi pozitie, si ca si-a dus la bun sfarsit misiunea sa principala – aceea de a integra benzinariile Shell, achizitionate in 2004, in reteaua locala, care numara in prezent 135 de statii.

Ce va face mai departe, inca nu este clar, cel putin oficial, reprezentantii companiei precizand doar ca Szalay va ramane in cadrul companiei, pe o pozitie care sa-i ofere noi provocari. “Zsolt urmeaza sa plece acum pentru cateva saptamani in Ungaria – tara natala - dupa care va primi o noua functie in cadrul grupului”, a spus Szabolcs Ferencz, noul country manager al MOL Romania, sosit la Bucuresti pentru o prima intalnire cu presa.

Conferinta de presa prin care s-a anuntat schimbarea de management a avut loc intr-o cafenea din centrul Capitalei, putin inainte de ora pranzului, jurnalistii prezenti afland tot atunci de noua numire la carma MOL Romania. Oficialii prezenti acolo – Zsolt Szalay, Szabolcs Ferencz si Laszlo Piry, vicepresedinte senior al diviziei de retail in cadrul grupului MOL, nu au oferit prea multe detalii pe aceasta tema, la fel de rezervati fiind si in ceea ce priveste strategia noului sef pentru anul viitor.

Ferencz, fost vicepresedinte de comunicare corporativa al grupului ungar, a apreciat ca preia conducerea intr-o companie “bine organizata, cu performante deosebite, care trebuie sa se dezvolte in continuare si sa-si imbunatateasca serviciile”, dupa un an “greu”.

Comunicator de cariera, intoarcerea lui Ferencz in Romania, unde a crescut inainte de a emigra pentru a-si face studiile in Germania, vine intr-un moment in care intreaga industrie se confrunta cu o restrangere a cererii intr-un context economic global plin de incertitudini. O serie de variabile, precum incertitudinea surselor de finantare, comportamentul consumatorului pus in fata cu slabirea puterii de cumparare, dar si vesnica volatilitate a pretului petrolului sunt doar cateva dintre problemele cu care noul sef va trebui sa se lupte anul viitor.

Intrebat care va fi misiunea sa in cadrul MOL Romania, Ferencz a declarat ca si-a propus mentinerea cotei de piata si o prognozare atenta, pentru a pregati “planul de lupta” pentru 2010. “Nu pot sa ofer prea multe detalii pentru ca sunt de abia venit aici, dar dupa 1 ianuarie voi fi in masura sa dau mai multe detalii pe aceasta tema”, a comentat noul country manager.

“Sunt sigur ca 2010 va fi un an la fel de greu, cel putin in prima jumatate a sa, dar sunt optimist”, a mai spus Ferencz, adaugand ca industria carburantilor a avut o descrestere “conform previziunilor”, pe fondul schimbarilor din industria transporturilor, unul dintre “motoarele” companiilor petroliere.

“Flancat” de cei doi manageri – un “fost” si un “viitor” – Piry, el insusi proaspat numit in functia de vicepresedinte al diviziei de retail din cadrul grupului – a declarat ca Romania are o importanta de ordin strategic pentru MOL si ca este un “factor de succes”. “Prima mea vizita de dupa 1 octombrie 2009 (data numirii in noua pozitie – n. red.) a fost in cadrul filialei romanesti. MOL Romania face parte din strategia grupului de dezvoltare la nivel regional”, a mai subliniat oficialul.

Cu afaceri de aproape 600 de milioane de euro anul trecut, MOL Romania absoarbe 20% din bugetul de investitii al diviziei de retail la nivel de grup. Compania a investit anul acesta 4,5 milioane de euro pentru deschiderea a trei benzinarii cu suprafete intre 2.000 si 3.500 de metri patrati (la Bors, Barlad si Codlea), precum si in dotarea depozitului de la Tileagd cu un sistem de incarcare in cisterne.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri