1 / 4

Oamenii nu isi mai permit sa cumpere nici macar in rate

Monica Tatoiu estimeaza ca economia romaneasca va continua sa se contracte pana in luna septembrie a acestui an.

“Eu suspectez ca cei care dau aceste prognoze, de 2% crestere anul acesta, o fac doar datorita unor interese interne. Nu cred ca un analist responsabil, uitandu-se la piata romaneasca poate sa spuna crestere 2%. De unde vine aceasta crestere? Constructiile nu au cum sa mearga, piata auto nicio sansa. Omul nu isi mai permite sa cumpere nici macar in rate”, afirma Tatoiu.

Oficialul Oriflame considera ca nivelul de trai al romanilor va scadea anul acesta cu pana la 20%, in ton cu contractia retail-ului. In plus, consumatorul, al carui comportament s-a modificat radical incepand cu luna septembrie 2009, va opta pentru produse de baza, in detrimentul produselor de nisa, mult mai scumpe.

“PIB-ul e una, si nivelul de trai al romanilor (venituri versus cheltuieli) e cu totul altceva, din cauza ca Romania este o tara atipica din punct de vedere al pietei, al consumului. De exemplu, eu am stat pe munti de sapun, aveam stocuri de sapun si nu mai stiam ce sa fac. Toata lumea consuma gel de dus, crema de dus, scrub. Intre 1 si 10 ianuarie am stoc 0 la sapun. Pentru mine a fost o metafora foarte palpabila”, explica Monica Tatoiu.

De asemenea, valoarea cosului de cumparaturi s-a contractat considerabil in ultimele luni, chiar daca din punct de vedere al volumelor lucrurile au ramas aproape la fel. In prezent, consumatorul se uita de doua ori si cumpara o data, opteaza pentru produse mai ieftine, iar acolo unde are posibilitatea, achizitioneaza produse vrac.

“Am vandut in 2009 produse dezvoltate in 2007-2008,
cand a fost un moment de varf pentru vanzarile de cosmetice, cand toata lumea dorea produse de nisa. Acum se uita la ele, insa nu mai au bani sa le cumpere. In 2010 vand produse gandite in 2009, an in care nici la nivel mondial nu se mai cumpara astfel de produse. Toata lumea se indreapta spre produse care satisfac nevoi de baza. Companiile stau pe stocuri cu produse speciale si au o cerere mai mare decat oferta pentru produse de baza”, declara Tatoiu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri