1 / 5

Conducerile companiilor mamut de transport feroviar, schimbate la foc automat

CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa, trei din cele mai mai companii aflate in subordinea ministerului Transporturilor, cu afaceri cumulate de peste 1,3 miliarde de euro in 2008, au fost tinta preferata a lui Radu Berceanu in materie de schimbari de top management.

Actualul ministru al Transporturilor anunta in decembrie 2008 ca va demite 24 de directori din minister, pe motiv ca ar avea salariile prea mari, in unele cazuri remuneratiile ajungand la 30.000 de lei lunar (7.300 de euro).

"Este putin cam mult si nesimtirea a ajuns prea departe. Pot spune ca Geica (fost sef la Autoritatii Aeronautice Civile Romane – n.red.) era mic copil. Nu poate fi posibil sa accept cand un ministru are peste 40 de milioane lei salariu si unii angajati mai mult decat acesta. Pentru cei depistati cu aceste salarii sunt realizate contracte de mandat si undeva pe acolo, in aceste contracte, scrie ca am dreptul sa inchei aceste contracte", spunea ministrul la data respectiva.

Pe parcursul dublului mandat al lui Berceanu, criteriile politice de schimbare a sefilor aflati la conducerea structurilor din minister au luat uneori fata argumentelor salariale sau celor profesionale, facandu-i pe unii oamenii din business sa afirme ca ceea ce se intampla la Transporturi este “o nebunie”.

Cel mai plimbat director din Ministerul Transporturilor in mandatul lui Radu Berceanu este de departe Viorel Scurtu, care s-a aflat la conducerea CFR SA, de mai multe ori, pentru perioada scurte de timp. Scurtu a ocupat si sefia CFR Infrastructura.

Totul a inceput in primavara anului trecut, cand Radu Berceanu i-a confirmat pe Viorel Scurtu si Liviu Pescarasu, interimarii de la CFR SA si CFR Calatori, in functia de directori generali. Scurtu asigura interimatul in urma demiterii lui Constantin Manea, in vreme ce Pescarasu asigura, din postura de interimar, pozitia lasata vacanta de Alexandru Noaptes.

In iunie, Scurtu a fost schimbat din functie si inlocuit cu Ion Garoseanu, vicepresedinte al Grupului Feroviar Roman, pentru ca Garoseanu sa fie inlocuit cateva luni mai tarziu de catre cel pe care il inlocuise.

La inceputul anului, Emil Sabo, presedintele Companiei Nationale de Investitii (CNI), a fost numit de Radu Berceanu la conducerea CFR SA in locul lui Scurtu. In prezent, Scurtu ocupa functia de director adjunct exploatare in cadrul aceleiasi companii.

Lista directorilor din CFR ce au fost schimbati incepand cu decembrie 2008 de ministrul Transportului este completata de Liviu Bobar, care a fost inlocuit de Calin Gratian la conducerea CFR Marfa. Ulterior, Calin Gratian si-a dat demisia de la conducerea CFR Marfa, pentru a prelua functia de director de dezvoltare la sucursala din Romania a austriecilor de la Rail Cargo.

Un alt executiv din cadrul Ministerului Transporturilor care a fost plimbat pe aceeasi functie de mai multe ori este Liviu Pescarasu, care in martie 2009 a fost numit ca director general la CFR Calatori pentru a fi inlocuit la mai putin de o luna de Laurentiu Stoica. La cateva luni mai tarziu insa, Pescarasu a revenit pe pozitia de pe care a fost inlocuit de Stoica.

Totodata, Marius Serban, directorul general al Centrului National de Calificare si Instruire Feroviara a fost schimbat in octombrie cu Ovidiu Ardelean.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri