1 / 4

Carnea de pui mina de aur pentru afacerile Agricola Bacau

Toate categoriile de produse ale grupului Agricola Bacau au inregistrat in 2009 cresteri la nivelul cifrelor de afaceri, respectiv: carne de pui - + 30%, preparate fierte afumate - + 8%, salamuri crude uscate - + 48%, semipreparate si produse pre-gatite - + 20%, oua de consum - +27%. Agricola International Bacau, cea mai mare companie din cadrul grupului, a inregistrat o cifra de afaceri de 304 milioane lei, cu 12,6% mai mult comparativ cu nivelul inregistrat in 2008, respectiv 270 milioane lei.

Totodata, in 2009 Agricola Bacau a trecut printr-un program de restructurare a afacerii - si-a structurat activitatile pe unitati de afaceri care au propria lor forta de vanzari si gestioneaza relatiile cu firmele grupului, dar si cu ceilalti clienti.

Schimbarile operate in 2009 au continuat si in 2010 cand, la inceputul anului, Conagra (fabrica preparate din carne fierte si afumate) si Salbac Dry Salami (fabrica preparate crud-uscate) au fuzionat, rezultand astfel o noua companie – Salbac Bacau. Structura grupului este urmatoarea: Agricola International, Aicbac (achizitia vacilor de lapte), Suinprod (cu activitati in cresterea porcilor), Salbac Bacau (preparate fierte-afumate si crud-uscate), Europrod (fabrica semipreparate din carne), Agriconstruct (activitati in domeniul constructiilor), Comcereal (achizitia de cereale) si Bac Print (activitati in tiparire).

De asemenea, procesul de restructurare operat in 2009 a implicat si reduceri salariale si chiar desfiintarea unor posturi, insa fenomenul nu a fost unul de “masa” (mai putin de 10% din total salariati din grupul Agricola Bacau), potrivit lui Grigore Horoi.

“Am procedat in special la externalizarea unor activitati, dar si la desfiintarea unor posturi. In ceea ce priveste anul in curs, vor fi facute schimbari in sensul diminuarii numarului de angajati doar daca conditiile economice o vor impune. Deocamdata nu luam in calcul aceasta masura si speram nici sa nu fie cazul”, spune Grigore Horoi (foto).

Pentru acest an, grupul si-a bugetat o cifra de afaceri in crestere cu 17% fata de 2009, cu o marja neta de 3,5-4%, in conditiile in care piata va accepta inevitabilele cresteri de preturi. Un motor al acestei cresteri il reprezinta majorarea vanzarilor de carne de pasare prin intermediul retelelor de supermarketuri, hypermarketuri, cash&carry si discounteri, de la 42 in 2009, la 53% in 2010.

“Totodata, vrem sa reactivam si piata traditionala, in care anul trecut am fost mai reticenti din cauza dificultatilor legate de recuperarea creantelor din piata”, afirma Grigore Horoi.

Pe segmentul de business semipreparate si produse pre-gatite din carne, obiectivul pentru anul in curs este cresterea cotei de piata de la 18% la 23%.

In ceea ce priveste exporturile, in 2009 acestea au reprezentat 12% din totalul vanzarilor de carne de pasare, iar pentru 2010 estimarile Agricola Bacau vizeaza o crestere a acestui indicator pana la 15%, in conditiile in care in primele doua luni ale anului grupul a exportat aproximativ 20% din productia obtinuta pe piete europene precum Germania, Olanda, Marea Britanie sau Grecia.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri