1 / 6

Importanta cresterii consumului de generice intr-o perioada de criza

Medicamentele generice sunt produse in momentul in care patentul original expira (dupa 10-15 ani de fabricatie), iar preturile sunt mai mici.

Astfel, avantajul genericelor, mai ales intr-o perioada de recesiune, este pretul mai scazut pe care le au in comparatie cu medicamentele cu patent. “Produsele originale, aflate sub protectia patentelor au preturi mai ridicate, menite sa recupereze investitia in cercetarea pentru obtinerea de molecule noi”, explica Alina Luiceanu, director general al Teva Romania.

Medicamentele generice sunt echivalentele produselor originale de referinta, in termeni de calitate, siguranta si eficienta si contin aceleasi substante active si au aceeasi forma farmaceutica, iar substituirea terapeutica a fost demonstrata prin studii de bioechivalenta.

Astfel, in conditiile actuale, cand pacientii sunt foarte sensibili la pret si, in multe cazuri, prefera amanarea tratamentului sau utilizarea unor doze suboptime, genericele ar putea reprezenta o solutie. “Penetrarea medicamentelor generice are ca efect economisirea bugetului de sanatate (datorita aplicarii pretului de referinta) si implicit poate permite cresterea numarului de pacienti tratati”, mai spune sefa Teva.

In sprijinul cresterii consumului de generice vin si datetele conform carora costul real anual per capita cu sanatatea este in Romania de sub 400 euro, comparativ cu peste 1.600 euro in UE.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri