Prima impresie la carma Farmec

Prima impresie la carma FarmecFiul lui Liviu Turdean, cel care a condus operatiunile Farmec timp de 43 de ani, Mircea Turdean (foto) a ocupat anterior pozitia de director tehnic – productie in cadrul companiei, fiind responsabil cu coordonarea activitatilor de productie, cercetare si investitii noi, atat la nivel intern, cat si pe plan extern.

Turdean face parte din echipa Farmec din anul 1994, ocupand succesiv pozitii de cercetator, sef de sectie si, din, 2003, director tehnic. In perioada 1999-2000, a fost implicat, in calitate de expert tehnic, in programul de mediu ONUDI, derulat de Ministerul Mediului pentru eliminarea noxelor de freoni neecologici.

De formatie inginer, Mircea Turdean este absolvent al Facultatii de Tehnologie Chimica din Cluj-Napoca si al Open University Business School Marea Britanie si a activat ca membru al Colegiului de Conducere al Camerei de Comert si Industrie Cluj.

“Un mandat de 40 de ani, timp in care Farmec a evoluat foarte mult si a devenit un nume recunoscut in toata lumea, este ca o mostenire care trebuie transmisa mai departe. Cred ca aceasta activitate de 40 de ani ma face in primul rand mult mai responsabil si ridica nivelul de asteptari al oamenilor fata de ceea ce am eu de facut”, afirma Mircea Turdean.

Este important sa se tina cont de cultura organizationala a companiei, sa fie inteleasa si abia apoi sa se ia decizii”, astfel suna cel mai important sfat de business primit pana cum de catre Turdean.

In ceea ce priveste impactul crizei financiare asupra stilului sau de management, acesta afirma ca actualul context economic a adus mai multa flexibilitate, mai multa atentie la detalii si la oportunitatile din piata, respectiv decizii mai rapide.

“Exista si o mai mare preocupare fata de ceea ce se intampla la nivel macro, fata de anii trecuti. Cred ca partea buna a crizei este ca a largit perspectiva, ne-a facut sa privim mai atent tot tabloul care ne poate influenta afacerea. O alta schimbare este intensificarea comunicarii cu oamenii din companie, care nu trebuie sa se simta nesiguri intr-un context economic nou”, considera Turdean.

Unul din primele lucruri pe care angajatii Farmec il asteapta de la noul director general este, in opinia lui Mircea Turdean, “sa gaseasca usa mereu deschisa, sa existe o comunicare onesta”.

Din anii ’90 si pana astazi, Farmec Cluj Napoca a evoluat foarte mult si odata cu ea si conditiile de lucru, prin investitii in retehnologizare si in capitalul uman. Una dintre cele mai importante investitii de acest tip a fost un program amplu de training-uri, derulat in 2007, in urma obtinerii de fonduri PHARE.

”Suntem printre putinele companii cu o vechime medie a angajatilor de 15-20 de ani, angajati care la inceput lucrau cu pixul si hartia si care acum folosesc tehnologii foarte moderne. Evident ca aceasta evolutie a adus asteptari mai mari din partea companiei fata de angajati si invers”, explica Turdean.

In prezent, Farmec Cluj Napoca are 520 de angajati.

Relocare de 14 mil. euro

Relocare de 14 mil. euroIn ceea ce priveste principalele obiective in calitate de director general, Mircea Turdean subliniaza continuarea proiectelor de investitii pentru retehnologizare si relocarea productiei, respectiv o exploatare mai intensa a pietelor internationale, ce va atrage o crestere a cifrei de afaceri realizata din exporturi.

Compania are alocate investitii de 14 mil. euro pentru relocarea productiei, criza financiara amanand aceste obiective. Etapele planului de relocare vizeaza o perioada de patru ani, in afara de bugetul propriu Farmec incercand sa acceseze si fonduri europene pentru a acoperi aceasta investitie. Relocarea se va face pe platforma industriala Dezmir, care are o suprafata de peste 6.000 mp.

Pentru acest an producatorul are in plan noi lansari si extensii de gama, un prim pas in acest sens fiind introducerea, in luna martie, a gamei anti-ageing Gerovital H3 Evolution, care beneficiaza in aceasta perioada si de o campanie de promovare pe mai multe canale – TV, presa scrisa, Internet si outdoor.

Farmec s-a implicat si in proiecte de marca private, care i-au permis sa coreleze volumul vanzarilor cu volumele de productie. Timp de un an si jumatate, producatorul roman a lucrat cu o companie internationala pentru care a realizat peste 6 mil. de produse. Incepand cu 2009 Farmec a demarat o colaborare cu retailerul Carrefour, pentru care produce peste 30 de produse.

De asemenea, in prezent, compania se afla in discutii si cu alti retaileri pentru productia de private label.

2010 nu poate fi mai dificil

2010 nu poate fi mai dificil“2010 va fi, ca si 2009, un an al cumpatarii si al alegerilor rationale, insa nu e neaparat un scenariu pesimist. Consumatorii sunt mai atenti la calitate, in raport cu pretul si asta nu poate decat sa avantajeze producatorii care ofera produse corecte, la preturi bune”, spune Mircea Turdean, care vede o stagnare a pietei de profil la nivelul anul trecut.

2010 nu poate fi mai dificil, pentru simplul motiv ca, indiferent ce ar aduce, ne-am insusit lectia lui 2009 si suntem mai pregatiti sa infruntam schimbarile. Cred ca, mai mult decat in 2009, piata se va consolida si vor ramane in top business-urile sanatoase si flexibile, care au reusit sa se adapteze noilor conditii de piata rapid sau care au avut de la bun inceput o strategie care functioneaza si pe timp de criza”, completeaza Turdean.

Printre masurile de eficientizare a costurilor adoptate de companie anul acesta se numara cresterea normelor de productie, reducerea stocurilor de materiale si produse finite, cresterea gradului de utilizare a utilajelor si consolidarea fortei de vanzari, atentie la controlul lichiditatilor si al costurilor.

Farmec Cluj-Napoca a incheiat primul trimestru al acestui an cu o cifra de afaceri de 21 milioane lei, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a lui 2009.

Vanzarile nationale s-au ridicat la un nivel de 83 milioane lei, cu 10,6% mai mult decat in 2008, cresterea datorandu-se, printre altele, lansarii de noi produse si promotiei desfasurate pentru gama de produse AslaVital. In categoria generala a produselor de ingrijire a tenului, Farmec a fost lider de piata in 2009, inregistrand o cota cantitativa de 31,14% si o cota valorica de 18,71%, potrivit datelor companiei. Pe segmentul cremelor de fata, compania este de asemenea lider, cu un volum al vanzarilor de 36,40%. In subcategoria produselor de demachiere, Farmec este lider de piata in 2009, cu o cota cantitativa de 32,33% si o cota valorica de 30,39%.

Pentru acest an, compania estimeaza o crestere a afacerilor cu 5% comparativ cu 2009. In plus, Farmec are in vedere crestere nivelului exporturilor, care in prezent reprezinta 10% din cifra de afaceri.

“Exportam in peste 20 de tari, din Europa, Asia si America de Nord, cea mai mare parte a exporturilor Farmec mergand catre Japonia, Liban si Dubai, tari care au fost mai putin afectate de criza. Recent am adaugat Cipru pe lista tarilor unde exportam si ne dorim sa extindem aceasta lista in urmatorii ani”, declara Mircea Turdean.

Din portofoliul Farmec SA Cluj-Napoca fac parte marci precum Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Aslamed, Doina, Ada, Obsesie, Athos si Dermofarm.

Produsele Farmec sunt exportate in tari precum Ungaria, Polonia, Serbia, Anglia, Austria, Belgia, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Germania, Italia, Spania, Olanda, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Liban, Iordania, Thailanda, Japonia, SUA si Canada.

Din iunie 2008, Farmec detine drepturile integrale asupra marcii Gerovital, in urma achizitionarii lor de la compania Gerovital Cosmetics.