1 / 5

Departe de planurile initiale

Multi furnizori se intrebau "ce mai vor si astia cu chioscul lor?", o confuzie care a pus mari probleme pana cand R-Kiosk a reusit sa-si croiasca drum si sa ne iasa tot mai des in cale atunci cand mergem la serviciu.

Pe modelul unui "chiosc" mai mare, dar modern, de unde sa te "alimentezi" dimineata in drum spre birou cu o cafea, un croisant si ziarul preferat, finlandezii de la Rautakirja, cunoscuti mai mult ca "stapani" peste grupul editorial Sanoma, s-au gandit sa-si adauge o noua afacere in palmeres pe plan local, intr-o piata cu un potential de crestere "mai mare decat Finlanda si Tarile Baltice la un loc".

Insa, asa cum explica Dan Vasile (foto), managing director al retelei, intr-un interviu acordat Wall-Street, socoteala de acasa a finlandezilor nu s-a potrivit cu realitatea romaneasca. Altfel spus, reteaua de 100 magazine operationale pana la sfarsitul lui 2009 a ramas doar pe hartie, la fel si cele 17 milioane de euro cifra de afaceri, iar planurile de dezvoltare - inghetate la cele 30 de unitati functionale in momentul de fata. Motivatia este clara - criza, spune Vasile, cea care a modificat comportamentul consumatorului.

"Oamenii nu sunt invatati sa cheltuie bani si pe acele mici placeri ale vietii, inca beau cafea si mananca pateuri la un leu. Citesc numai reviste de o anumita calitate, cu preturi foarte mici, asta si pentru ca pana acum nici nu au avut de unde sa cumpere reviste de business sau de hobby", comenteaza seful Rautakirja Romania. Problema nu este legata numai de puterea de cumparare, ci si de "educatie", de deprinderi si obisnuinte de consum - variabile care au impartit "harta" K-Kiosk in doua: orasele dezvoltate si cele de provincie.

Prima, o piata a Capitalei, a Sibiului, Brasovului si Constantei, este totodata si motorul de crestere pentru business, a clientilor "educati", receptivi formatului de magazin propus de R-Kiosk, si o a doua, cea in care sunt incluse orase ca Pitesti, Craiova, Braila si Galati, unde puterea scazuta de cumparare isi spune cuvantul.

Afla din slide-ul urmator ce ajustari a provocat criza pentru business-ul R-Kiosk.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri