1 / 4

Marii retaileri ies din barlog

Cele mai multe hipermarketuri au fost deschise in primul trimestru din an, cand retailerul german Kaufland a inaugurat sase noi magazine, iar Cora o noua unitate, prima in ultimii trei ani. Astfel, la final de prim semestru, Kaufland numara 53 de magazine, dintre care opt deschise anul acesta, printr-o investitie de 70 de milioane de euro, potrivit datelor centralizate de Wall-Street.

Cora a deschis anul acesta un singur nou magazin – in cadrul mall-ului bucurestean Sun Plaza, ultima sa inaugurare fiind cea de la sfarsitul lui 2006 de la Cluj-Napoca. Astfel, retailerul francez, care face parte din grupul franco-belgian Louis Delhaize, detine in prezent o retea de 4 magazine, altele doua fiind anuntate pentru perioada urmatoare la Baia Mare si Drobeta Turnu Severin.

Grosul investitiilor a venit in trimestrul al doilea, cand Metro Cash&Carry si Real au adaugat, fiecare, un nou supermarket retelelor de pe piata locala, investind cumulat circa 40 de milioane de euro.

Alaturi de noul magazin de tip cash&carry (en gros) din zona Policolor a Capitalei, Metro a anuntat si investitii in cresterea suprafelor celor 7 unitati detinute in afara Bucurestiului. In plus, in luna aprilie, compania germana a lansat un nou format de magazin pe piata locala – Metro Punct, pe o suprafata de 2.000 de metri patrati, destinat oraselor de provincie. Astfel, investitiile germanilor de la Metro Cash&Carry pe piata locala, in primul semestru, au atins valoarea totala de 16-21 de milioane de euro.

“Este o conjunctura favorabila marilor retaileri pentru ca aici intra in discutie cumpararea de cota de piata. In plus, marii jucatori fac fata mai bine diminuarii cererii si se pot extinde si in perioada de criza”, este de parere Andrei Cretu (foto), asociat in cadrul companiei de consultanta in management A.T. Kearney Romania.

Tot in zona Policolor a deschis si Real Hypermarket, companie care face parte din grupul Metro AG. Pentru noul hipermarket deschis la sfarsitul lui aprilie, s-au cheltuit 22,8 milioane de euro, ceea ce ridica valoarea investitiilor totale ale Real Hypermarket de pe piata locala la 555 de milioane de euro. In numai 4 ani de la intrarea pe piata romaneasca, Real numara deja 25 de hipermarketuri in toata tara. Cumulate, investitiile nemtilor de la Metro AG (Metro Cash&Carry si Real Hypermarket) depasesc pragul de 1,5 miliarde de euro pe piata romaneasca.

Selgros Cash&Carry ar putea incheia anul fara niciun nou magazin pe plan local. Retailerul german a anuntat doar finalizarea lucrarilor de modernizare a magazinelor din Arad si Timisoara, parte a unui proces de reamenajare a tuturor unitatilor retelei demarat in 2008. In prezent, Selgros opereaza 17 magazine in Romania, cea mai recenta deschidere datand din 2009, cand o noua unitate a fost inaugurata in Bucuresti. Auchan nu a adaugat retelei de 7 magazine din Romania nicio noua unitate in primele sase luni ale anului, dar a anuntat o deschidere pentru semestrul al doilea, la Constanta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri