5 / 8

Mai - Petrom anunta strategia pentru urmatorii cinci ani

Pe 18 mai, Petrom a anuntat incheierea cu succes a campaniei offshore (pe mare sau pe ocean) desfasurate in zacamintele Lebada Est si Lebada Vest, situate in blocul Histria din Marea Neagra, folosind o tehnologie inovatoare pentru Romania.

In urma acestei campanii offshore, se estimeaza o productie suplimentara in 2010 de peste 300.000 bep, care va proveni din doua sonde
existente (LO2 si LO4) si o sonda nou sapata (LV05).

Pe 20 mai, Petrom a anuntat strategia pentru urmatorii cinci ani. Iata cum arata, in linii mari, "cincinalul" Petrom:

• Activitatea de explorare si productie se va concentra pe asigurarea furnizarii de titei si gaze pe termen lung si pe dezvoltarea de activitati in Regiunea Caspica.

• In Romania, optimizarea productiei de titei si gaze se va face atat prin aplicarea de tehnologii de ultima ora, cat si prin parteneriate cu alti operatori pe zacaminte selective.

• Proiectele importante vizeaza redezvoltarea a 6-8 zacaminte majore, finalizarea proiectelor de modernizarea a infrastructurii in circa 3-5 zacaminte, decongestionarea sistemelor de gaze si instalarea de compresoare de gaze.

• Pe baza primului foraj de explorare offshore la mare adancime estimat pentru 2012, compania urmareste ca pana in 2015 sa finalizeze faza de evaluare si sa inceapa dezvoltarea. In plus, pentru valorificarea sinergiilor dintre E&P si Serviciile pentru E&P, cele doua activitati vor fi integrate, procesul urmand a fi finalizat in 2012.

• In Kazahstan, focusul va fi pe cresterea productiei pe zacamantul Komsomolskoe (in cursul acestui an) si inceperea productiei pe zacamantul Kultuk.

• Rafinaria Petrobrazi va fi modernizata si adaptata astfel incat sa corespunda nevoilor Petrom de a procesa in proportie de 100% titeiul din productia autohtona. Procesul de modernizare vizeaza diminuarea pierderilor energetice la 10% (de la 14% in 2004), cresterea ponderii motorinei si carburantului pentru aviatie la circa 45% (de la 30% in 2004) si reducerea procentului de pacura la circa 7% (de la 15% in 2004) din structura mixului de produse.

Cititi aici mai multe informatii despre strategia Petrom pentru 2010-2015.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri