Dedeman se bate cu Praktiker pentru sefie

Dedeman se bate cu Praktiker pentru sefieDedeman ramane, ca si in 2009, cea mai expansiva retea de bricolaj de pe piata locala, dupa ce a deschis patru unitati in 2010, la fel ca anul trecut. Ultimul magazin deschis anul acesta a suportat o investitie de 17 milioane de euro si este localizat in Timisoara.

Compania a mai inaugurat trei unitati in 2010 la Brasov, Craiova si Arad. Investitiile operate de retailerul de bricolaj in unitati se ridica la circa 50 de milioane de euro doar in acest an.

In urma deschiderii din Timisoara, Dedeman a ajuns la 20 de magazine pe piata locala, tinta companiei fiind ca pana in 2015 reteaua de bricolaj sa ajunga la 30 de locatii.

Politica agresiva de extindere pe care a urmat-o retailerul de bricolaj in ultimii ani i-a permis companiei conduse de fratii Dragos si Adrian Paval sa urce pe locul al doilea in topul celor mai lanturi de magazine de profil, cu o cifra de afaceri de 252 de milioane de euro in 2009, in vreme ce grupul german Praktiker s-a plasat pe primul loc, cu 257,6 de milioane de euro pe piata locala.

Praktiker Romania conduce si la numarul total de magazine din bricolajul romanesc, cu un total de 26 de unitati.

Pana in prezent, Praktiker nu a deschis niciun magazin nou in 2010, dupa ce in 2009 a inaugurat o singura unitate. La finalul primului semestru, reprezentantii Praktiker anuntau ca pana la sfarsitul anului vor sa mai deschida un magazin.

Potrivit datelor centralizate de Wall-Street, retele de bricolaj au deschis doar 10 unitati pana in prezent, in 2010, in vreme ce anul trecut au avut loc 13 inaugurari.

“Din multe puncte de vedere, 2010 este mai dificil pentru companiile din intreg sectorul de retail, nu numai pentru cele din do-it-yourself. Franarea expansiunii este un semnal dat de lanturile de magazine ca raspuns la schimbarile produse pe plan economic si social. Pe de alta parte, companiile au in 2010 un avantaj foarte important: experienta anului trecut, primul in care sectorul de retail a avut de infruntat efectele crizei economice”, spune Monica Hodor, director general interimar al Praktiker Romania.



Afla in slide-ul urmator ce a facut Bricostore, al treilea retailer de bricolaj de pe piata locala in functie de numarul de magazine.

Bricostore nu a intrat inca la Drobeta, alaturi de Carrefour si de New Yorker

Bricostore nu a intrat inca la Drobeta, alaturi de Carrefour si de New YorkerBricostore, al treilea jucator de pe piata locala de bricolaj in functie de numarul de magazine, trebuia sa deschida singurul magazin din 2010, intr-un parc de retail din Drobeta Turnu-Severin, in care se mai afla si alte branduri importante, printre care se numara Carrefour, Deichmann sau New Yorker. Din cauza crizei, inaugurarea nu a mai avut loc.

Anul trecut, Bricostore a deschis un singur magazin, in Calarasi. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 178,3 milioane de euro in 2009, in scadere cu 27% fata de 2008, arata datele postate pe site-ul ministerului de Finante.

Reteaua Mr. Bricolage, controlata de omul de afaceri Cezar Ropotan, care detine Arabesque, unul din cele mai mari distribuitori de materiale de constructii de pe piata locala, a inaugurat un singur magazin in 2010, la Iasi.

Compania Brico Expert, care opereaza in franciza reteaua Mr. Bricolage la nivel local, a inregistrat afaceri de 16,5 milioane de euro in 2009, arata datele de la Registrul Comertului, dupa ce in 2008 avea o cifra de afaceri de aproximativ 21 de milioane de euro si o pierdere de aproximativ patru milioane de euro.

In urma deschiderii magazinului de la Iasi, Mr. Bricolage a ajuns la trei unitati. Retailerul de bricolaj a inaugurat primul magazine in 2006, la Bucuresti, iar in perioada 2007-2008 a mai deschis o singura unitate. Anul trecut, compania nu a mai inaugurat vreo locatie.

Dupa Dedeman, cele mai active retele de bricolaj in deschideri de magazine au fost anul acesta bauMax Romania si OBI Romania, subsidiarele locala ale unor lanturi austriece si germane. Atat bauMax, cat si OBI, au inaugurat cate doua unitati in 2010, la fel ca anul trecut.

Anul acesta, retailerul austriac bauMax a deschis magazine in Bucuresti si in Pitesti, ajungand la 11 unitati. La jumatatea anului, reprezentantii bauMax anuntau ca vor sa deschida inca doua magazine in 2010, la Constanta si Timisoara.

Compania a avut o cifra de afaceri de 511 milioane de lei anul trecut (120,8 mil. euro), in crestere in lei cu 12,7% fata de 2008.

De asemenea, reteaua germana OBI, parte a grupului Tengelmann, care a intrat pe piata locala de bricolaj in toamna lui 2008, a deschis in 2010 magazine la Ploiesti si Sibiu, ajungand la sase locatii.

Germanii au in plan sa deschida in luna septembrie inca un magazin, in Bucuresti, data la care investitiile totale pe piata romaneasca vor ajunge la 35 de milioane de euro, in conditiile in care investitia medie per unitate este de cinci milioane de euro.

Compania a realizat afaceri de 32,5 milioane de euro anul trecut, de peste sase ori mai mult decat in 2008, cand businessul s-a ridicat la cinci milioane de euro. In schimb, pierderile in lei au crescut cu peste 50% in 2009, la 52,1 milioane de lei (12,3 mil. euro)

Cinci companii nu au deschis magazine in 2010

Cinci companii nu au deschis magazine in 2010Singurii jucatori din piata de bricolaj care nu au operat nicio deschidere de magazin de la inceputul anului sunt Bricostore, Ambient Sibiu, detinut de omul de afaceri Ioan Ciolan, Hornbach Romania – parte a grupului german Horbach, Tekzen – in proprietatea turcilor de la Tekfen Holding si Interhome Décor – detinuta de belgienii de la Interior Home Commerce

Dintre cele patru companii doar turcii de la Tekzen si germanii de Hornbach au deschis unitati in 2009.

Ambient, spre deosebire de cele doua retele de bricolaj, chiar daca nu a mai deschis nicio unitate in 2009 si 2010, a ajuns la un grad de dezvoltare care ii permite sa detina o pozitie solida pe piata de profil.

Compania detine 14 magazine la nivel national si doua depozite logistice, in Bucuresti si Sibiu. Ambient a realizat afaceri de 104,5 milioane de euro anul trecut si o pierdere de 19,5 milioane de euro, dupa in 2008 afaceri s-au ridicat la 231,5 milioane de euro si o pierdere de aproximativ 10 milioane de euro.

Pe fondul scaderii abrupte a afacerilor, retailerul a renuntat anul trecut la aproape 1.000 de salariati, arata datele de la ministerul Finantelor.

In schimb, Tekzen nu a mai deschis nicio unitate in acest an, dupa ce la inceputul anului reprezentantii companiei anuntau ca vor sa deschida noua unitati, pentru a ajunge la 14 magazine pe piata locala.

Tot atunci, reprezentantii retelei anuntau ca sunt gata sa puna la bataie investitii totale de 4,5 milioane de euro in 2010.

Interhome nu a mai deschis niciun magazin in 2010, pe fondul problemelor financiare cu care se confrunta. Mai mult, in luna iulie, compania a intrat in insolventa, dupa ce Tribunalul Prahova a admis cererea retailerului.

Interhome Decor a deschis primele magazine de pe piata locala in urma cu cinci ani.

Unitatile, aflate in Ploiesti si Timisoara, au suportat investitii totale de 8,6 milioane de euro. Ulterior, retailerul de bricolaj a mai deschis trei magazine, la Buzau, Craiova si Bucuresti.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 60,3 milioane de lei in 2009 (14,2 mil. euro), potrivit datelor existente la Registrul Comertului.

La momentul deschiderii primului magazin de pe piata locala, in mai 2005, belgienii anuntau ca vor sa inaugureze 2-3 magazine anual, cu o suprafata de 3.000 – 10.000 de metri patrati.

“Dupa o scadere de 25-30% in 2009, piata do-it-yourself si-a continuat anul acesta tendinta negativa, pe fondul comprimarii consumului. Comparativ cu prima jumatate a lui 2009, presiunea la care acest sector a trebuit sa se adapteze in primele sase luni ale lui 2010 a crescut, dat fiind ca veniturile populatiei s-au diminuat, iar somajul s-a extins pe fondul disponibilizarilor facute de companii. Asa cum era firesc, consumul s-a restrans in continuare, fapt resimtit imediatin vanzarile lanturilor de magazine do-it-yourself”, explica Hodor evolutia pietei de bricolaj din primele 6-7 luni ale anului.

Ea adauga ca au aparut modificari semnificative in comportamentul de consum al oamenilor, pe fondul gradului ridicat de incertitudine privind tendinta economiei. Astfel, consumatorii au devenit mai precauti cu lista de cumparaturi.

De multe ori, ei aleg sa amane anumite cheltuieli pentru momentul cand vor avea mai multa certitudine in privinta evolutiei veniturilor lor. Pe de alta parte, selecteaza mult mai atent ofertele existente pe piata. De aceea, retailerii trebuie sa se concentreze, mai mult decat in anii trecuti, pe intelegerea reala a asteptarilor pe care le au clientii lor. Pentru segmentul de retail do-it-yourself, principalul suport este in continuare nevoia oamenilor de a investi in amenajarea locuintelor. Ramane de vazut cat vor putea si cat vor decide oamenii sa aloce pentru proiectele de amenajare in urmatoarea perioada”, conchide directorul general interimar al Praktiker Romania.

Avand in vedere deschiderile anuntate pana la sfarsitul anului, este posibil ca 2010 sa aduca un usor plus la numarul de magazine inaugurate, comparativ cu 2009.