2 / 5

Afaceri de 3 mil. euro din paine

Lantul francez de brutarii-patiserii Paul a intrat pe piata romaneasca in anul 2008 si detine in prezent 3 locatii – in Dorobanti, Baneasa Shopping City si AFI Cotroceni – care deservesc zilnic in jur de 1.000 de clienti. In cele 3 locatii lucreaza 70 de angajati.

In 2010 cifra de afaceri a companiei, administrata pe plan local de Moulin D’or, s-a ridicat la 2,75 mil. euro, cel mai mare aport fiind adus de locatia din Dorobanti (40%), spune Carmen Lupulet (foto), director de marketing in cadrul Paul. Pe pozitia a doua in ceea ce priveste ponderea in totalul afacerilor se afla Paul Baneasa Shopping City (25-30%).

Comanda medie s-a situat in jurul valorii de 27 lei, cele mai cautate produse fiind painea – bagheta traditionala, painea cu 6 cereale, cea bio si croissantele.

“Nu am fost afectati de criza financiara, painea este un element esential in alimentatia zilnica. Am incercat sa atragem mai multi clienti prin diferite pachete pentru micul dejun”, spune Lupulet.

Pentru acest an compania intentioneaza sa deschida doua noi locatii pentru care a alocat un buget de aproximativ 800.000 de euro, concentrandu-se in special pe locatii stradale, in Bucuresti.

“In prezent purtam negocieri cu diferiti parteneri, nu ne grabim, daca vor exista oportunitati vom deschide. Ne uitam atat la centre comerciale, cat si la locatii stradale. Pentru moment ne rezumam la Bucuresti, urmand ca in functie de dezvoltarea afacerilor sa luam in calcul in anii viitori si orase mari din tara”, adauga Carmen Lupulet.

Tinta de afaceri pentru 2011 se situeaza la 3,2 mil. euro, principala provocare a acestui an constituind-o pretul fainii. “Noi importam materia prima, nu colaboram cu distribuitori locali ca parte a politicii businessului Paul. Pana la un moment dat putem suporta diferenta de pret, insa daca pretul fainii continua sa creasca, nu stiu pentru cat timp vom mai putea face acest lucru”, afirma Lupulet.

Printre clientii Paul se numara straini si romani care cunosc acest brand din calatoriile in strainatate, ambele categorii cu venituri peste medie.

Pentru produsele din paine preturile sunt cuprinse intre 1,9 lei (pentru o chifla cu seminte de mac) si 19,9 lei pentru pain flamand campagne (paine de 1 kg.), pentru specialitatile de patiserie franceza intre 1,9 lei si 15,9 lei, respectiv patiserie (5,9 – 69,9 lei).

Cu o traditie de peste 120 de ani in arta brutariei, Paul este prezent in 21 de tari. Compania are in prezent 453 de magazine, dintre care 326 de locatii sunt deschise in Franta.

Pe piata de profil mai activeaza Boutique du Pain, Ru du Pain, La Painerie si French Bakery.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri