1 / 4

Romania Start-Up Plus

Programul Start-Up Plus beneficiaza de un buget de 105 milioane de euro, bani proveniti atat de la Uniunea Europeana cat si de la stat. Acesta ar putea incepe de anul viitor, in acest moment avand loc selectia administratorilor schemei de antreprenoriat. Contributia proprie nu este mentionata, deocamdata, in acest program.

Modul de desfasurare: Fiecare plan de afacere va primi, in doua transe, o suma de maxim 40.000 euro. Prima transa va fi de maxim 70%. Cea de-a doua transa va fi primita dupa primul an de functionare, an in care beneficiarul trebuie sa dovedeasca faptul ca a realizat activitatea pentru care a fost finantat. In cazul in care acesta nu poate justifica acest lucru, transa nu va mai fi acordata.

Conditii de eligibitate: In cadrul acestui program pot participa persoanele fizice care au resedinta in mediul urban, cu exceptia Bucuresti-Ilfov. Candidatii trebuie sa aiba resedinta sau domiciliul in regiunea in care vor sa implementeze proiectul. In momentul semnarii contractului de finantare, acestia nu trebuie sa detina actiuni in alte firme. Castigatorii vor fi obligati sa urmeze un stagiu de practica intr-o firma cu acelasi obiect de activitate ca al celei din proiectul depus de acestia.

Romania Start Up Plus: Cum se desfasoara programul de finantare

Prima etapa consta in selectarea unor administratori ai schemei de antreprenoriat. Acesti administratori sunt diferite firme, ONG-uri sau universitati care vor gestiona proiectul. Fiecare administrator este plasat in cadrul unei anumite regiuni, unde trebuie sa isi desfasoarea activitate care consta in cursuri de antreprenoriat, gestionarea concursului de proiecte, selectia castigatorilor, etc.

Etapa a doua este compusa din 4 pasi:

Pasul 1: Administratorii trebuie sa creeze un grup tinta, de minim 300 de persoane fizice, ce vor beneficia de cursuri de antreprenoriat. In cadrul acestor cursuri, persoanele alese vor fi instruite cum sa isi faca un plan de afaceri. In urma absolvirii, beneficiarii vor sustine un examen si vor obtine o diploma acreditata de catre ANC.


Pasul 2: Persoanele interesate din grupul tinta vor avea posibilitatea sa isi faca un plan de afaceri cu ajutorul cunostintelor deprinse la curs. Ei vor putea participa cu acest plan de afaceri la concursul pe care administratorul de schema il va realiza, avand posibiltatea sa obtina finantarea de 40.000 euro.

Pasul 3: Efectuarea stagiului de practica. Acesta se va efectua la o firma a carei activitate economica face parte din aceeasi grupa CAEN cu a planului de afaceri propus. Administratorul schemei trebuie sa faciliteze acest pas.

Pasul 4: Implementarea planurilor de afaceri prin livrarea primei transe de finantare. Firmele nou infiintate vor fi sprijinite prin oferirea de cursuri personalizate de consiliere/mentorat etc.

Obligatii: Fiecare persoana care isi doreste sa obtina o finantare trebuie sa creeze minim doua locuri de munca cu norma intreaga pentru o perioada de 6 luni si sa mentina firma functionala pentru minim 36 de luni.

Cheltuieli eligibile: Lista contine majoritatea elementelor de cost necesare pentru a demara si sustine activitatea unei firme. Trebuie avut in vedere faptul ca acest program este pe axa POCU (capital uman), ceea ce face posibil ca un procent din acesti bani sa fie alocati doar pentru salarii.

*Proiectul nu este definitivat, anumite aspecte ar putea fi schimbate*

Sfatul consultantului: Mereu veti gasi linia de finantare potrivita! Nu este nevoie sa faceti compromisuri in vederea adaptarii ideii de afacere dupa o anumita linie de finantare. Daca simtiti ca trebuie sa renuntati la prea multe aspecte din planul de afacere sau obligatiile sunt atat de mari incat ar ajunge sa va sufoce financiar, este mai indicat sa cautati alta linie de finantare mult mai potrivita nevoilor voastre. Scopul este sa aveti o afacere viabila si prospera, lucru pe care o finantare nepotrivita nu l-ar putea aduce.

Sursa foto: Matej Kastelic / Shutterstock.com

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri