2 / 13

BRD ataca primul loc in functie de profit

BRD-SocGen, al doilea jucator de pe piata romaneasca dupa active, profit si retea a castigat anul trecut 917 mil. lei (echivalentul a 275 mil. euro), profitul net marcand o crestere de 40% in lei (48% in euro), dubla fata de avansul din 2006, pe fondul sporirii portofoliului de credite cu 44%.

Rezultatele pe IFRS ale BRD vor fi publicate in luna aprilie.

Rezultatele au venit intr-un an marcat de extinderea rapida a retelei bancii, care a ajuns la 806 unitati la finalul lui 2007, a doua ca marime dupa cea a Casei de Economii si Consemnatiuni. Reteaua bancii s-a extins cu 206 noi unitati in 2007.

Strategia pe care BRD a aplicat-o in 2007 s-a bazat, asa cum au spus oficialii bancii, pe dezvoltarea conceptului de banca de proximitate, caracterizat de adaptarea produselor la cererea pietei si “un bun management al cheltuielilor si controlul strict al riscurilor”.

In a doua parte a anului trecut, BRD a recuperat puternic in topul profiturilor, apropiindu-se la un ecart de doar cateva milioane de euro de BCR, Astfel, daca dupa primele sase luni, BCR raporta in 2007 un profit de 127 milioane de euro, BRD obtinea o crestere a profitului la 89 milioane euro.

In ciuda cresterii spectaculoase a profitului, BRD a pierdut usor din cota de piata dupa active anul trecut, la putin sub 16%.

Astfel, banca si-a sporit activele cu peste 45% anul trecut pana la 40,7 miliarde lei (11,3 miliarde euro), ca urmare a avansului creditelor cu 44%, si avea o cota de piata apropiata de cea din 2006, de circa 16%.

BRD este, insa, mai putin interesata de cota de piata dupa active, deoarece acestea sunt mai putin relevante pentru o banca decat profitul net sau rentabilitatea, spun executivii bancii.

La finalul anului 2006, BRD avea active de 28,027 miliarde lei (8,287 miliarde euro) si o cota de piata de 16,28% in sistemul bancar romanesc.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri