Ce a adus cresterea din primul semestru?

Ce a adus cresterea din primul semestru?Compania de asigurari EuroIns Romania vrea sa-si dubleze numarul francizelor pana la finalul anului, de la 90 in prezent, tintind in acelasi timp o cifra de afaceri de 280 de milioane de lei, in crestere cu 84%, care ar permite companiei sa se mentina in top 10 asiguratori din Romania.

Largirea fortei de vanzari si acordarea posibilitatii de plata a politei RCA in rate au fost doi dintre factorii care au condus, in semestrul intai, la cresterea afacerilor de aproape trei ori mai mult fata de aceeasi perioada din 2008.

Astfel, potrivit datelor preliminare ale companiei, EuroIns Romania a afisat in primul semestru prime brute subscrise de circa 177,6 milioane lei (42 milioane euro) pentru primul semestru, de 2,8 ori mai mari decat in acelasi interval din 2008.

“Francizele sunt un canal de distributie atipic fata de ce au alte companii de asigurare, care ne-au dus o crestere considerabila in primul semestru. Vizam dublarea numarului de francize pana la sfarsitul anului”, a declarat Iulius Alin Bucsa (foto), CEO director general al EuroIns Romania. Conceptul de francize a fost lansat de companie anul trecut si, potrivit sefilor companiei de asigurari, s-au dezvoltat foarte rapid.

Cele 90 de francize deschise pana in prezent contribuie in totalul vanzarilor companiei cu circa 20%. La randul lor, brokerii au o pondere de pana in 50% in totalul vanzarilor asiguratorului, iar restul de 30% il ocupa vanzarile directe.

De asemenea, numarul de agentii teritoriale a influentat dinamica veniturilor din primele sase luni. Compania are 150 de puncte de vanzare, incluzand si francizele. Dispune de 670 de angajati salariati, fara francize, insa, care au propriile lor echipe.

Canalele de distributie mai cuprind si colaboratorii externi, 250 de brokeri de asigurare parteneri si o retea de distributie de 4.000 de agenti persoane fizice, alt canal pe care compania il va dezvolta in continuare, spune Bucsa.

“Am crescut de aproape trei ori in semestrul intai, crestere datorata si segmentului politelor RCA, care practic au declansat cresterea semnificativa a volumelor, mai ales in campania din iarna 2008-2009”, a adaugat Dan Bold, cel de-al doilea CEO EuroIns.



Strategia pentru continuarea cresterii

Strategia pentru continuarea cresteriiDublarea numarului de francize, echilibrarea si dezvoltarea portofoliului de produse si adaptarea celor deja existente la cerintele pietei sunt elementele pe care EuroIns Romania va miza in cadrul strategiei sale de crestere si in a doua parte a anului.

“Mandatul pe care mi l-am asumat presupune o imbunatatire considerabila a serviciilor. Doresc si mi-am propus, pentru un termen mediu si lung, sa transformam compania dintr-o societate eminamente de vanzari, intr-una de vanzari si servicii”, declara Dan Bold (foto).

Pe langa dezvoltarea segmentului de vanzari, asiguratorul vizeaza si armonizarea proceselor si a fluxurilor de gestionare a dosarelor de dauna.

“Provocarea pe care mi-am asumat-o este sa construiesc un sistem eficient de gestionare a daunelor, sa implementez o cultura organizationala orientata catre piata, pentru a raspunde cat mai rapid cu putinta la solicitarile clientilor”, spune Bold.

Responsabil cu partea de vanzari, produse, marketing si reasigurare in cadrul companiei, Bucsa a declarat, desi nu a putut detalia, ca EuroIns isi doreste foarte mult sa se deosebeasca prin serviciile de despagubire de ceilalti asiguratori, astfel ca “poate vom produce inca o surpriza pe piata in acest sens, dar mai multe date vom da publicitatii in momentul in care vom reusi”.

"Dintr-un volum de vanzare axat in principal pe RCA dorim sa ne extindem si pe alte produse optionale auto, dar si pe non-auto”, explica Bold, care a adaugat ca avansul a fost normal, urmand ca EuroIns sa dezvolte celelalte segmente din portofoliu si sa raspunda daunelor.

In primul semestru al anului aflat in desfasurare Euroins a platit daune in valoare totala de 67,2 milioane de lei, 15,84 milioane de euro calculat la un curs de 4,24.

Conform legilor in vigoare, plata daunei (pentru o polita RCA sau CASCO) trebuie sa se faca in 15 zile de la depunerea, de catre pagubit, a ultimului document necesar solutionarii dosarului.

EuroIns dispune si de o retea de service-uri partenere in care decontarile se fac in baza acceptului de plata. Astfel, clientul, dupa cum spune Bucsa, nu asteapta 15 zile, isi ridica masina din service, urmand ca asiguratorul sa solutioneze plata dosarului de daune.

“Acum ne-am propus sa mergem pe RCA cu cross-selling, sa reusim o echilibrare a portofoliului in sensul dezvoltarii si pe alte forme de asigurare, cum sunt asigurarile de locuinta persoane fizice, asigurarile de raspundere, dar si cele agricole, unde vom avea o politica destul de agresiva in piata”, mentioneaza Bucsa.

Compania doreste, de asemenea, sa dezvolte noi produse pana la finele anului.

“Cam toti asiguratorii s-au concentrat pe produse adaptate contextului actual. Noi insa vrem, in urma unei analize, sa ne pozitionam acolo unde vom avea succes pe piata, si ne-am propus sa facem asta in urmatoarele 6 luni", detaliaza Bucsa, adaugand ca pana atunci vor fi facute adaptari punctuale pe produsele detinute, urmand noi lansari spre sfarsitul anului.

“Incercam sa adaptam produsul de asigurare de locuinte, de incendiu si alte calamitati pentru persoane fizice, care este destul de aproape de finalizarea adaptarii la cerintele pietei si, de asemenea, vom adapta produsul CASCO intr-un timp foarte scurt din punct de vedere al preturilor, dar si al despagubirilor prin eliminarea unor excluderi din polita”, adauga Bucsa.

Asiguratorul are in total 800.000- 900.000 de clienti, retail plus corporate, iar politele RCA ocupa 80% din portofoliu, cele CASCO - 10% si restul de 10 procente din portofoliu sunt ocupate de celelalte forme de asigurari (non-auto).

Asteptarile la finele anului 2009

Asteptarile la finele anului 2009Desi pentru a doua parte a anului cei doi sefi ai EuroIns nu se asteapta la o crestere similara celei din primele sase luni, cei doi manageri tintesc totusi un avans care sa le permita mentinerea in top 10 asiguratori.

“Vrem sa incheiem anul cu afaceri in valoare de 280 milioane de lei, care ne-ar permite o clasare in primii 10 jucatori de pe piata”, explica Bucsa.

Dupa datele publicatiei Media Xprimm, la sfarsitul primului trimestru compania s-a clasat pe locul 7 pe piata asigurarilor generale.


Criza si efectele negative

Criza si efectele negativeDesi compania nu inregistreaza rezilieri de contracte, are totusi solicitari de amanare a platii ratelor scadente a contractelor de asigurare.

“Avem o politica, care ne permite acordarea acestor facilitati. Nu putem da un procent exact al celor care solicita amanarea ratelor, insa este un proces mare si in crestere pe fondul crizei economic-financiare”, spun sefii EuroIns.

Apoi, exista o incercare de escaladare a incercarilor de frauda in domeniul asigurarilor cu care se confrunta intreaga piata, spune Bold, dar, adauga el, nu sunt ingrijoratoare pentru companie. “Unul din efectele crizei este ca apar tot felul de incercari de fraudare, de aceea controlam in companie aceste procese. Urmarim o standardizare a fluxurilor interne pe partea de gestionare a daunelor, sa putem contracara acest moment” explica Bold.

Pe de alta parte, in opinia lui Bold, care, de altfel, raspunde direct de departamentele de daune, financiar, legal si IT, criza este o oportunitate, “iar cifrele sunt destul de graitoare in acest sens si credem ca, in Romania, asigurarile, in ansamblu, dar mai ales cele generale si auto, au potential foarte mare de crestere. Penetrabilitatea sau gradul de incarcare pe client este inca scazut in raport cu tarile emergente si tarile similare ca dezvoltare”.

Piata romaneasca a asigurarilor la finalul lui 2009

Piata romaneasca a asigurarilor la finalul lui 2009In viziunea managerilor companiei EuroIns, piata asigurarilor din Romania o sa scada la finalul lui 2009.

“Ca estimare si imagine de piata generala, majoritatea specialistilor estimeaza o crestere a daunalitatii pe intreaga piata. In ultimii ani, piata a inregistrat per total o pierdere. Din ce in ce mai putine companii reusesc sa scoata profit din activitatea de baza, iar acum este si mai greu sa realizezi profit in conditii de criza”, spune Bucsa.

Romania are inca loc de crestere in ceea ce priveste asigurarile, potrivit lui Dan Bold, si chiar daca s-a ajuns la volume considerabile, piata este inca in avans.

Piata romaneasca de asigurari a crescut cu 5,55% in primul semestru al acestui an, pana la 4,67 miliarde lei, avansul de pe segmentul asigurarilor generale compensand declinul inregistrat de asigurarile de viata, potrivit datelor provizorii anuntate de CSA. Piata asigurarior generale a crescut cu 7,58% in primul semestru, in termeni nominali, iar segmentul asigurarilor de viata a scazut cu 2,7%.

“Asigurarile sunt produse necesare oamenilor si, prin eforturile pietei, coroborate cu cele ale Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si ale Guvernului, Romania va cunoaste si in acest domeniu o consolidare a afacerilor. Este insa foarte important ca asigurarea, conceptul in sine, sa le spuna romanilor, in viitor, mai mult decat la aceasta data”, explica Bold.

Pentru acest fapt este nevoie de facilitati fiscale, dupa modelul oferit de tari ca Polonia, Cehia, sau Ungaria, in care, pe anumite clase de asigurari, exista unele deductibilitati. “Pe o piata in formare este nevoie sa stimulezi, sa educi populatia si sa o atragi sa tinda catre aceste forme de instrumente financiare”, concluzioneaza Bold.

Compania este controlata de grupul financiar bulgar Eurohold, care s-a angajat sa suplimenteze capitalul social al companiei din Romania cu inca 25 de milioane de lei. Eurohold este un grup regional cu activitati in domenii ca asigurari, leasing, distributie masini si real-estate.