1 / 6

Crestere de 40% pe o piata aflata la primul declin

Efectele crizei au inceput sa se resimta acut incepand din trimestrul IV al anului trecut, iar in domeniul asigurarilor, efectele resimtite in primul trimestru al anului 2009 au insemnat o crestere de numai 1,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Criza a continuat sa se propage pe piata asigurarilor din Romania si in primele sase luni ale anului, cand piata a inregistrat prima scadere semestriala. “Ne asteptam ca piata asigurarilor sa evolueze intr-un ritm mai lent, ceea ce este si normal, data fiind contractia economiei din aceasta perioada”, spune Bahrim.

Si pentru Cardif anul 2009 reprezinta o provocare, insa CEO-ul companiei, Carmen Bahrim (foto), este increzatoare in ceea ce priveste viitorul.

Rezultatele companiei pe trimestrul doi, respectiv semestrul intai sunt in curs de auditare, urmand sa fie facute publice in curand.

“Suntem abia in al treilea an de functionare si este firesc ca evolutia sa fie mai accelerata la noi comparativ cu plafonul la care au ajuns celelalte companii de asigurari din Romania. Desi suntem sub buget fata de ce am previzionat in 2008, suntem insa pe o crestere foarte buna de 40% fata de anul trecut, ceea ce va reprezenta o valoare peste media pietei”, declara Bahrim.

Astfel, in ciuda conditiilor economice precare, asiguratorul a fost surpriza pietei in primul trimestru, cand a urcat in primii 10 jucatorii pe piata asigurarilor de viata din Romania, inregistrand un nivel de 10,97 milioane de lei (2,57 mil. euro) al primelor brute subscrise, ocupand astfel locul 10 cu o cota de piata de 2,71%.

“Rezultatul din primul trimestru se datoreaza faptului ca distribuim deja de 3 ani pe piata romaneasca produse de protectie a venitului, produse care sunt foarte bine percepute de partenerii nostri, cu atat mai mult in contextul crizei. Astfel, putem vorbi de o crestere semnificativa pentru finalul anului comparativ cu 2008”, spune Bahrim.

La sfarsitul anului trecut, primele brute subscrise ale companiei au atins nivelul de 21,61 milioane de lei (5,87 mil. euro) si o cota de piata de 1,17%, in cadrul pietei asigurarilor de viata situandu-se astfel pe locul 12.

Luand in calcul o crestere cu 40%, Bahrim estimeaza la sfarsitul lui 2009 un nivel al primelor brute subscrise de circa 30 de milioane de lei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri