1 / 4

Planuri si estimari pentru sfarsitul lui 2009

“Rezultatele Marsh Romania sunt pozitive, sunt chiar putin peste asteptarile noastre. Sunt bune, tinand cont de criza, dar si daca nu ar fi fost aceste probleme. Am facut planurile inainte de criza si suntem chiar peste ceea ce asteptam sa realizam. Anul acesta il vom incheia cu o crestere de circa 5-10% fata de anul trecut”, declara Cristian Fugaciu (foto).

Marsh Romania a intermediat in 2008 prime brute subscrise de 226 milioane de lei (61,41 mil. euro). Astfel, la o crestere de 5% in 2009, nivelul primelor brute intermediate de brokerul de asigurare-reasigurare ar ajunge la finele anului la 237 milioane de lei si la 248 milioane de lei, la o crestere de 10%.

In semestrul intai din 2009, Marsh a intermediat prime in valoare de 67,65 milioane de euro, in timp ce in prima parte a anului trecut brokerul a intermediat prime brute in valoare de 59,31 milioane de euro.

Compania de brokeraj in asigurari mizeaza pe o cota de piata de circa 8-10% la sfarsitul anului.

In termeni de valoare, piata brokerajului de asigurari este aproximativ la acelasi nivel de anul trecut. “Primele brute subscrise au inregistrat un usor avans, insa a crescut volumul primelor intermediate de brokeri si atunci, per total, volumul pietei de brokeraj a ramas la acelasi nivel, iar explicatia ar fi faptul ca, in general, companiile isi reaseaza programele de asigurare fie pentru ca sunt in restructurari, fie ca vor sa-si analizeze costurile pentru a obtine anumite reduceri prin brokeri”, explica Fugaciu, care a adugat ca pretul a fost desigur un obiectiv pentru companii si chiar daca inainte aveau relatii directe cu asiguratorii, acum au fost mai dispuse sa vada si alte variante prin intermediul brokerilor.

“In a doua parte a anului ne vom concentra pe a ajuta clientii sa treaca peste criza, pe partea de afaceri noi, dar si pe pastrarea actualilor clienti. Vrem, totodata, sa venim cu solutii care nu se gasesc pe piata, dar care merg pe pietele externe si in Romania nu au fost inca implementate", detaliaza Fugaciu.

De exemplu, explica seful Marsh, piata de retail a scazut cu 40%, potrivit unui studiu facut de GFK. Pe de alta parte, veniturile retailerilor din Marea Birtanie provin in proportie de 40% din asigurarile produselor electrocasnice. “Ti-ai luat un frigider cu 2 ani garantie, de ce sa nu aiba 7 ani, cumperi astfel pentru el o polita care iti asigura un confort pe mai mult timp. Retailerii mari din Marea Britanie castiga mult din atasarea unor astfel de produse celor clasice. La noi nu se gasesc, daca achizitionezi un laptop nu iti poti cumpara o asigurare pentru el, ca sa acoperi riscul de furt, de exemplu, iar aici vrem noi sa intervenim - sa aducem pe piata astfel de produse”, detaliaza Fugaciu.

El a mentionat ca unele produse sunt gata, dar nu este momentul sa fie scoase pe piata in contextul in care volumele de vanzari s-au diminuat semnificativ. Unul dintre acestea este deja lansat in parteneriat cu Vodafone, respectiv asigurarea telefoanelor mobile, insa este necesara suplimentar o promovare a produsului, pentru ca acesta sa fie inteles si mai bine de client, este de parere Fugaciu.

“Este de preferat sa ai o protectie financiara, mai ales acum in timp de criza, si asta face asigurarea extinsa la bunuri, in general, si la cele electrocasnice. Un an de garantie nu este suficient, de aceea este nevoie de o garantie extinsa ca sa nu platesti nimic in afara de asigurare chiar si dupa incheierea anului de garantie”, a mai explicat Fugaciu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri