2 / 5

Pe cand „break-even”?

Noul jucator din asigurari tinteste o rentabilitate a fondurilor proprii de 13% in 2011, potrivit obiectivelor stabilite, si sa treaca pe zero "cat mai curand", a detaliat Lemoux, insa, potrivit estimarilor anterioare, Groupama trebuia sa ajunga la „break-even” la finele acestui an.

"Criza a lovit Romania mai mult decat anticipam in noimebrie anul trecut. Ne confruntam cu o scadere a activitatii, ce ne face sa nu atingem previziunile facute anterior", a mentionat Lemoux.

De altfel, in primul semestru din 2009, cota de piata din Romania a scazut pe segmentul asigurarilor de viata in contextul scaderii dramatice a creditarii. Astazi, 80% din cifra de afaceri pe acest segment este legata de activitatea de creditare, potrivit lui Denis Rousset (foto).

El asteapta insa o revenire a segmentului in semestrul doi al anului aflat in desfasurare.

"Vrem sa elaboram o noua oferta de asigurari de viata si sa dezvoltam produse noi. In Romania, ceea ce noi numim asigurari de viata sunt mai ales produse de asigurari care se leaga doar de creditele bancare", explica Rousset. Apoi, Groupama Asigurari vrea sa introduca produse de asigurari de viata inexistente pe piata locala la aceasta data.

Reteaua de distributie si conducerea a fost restructurata, astfel ca au fost selectati opt directori regionali si 150 de directori de agentii.

Groupama Asigurari are 300 de agentii si puncte de vanzare si 2.700 de angajati. "Compania a infiintat un centru unic de daune in Bucuresti si, in 2010, urmeaza sa deschida un call center regional in Cluj-Napoca. Echipa de conducere este formata din experti locali si internationali, care provin din cadrul structurilor de conducere ale companiilor Asiban, BT Asigurari, OTP Garancia si Groupama", potrivit sefului noii companii.

Totodata, potrivit oficialilor, compania este pe cale sa implementeze un sistem informatic comun in Romania, aplicat deja in Bulgaria, dar care va fi introdus si in Ungaria, sistem ce va reduce costurile companiilor.

Potrivit lui Rousset, costurile au fost reduse si prin negocierea comisioanelor partenerilor de distributie, cat si restrangerea intr-un singur sediu din cele cinci. In prezent, vanzarile directe reprezinta 16% din portofoliu, 21% bancassurance, agentii 33% si 30% intermediari.

Compania are incheiate si doua parteneriate strategice, unul cu OTP Bank si altul cu Banca Transilvania, si de asemenea doua acorduri de distributie cu CEC Bank si BRD, pe care mizeaza foarte mult in distributia produselor in Romania.

„Pe pilonul III al pensiilor private facultative vrem sa stransferam fondul OTP Strateg catre Groupama Asigurari, avem autorizatia CSA, o vom cere si pe cea de la CSSPP (n.red.: Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private) si sper ca pana la finalul anului procedura de transfer sa fie finalizata si sa incepem sa atragem clienti noi”, a mai detaliat Rousset.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri