1 / 3

Inteprinderile care au taiat costurile se vor descurca si pe timp de criza

Desi sectorul IMM este cel care a fost denumit in trecut "motorul economiei romanesti", astazi el a fost puternic afectat de criza economica. In acest context, BCR, care are peste 300.000 de clienti IMM, a luat o serie de masuri ce au ca scop sprijinirea companiilor mici si mijlocii.

"Intreprinderile care si-au redus la timp costurile si care au reusit sa isi gestioneze atent cash flow-urile se vor descurca si in aceasta perioada dificila. Probabil ca intreprinderile din sectoarele productive sunt cele care se vor redresa mai repede", a declarat Mariela Batlan, director executiv al diviziei pentru IMM-uri din cadrul BCR, adaugand ca sectoarele care au fost cele mai afectate de criza sunt constructiile si comertul.

Printre cele mai importante masuri proactive adoptate de banca ce vizeaza sprijinirea intreprinderilor se numara: informarea IMM-urilor cu privire la sursele de finantare, implicarea in scheme comune cu sprijin guvernamental si sustinerea clientilor pentru a facilita accesul acestora la fonduri europene.

Pe partea de masuri reactive, BCR ofera intreprinderilor care nu mai pot face fata obligatiilo financiare posibilitatea de a negocia solutii cu banca si pune la dispozitia clientilor optiuni de solutionare a problemelor de lichiditati prin acordarea unor perioade de gratie, reesalonarea ratelor sau reorganizarea conditiilor de creditare. Totusi, pentru clientii care intampina probleme de lichiditati, BCR va solicita o suplimentare a garntiilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri