1 / 4

Crestere prudenta, fara asumarea de riscuri inutile

Piata cardurilor bancare din Romania este inca nedezvoltata, in special cea a cardurilor de credit, potrivit studiilor din industrie. Acest lucru, precum si experienta internationala au fost factorii care au determinat Citibank sa se lanseze pe aceasta piata si in Romania.

"Pe partea de carduri de credit, Citi se bazeaza pe o experienta foarte bogata pe plan international, pentru ca la nivel global cardul Citi este cel mai utilizat card din lume. Folosim aceasta experienta in Romania si plasam clientul in centrul strategiei noastre. Construim produse si servicii in jurul nevoilor clientului si nu invers, adica sa construim produse si ulterior sa incercam sa ne dam seama cui se potrivesc", a declarat, in cadrul unui interviu acordat Wall-Street, Adrian Vlase (foto), seful diviziei de carduri de credit din cadrul sucursalei locale a grupului bancar Citi.

Citi a ales sa nu se adreseze intregii piete, ci sa isi aleaga o anumita nisa ca tinta, dar si sa stabileasca obiective importante pentru urmatorii ani.

"Ne adresam unui anumit segment de clienti, jucam in nisa clientilor cu salarii peste medie si ridicate, iar pozitionarea cardului este una aspirationala. Nu realizam un card oarecare, ci vrem ca acei clienti carora ne adresam sa isi doreasca acest card. La nivel local urmarim sa ajungem, intr-o perioada de 3-5 ani, in topul primilor 5 jucatori de pe piata cardurilor de credit, iar pentru a atinge acest obiectiv cautam sa le oferim clientilor tot ceea ce inseamna confortul unui card de credit. Clientii care au carduri, in special de credit, devin din ce in ce mai sofisticati si datorita faptului ca, in general, vorbim de persoane foarte ocupate, dezvoltam solutii care sa le fie la indemana", a explicat Adrian Vlase.

In conditiile in care accesul la credite de consum a devenit tot mai restrictiv, clientii bancilor au inceput sa se indrepte spre cardurile de credit, la care restrictiile sunt mai putine. Bazandu-se pe potentialul pietei, Citi estimeaza ca va ajunge la sfarsitul lui 2009 cu 20.000 de carduri de credit emise, desi acest segment de business a fost lansat cu doar un an si jumatate in urma.

"Pana la sfarsitul acestui an vom avea un portofoliu de aproximativ 20.000 de carduri de credit, dupa ce, de la inceputul anului, acesta a crescut de aproximativ 5 ori. Portofoliul nostru este inca tanar, si deocamdata, nu prezinta semne de deteriorare. Urmarim o crestere accelerata insa vom avansa prudent pentru ca nu ne vom asuma riscuri inutile. Faptul ca am intrat pe piata locala pe timp de criza ne-a ajutat sa vedem care sunt potentialii indicatori de deteriorare in ceea ce priveste specificul business-ului de carduri", sustine seful diviziei locale de carduri din cadrul Citi.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri