1 / 4

Un serviciu menit sa ajute in prevenirea daunelor

Printr-un parteneriat cu un furnizor de servicii meteo din Europa Centrala si de Est (Ubimet), Uniqa va pune la dispozitia clientilor un serviciu de avertizare a fenomenelor meteo extreme prin SMS sau e-mail cu cel mult doua ore inainte de producerea lor in vederea diminuarii daunelor. „In Romania, situatiile de vreme extrema sunt tot mai dese. Anual sunt pierderi de 150 de milioane de euro, de aceea speram ca acest serviciu sa ajute in vederea prevenirii daunelor", a declarat vicepresedintele Uniqa, Alfred Vlcek (foto).

Primii beneficiari vor fi clientii RCA ai companiei, deoarece asiguratorul lanseaza Uniqa MeteoAlert odata cu campania RCA. "Estimam ca vom incheia circa 150.000-160.000 de contracte RCA in campania din aceasta iarna, iar clientii vor beneficia gratuit de serviciul de avertizare a fenomenelor meteo extreme.

O comparatie, in ce priveste numarul de contracte, cu campania RCA 2008-2009 nu poate fi facuta, dupa cum a explicat reprezentantul asiguratorului, deoarece Uniqa Asigurari a avut licenta suspendata cateva luni, in urma unei decizii a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), insa, in campania din 2007-2008, compania a incheiat 130.000 de polite RCA.

Astfel, noul serviciu Uniqa MeteoAlert este gratuit pentru cei ce incheie o asigurare sau isi reinnoiesc o polita la Uniqa Asigurari incepand cu 1 decembrie si care sa fie valabila cel putin sase luni. Pentru a primi aceasta avertizare, clientul trebuie sa ofere cateva informatii, printre care numarul de telefon mobil si/sau adresa de e-mail, codul postal al adresei de domiciliu. In acest sens, baza de date se va constitui incepand cu 1 decembrie 2009, iar serviciul va fi disponibil din ianuarie ac. pana la sfarsitul lui 2010, cat timp va fi valabila polita, a adaugat Vlcek.

Prin avertizarea MeteoAlert, Uniqa isi anunta clientii prin SMS si/sau e-mail cu doua ore inainte de producerea acestor fenomene, in functie de adresa de domiciliu in caz de vijelie - vant puternic de peste 100 km/ora, furtuna - cu ploi abundente si grindina, ploaie torentiala - mai mult de 30/100 litri pe metru patrat in 6/36 ore, ninsoare abundenta - mai mult de 10/25 cm in 6/24 ore, respectiv lapovita si polei, se mentioneaza in comunicat.

Persoanele avertizate pot lua masuri de precautie pentru a evita eventualele pagube, pot evita parasirea domiciliului in cazul unor fenomene meteo nefavorabile, pot evita calatoriile cu masina sau pot alege rute ocolitoare, pot lua masuri de protectie a locuintei sau isi pot pune masina la adapost.

"Avertizarile sunt realizate special pentru fiecare client Uniqa, in functie de domiciliul lui, pe baza codului postal. De exemplu, daca domnul Popescu, asigurat Uniqa, locuieste in orasul Avrig, judetul Sibiu, el va primi avertismente exacte si localizate, pentru orasul sau, cu cel putin doua ore inainte de producerea fenomenelor", a afirmat Vlcek.

El a precizat ca Uniqa Asigurari va despagubi clientii companiei pentru pagubele produse de fenomenele meteo, indiferent daca acestia isi iau sau nu masuri de protectie in urma avertizarilor produse.

Serviciul Uniqa MeteoAlert va fi disponibil si pentru autoritatile locale. Avantajele pentru comunitati constau in posibilitatea luarii de masuri de precautie, daca afla in timp util de producerea unor fenomene meteo extreme. De asemenea, primariile, departamentul de pompieri, serviciile de deszapezire si transport calatori se pot organiza mai bine si isi pot planifica mai bine activitatea, sustin reprezentantii Uniqa.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri