Evolutia asigurarilor de viata in 2010

Evolutia asigurarilor de viata in 2010Desi de obicei vanzarile au tendinta de a creste in luna decembrie, aceasta evolutie nu va schimba semnificativ rezultatele sfarsitului de an. „Pe fondul unei evolutii negative de 7,5% a economiei, dar si al scaderii de peste 9% a pietei asigurarilor de viata in primele noua luni, ne asteptam ca, pe acesta piata, 2009 sa se incheie cu o diminuare a primelor subscrise, pe care o estimez la aproximativ 10% fata de 2008 ”, a estimat Cornelia Coman (foto), pentru Wall-Street.

Piata totala a asigurarilor a ajuns la 2,38 miliarde de euro anul trecut, potrivit CSA, din care asigurarile de viata au subscris prime brute in valoare de 488 milioane de euro in 2008.

Cat despre evolutia de anul urmator, aceasta va depinde esential de rapiditatea cu care revenirea economica va fi resimtita si la nivelul consumatorului.

„Cred ca revenirea PIB anticipata de analisti pentru sfarsitul anului 2010 va afecta favorabil si piata de asigurari, existand, cel mai probabil, un decalaj intre momentul revenirii economice si impactul pozitiv al acesteia asupra consumatorilor, insa acest lucru confera incredere pentru viitor. In aceste conditii, ma astept pentru 2010 la un nivel al primelor brute subscrise similar cu cel din 2009”, a mai spus Coman.

Dupa primele noua luni din 2009, ING Asigurari si-a dublat profitul pana la 75,5 mil. lei ( 18 mil. euro), in timp ce primele brute subscrise au scazut cu 9% comparativ cu anul trecut, pana la un nivel de 387,57 milioane de lei (91,6 mil. euro).

Cititi aici mai multe despre rezultatele companiei la sfarsitul trimesturlui III.

In viziunea conducerii ING Asigurari, seria provocarilor din 2009 va continua pentru piata si anul viitor. „Estimarile noastre in ceea ce priveste anul 2010 prezinta o perioada la fel de dificila, avand in vedere inceputul disponibilizarilor din sistemul public, ca urmare a necesitatii de a respecta procentul de deficit bugetar agreat cu Fondul Monetar International (FMI). In consecinta, dar si pentru ca puterea de economisire a romanilor va continua sa fie sub presiune, noi ne propunem pentru 2010 o mentinere a afacerilor la acelasi nivel cu cel de anul acesta, atat pe asigurari de viata, cat si pe pensii private”, a adaugat Coman, care mai detine si functia de presedinte al consiliului amdinistrativ al ING Pensii.



Planurile financiare pentru copii vor continua ascensiunea si in 2010

Planurile financiare pentru copii vor continua ascensiunea si in 2010De asemenea, cresterea importantei planurilor financiare pentru copii in portofoliul firmei, dar si al industriei de profil va fi una dintre tendintele anului viitor, in opinia Corneliei Coman, directia a fost confirmata deja de piata in decursul turbulentelor financiare din 2009.

Planurile financiare pentru copii au fost, intr-adevar, bine primite si anul acesta de piata, potrivit rezultatelor inregistrate de ING Asigurari de Viata, astfel ca in portofoliul de polite noi din 2009 al asiguratorului, acestea detin o pondere de 30%, fiind urmate de planurile de viata mixte si planurile de protectie (fiecare dintre cele doua categorii reprezentand circa 25% din vanzarile noi).

„Si in 2010, planurile financiare pentru copii vor fi in atentia clientilor, continuand astfel sa se afle printre produsele cele mai solicitate, datorita nevoii constante a parintilor de a le oferi copiilor sustinere financiara la maturitate, indiferent de circumstantele economice”, a mai spus Coman.


Rezilierile de contracte. Un sfat pentru clienti

Rezilierile de contracte. Un sfat pentru clientiCriza si-a spus cuvantul in 2009 piata asigurarilor de viata a inregistrat primul declin semestrial din istoria industriei in Romania dupa primele 6 luni ale anului, astfel ca una dintre problemele cu care asiguratorii s-au confruntat au fost rezilierile de contracte. Cauza fiind fie scaderea veniturilor, fie chiar pierderea locului de munca. La noua luni, industria a stagnat, insa pentru sfarsitul anului conducerea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) vede o crestere de 4-5%, care se va mentine si anul viitor.

„In cazul clientilor companiilor de asigurari, putem vorbi de scaderea veniturilor disponibile si implicit cresterea numarului de rezilieri din nevoia imediata de lichiditati, schimbarea preferintelor de la produse cu componenta de investitii catre produse traditionale, dar si de cresterea constientizarii economisirii din timp, pe termen lung, in vremurile bune. In acelasi timp, planurile financiare pentru copii au ramas produse constant solicitate de catre clienti, indiferent de conjunctura economica”, spune Coman.

Odata cu acutizarea crizei in 2009, tradusa pentru o parte dintre clienti in nevoie imediata de lichiditati, era normal ca si numarul celor care au solicitat rascumparari sa creasca fata de 2008, a mai detaliat Coman.

“Totusi, incepand cu al doilea semestru al acestui an, s-a inregistrat o scadere continua a numarului de clienti care au ales sa renunte la contractele de asigurari, motivele financiare fiind in continuare cele care predomina in justificarea incetarii voluntare a politelor de asigurare”, comenteaza seful ING.

In cadrul portofoliului ING Asigurari, numarul total de contracte reziliate si rascumparate in intervalul iulie-septembrie 2009 s-a redus cu 17% fata de trimestrul al doilea, respectiv cu 23% fata de primele trei luni ale anului. Apoi, in septembrie numarul clientilor care si-au repus in vigoare contracte s-a majorat cu 25% fata de luna august.

Pe de alta parte, companiile de asigurari de viata au adoptat strategii de reducere a costurilor si cheltuielilor operationale si de crestere a flexibilitatii produselor, precum si de eficientizare a proceselor operationale in interesul clientilor. Intensificarea actiunilor de informare si educare a clientilor si publicului larg a fost unul dintre primele obiective in lista de prioritati a asiguratorilor de viata, acompaniat de eforturile de retentie si loializare a clientilor.

Industria asigurarilor de viata, inca imatura

Industria asigurarilor de viata, inca imaturaIn Romania, industria asigurarilor de viata este inca imatura, de aceea nevoia de informare a potentialilor clienti in vederea constientizarii importantei acestor produse este o prioritatea stringenta.

„Desi, din cauza dificultatilor financiare, numarul celor care au incheiat anul acesta o asigurare de viata a fost mai redus, sunt convinsa ca odata ce economia va incepe sa isi revina si veniturile sa creasca din nou oamenii vor fi mai atenti la nevoia de a-si proteja financiar familiile, dar si de a pune constant bani deoparte”, a adaugat Cornelia Coman.

„Am incredere ca toti clientii nostri vor continua sa constientizeze si sa isi reaminteasca nevoia de protectie si beneficiile unei asigurari de viata, dar si sa priveasca acest produs ca un mijloc de a oferi familiilor lor siguranta financiara neuitand ca este si un mijloc de economisire sau investitii”, a spus Coman.