1 / 4

Cum justifica asiguratorii cresterea tarifelor RCA?

Asiguratorii au reactionat imediat si vehement la acuzatia service-urilor auto, in special cea a Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), de ridicare nejustificata a tarifelor RCA.

"Asiguratorii inregistreaza pierdere neta pe segmentul RCA de cinci ani, in conditiile in care tarifele sunt sub cele normale. Acestea sunt practicate de asiguratori pentru ca suntem cu totii constienti de puterea de cumparare a romanilor mult sub nivelul tarilor vestice", a declarat presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu (foto).

Acesta este motivul pentru care asiguratorii incearca sa-si eficientizeze costurile, in special cele cu despagubirile privind piesele de schimb si manopera, adauga Constantinescu, care mai detine si functia de director general la Allianz-Tiriac.

El a detaliat ca unii asiguratori au practicat tarife "sub cele normale", in special pentru a castiga cota de piata, in timp ce limitele minime de despagubire pentru politele RCA au crescut cu 30-40% pe an. „Nu-i poti refuza unui client cu care colaborezi de foarte mult timp sa-i inchei si o polita de raspundere civila obligatorie auto ", a detaliat seful Allianz-Tiriac.

Asiguratorii incearca sa isi controleze costurile, mai ales cele cu despagubirile, care se rezuma la nivelul preturilor pieselor de schimb si la ora de manopera, tradusa prin partea de despagubire ce ajunge la nivelul service-urilor", a mai explicat Constantinescu.

Mihai Halalau, director directia daune auto in cadrul Uniqa Asigurari, a mentionat la randul sau ca problema privind segmentul RCA vine din faptul ca veniturile sunt mai mici decat cheltuielile. “Ne dorim diminuarea cheltuielilor pe care le avem cu despagubirile de pe segmentul RCA, insa nu vrem sa taiem din costuri oricum. In cadrul Uniqa am incheiat parteneriate cu reprezentantii si dealerii auto carora vrem sa platim pretul corect intre calitate si factura”, a detaliat acesta.

El a mai explicat ca pe baza programelor de evaluare a despagubirilor (baza comparativa), existente de cativa ani, Uniqa a constatat ca unele service-uri nu respectau timpul de manopera pe care insusi producatorul auto il recomanda la fel cum nu respectau nici preturile stabilite.
“Existau cazuri in care preturile reale le depaseau pe cele recomandate cu 100%”, spune reprezentantul Uniqa.

Mihai Halalau a mai atras atentia ca, desi nu foloseau piese de origine, service-urile le facturau, ceea ce conducea spre un adaos comercial foarte mare. “Uneori adaosul comercial depasea si 500%”, a mai declarat Halalau, spunand ca acestea sunt costurile pe care vrea Uniqa sa le diminueze pentru a echilibra raportul venituri-cheltuieli pe segmentul RCA.

Limitele minime de despagubire stabilite de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor pentru RCA in 2011 sunt de 750.000 euro pentru pagube materiale si de 3,5 milioane euro pentru vatamari corporale.

In 2010, plafonul de despagubiri materiale pentru politele RCA este de 500.000 euro (fata de 300.000 euro in 2009), iar pentru vatamari corporale - de 2,5 milioane euro (de la 1,5 milioane euro in 2009).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri