1 / 5

Tendinta de criza: De la consum la economisire

Consecinta directa a recesiunii economice, scaderea consumului se reflecta si in comportamentul romanilor atunci cand doresc sa se asigure.

Astfel, anul trecut, asiguratorii au observat in portofoliile lor o preferinta a clientilor pentru produsele concentrate pe protectie financiara si economisire. Schimbarea in comportamentul clientilor se va accentua si in 2010.

In cazul clientilor care incheie acum o polita de viata, cele mai importante obiective urmarite sunt grija de a le oferi copiilor un viitor financiar sigur si dorinta de a face economii. Dar, mai mult ca oricand, iese in evidenta predilectia pentru protectia financiara.

De exemplu, in portofoliul de polite noi din 2009 al ING, planurile financiare pentru copii detin o pondere de 29%, cu 4% mai mare ca in 2008. Acestea sunt urmate de planurile de viata mixte (care imbina componenta de protectie cu cea de economisire) cu o pondere de 27% si planurile de protectie, care ocupa 23% in total portofoliu.

„Grija pentru cei dragi si dorinta de a le oferi un sprijin sunt obiective care nu se estompeaza indiferent de circumstantele economice. Mai mult, atunci cand parcurg perioade marcate de incertitudini, oamenii devin mai constienti de nevoia de a reduce stresul financiar din vietile lor. Ca atare, consider ca si in 2010 planurile financiare pentru copii se vor numara printre produsele preferate de clienti si vor continua sa fie printre cele mai solicitate asigurari din portofoliul nostru”, spune Cornelia Coman (foto), director general ING Asigurari de Viata.

Alaturi de acestea, spune ea, planurile financiare cu economisire, care au avantajul unei sume asigurate garantate, si planurile financiare cu o componenta de protectie vor detine cel mai probabil ponderi importante si in portofoliul de produse incheiate anul acesta.

Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Angela Toncescu, a declarat intr-o intalnire recenta cu presa ca in 2010 „consumatorii se indreapta cu precadere catre categoria produselor de viata traditionale. Cu alte cuvinte, se vor indrepta atat catre produsele de economisire, care ofera avantajul unei sume asigurate garantate, cat si spre cele de protectie financiara”.

"Daca ne referim la structura vanzarilor noi, am observat inca de anul trecut o accentuare a preferintelor pentru produsele care ofera protectie si randamente garantate. Astfel, din totalul politelor noi incheiate la ING in 2009, contractele de tip traditional detineau o pondere de 78% la finele anului, comparativ cu 65% in 2008. Ma astept ca, in esenta, aceasta tendinta sa se pastreze si in perioada urmatoare", completeaza managerul ING.

Totodata, specialistii cred ca si categoria unit-linked (asigurari de viata cu componenta investitionala) va marca o revenire anul acesta, date fiind randamentele bune obtinute de companii in 2009, dar si flexibilitatea ridicata pe care o ofera produsele. Acestea ar fi argumente solide in rationamentul clientilor care isi doresc, pe langa protectia financiara oferita de asigurarea de viata, si un instrument de investitii.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri