1 / 4

MKB Nextebank - noul brand al MKB Romexterra Bank

MKB Romexterra Bank se va axa pe furnizarea de produse si servicii bancare pentru profesiile liberale, nisa pe care, in prezent, mai concureaza si Libra Bank, ProCredit Bank sau Banca Transilvania. Potentialul clientilor din aceasta zona este ridicat, circa 200.000 de clienti care sunt avocati, medici, notari, arhitecti sau presteaza alte profesii liberale.

"Nu vrem sa fim o banca universala comerciala, am restructurat businessul si ne axam pe nisa profesiilor liberale", a explicat Dan Sandu (foto), CEO-ul Romexterra Bank.

Dan Sandu a preluat aceasta pozitie la finalul anului trecut, moment in care s-a inceput si procesul de reorganizare a businessului.

Banca a renuntat la segmentul de business de corporate, iar finantarile de peste un milion de euro nu mai fac parte din strategia institutiei. De asemenea, s-a decis si inchiderea conturilor inactive si reducerea numarului de clienti, in special a celor duplicati.

"Noi am considerat ca este de bun simt sa eficientizam activitatea din banca. Aveam aproximativ 1.000 de angajati, iar acum avem 600 si nu se simte o problema la nivelul fluxurilor", explica Sandu.

Banca are in prezent circa 150.000 de clienti, majoritatea de retail, iar clientii pe care banca ii tinteste sunt cei din zona profesiilor liberare, persoane fizice ce sunt antreprenori, companii mici si mijlocii.

"Nu vrem in mod principal sa avem foarte multi clienti, dar dorim sa ii avem clienti pe cei care doresc sa fim banca lor principala", a explicat Anca Mitrica, director executiv in cadrul MKB Romexterra Bank.

Pe pagina noua de internet a bancii se gaseste segmentata si clientela din nisa profesiilor liberale, mai exact in profesii medicale, profesii legale, profesii liberale economico-financiare, arhitecti si profesii liberale tehnice, profesii liberale IT, in comunicare si media sau altele. Conducerea MKB Romexterra Bank a decis ca, pe langa schimbarea strategiei de business, este necesara si o schimbare de imagine a bancii. Incepand cu 1 noiembrie 2010, noul brand al bancii MKB Romexterra Bank este "MKB Nextebank". Dan Sandu a precizat ca totalul cheltuielilor realizate pana in prezent cu schimbarea imaginii institutiei sunt de circa 200.000 de euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri