10. Oracle

10. OracleCu o valoare de 20 de miliarde de dolari, pe locul al zecelea in topul brandurilor tehnologice se afla Oracle, companie care se situa pe acelasi loc si in 2009, primul an complet in care criza s-a simtit la nivel global.

Brandul Oracle, unul dintre cei mai mari producatori de software la nivel global, este in scadere cu 11% fata de anul trecut si cu 7% fata de 2009.




9. Baidu

9. BaiduDesi in scadere cu 16% fata de anul trecut, brandul Baidu, cel mai mare motor de cautare din China, a avut o evolutie impresionanta in ultimii ani, ajungand in prezent la o valoare de 20,4 miliarde de dolari.

Daca acum chinezii se afla pe locul al noulea in clasament, in 2009 aveau o valoare a brandului de "doar" 5,7 miliarde de dolari si se clasau pe locul 19 in clasamentul Millward Brown.

8. Facebook

8. FacebookLocul al optulea in clasament este ocupat de Facebook, cea mai mare retea de socializare la nivel global, cu circa 1,1 miliarde de utilizatori.

Cu o valoare de 21,2 miliarde de dolari, brandul Facebook este in scadere cu 36% fata de anul trecut.

Pe de alta parte, brandul retelei de socializare a avut o evolutie impresionanta in ultimii ani, daca ne gandim ca in 2009 nu se afla nici macar in top 20 marci de tehnologie in clasamentul realizat de Millward Brown.

7. Samsung

7. SamsungO evolutie spectaculoasa fata de 2012, dar si fata de 2009, a avut-o si Samsung, cel mai mare producator de telefoane mobile la nivel mondial.

Brandul sud-coreenilor valoreaza 21,4 miliarde de dolari in prezent, mai mult cu 51% fata de anul trecut si in crestere cu 239% fata de 2009.




6. Tencent

6. TencentDintre primele zece branduri de tehnologie, acesta a inregistrat cea mai mare crestere fata de 2012. Iar in 2009 nu se afla nici macar in primele 20 de branduri de tehnologie.

Este vorba de Tencent, o companie chineza fondata in 1998, care intre timp a devenit cel mai utilizat portal de internet din China.

Brandul Tencent valoreaza 27,2 miliarde de dolari, mai mult cu 52% fata de anul trecut.

"Evolutia Tencent (echivalentul Facebook in China) arata reflecta rolul extrem de important pe care au ajuns sa il aiba retelele de socializare in viata noastra", Andra Constantinescu, account manager in cadrul Daedalus Millward Brown, filiala locala a companiei de cercetare care a realizat topul.



5. SAP

5. SAPBrandul companiei geramane SAP, al treilea producator de software la nivel global, a crescut cu 34% fata de anul trecut. De asemenea, fata de 2009, primul an complet de criza la nivel global, brandul germanilor a avansat cu 46%.

Daca in 2003, SAP s-a aflat pe locul al cincilea in topul brandurilor de tehnologie, in schimb in 2009, se afla pe locul al optulea.




4. Microsoft

4. MicrosoftValoarea brandului Microsoft, cea mai mare companie de software la nivel global, este de 69,8 miliarde de dolari, in scadere cu 9% fata de 2012.

Microsoft se afla pe locul al saptelea in clasamentul general.De asemenea, valoarea brandului Microsoft este mai mica cu 8% fata de 2009, primul an complet de criza.

"Anul trecut, Microsoft a introdus Windows8 pentru a-i ajuta pe utilizatori sa lege mai usor viata personala cu viata de angajat. Trecerea de la era PC-urilor la era smartphone-urilor si a tabletelor l-a lasat pe Microsoft in urma. Cu mai putin de 4% din piata smartphone-urilor, Microsoft a ramas la distanta fata de Apple si Android. Conform studiilor Millward Brown, oamenii din tarile aflate in curs de dezvoltare, care nu detin inca un PC, tind sa isi faca intrarea in lumea tehnologica achizitionand mai degraba un smartphone decat un PC, apoi se muta catre ceva care le ofera o experienta similara cu cea a smartphone-urilor, cum ar fi o tableta. Totusi, inovatiile ca Azure si Office 365 se dovedesc de succes", explica evolutia Microsoft, Andra Constantinescu, account manager in cadrul Daedalus Millward Brown, filiala locala a companiei de cercetare care a realizat clasamentul.


3. IBM

3. IBMBrandul IBM, cea mai mare companie de servicii informatice la nivel global, valoreaza 112,5 miliarde de dolari, insa mai putin cu 3% fata de 2012.

Pe de alta parte, comparativ cu 2009, primul an complet de criza globala, marca americanilor a crescut cu 69%.

"IBM isi datoreaza succesul reinventarii permanente si a cresterii constante a valorii adaugate in mixul sau de produse si servicii. In 2012, IBM castiga cele mai multe patente in Statele Unite, pentru al 20-lea an consecutiv. Din 2000, IBM se reinventeaza achizitionand mai mult de 140 de companii care se potrivesc cu strategia lui si renuntand la linii de business care nu se mai potrivesc cu strategia sa. Micsorand focusul pe hardware si sisteme, IBM a ajuns sa fie leder in software, servicii si consultanta de business", explica Andra Constantinescu, account manager in cadrul Daedalus Millward Brown, filiala locala a companiei de cercetare care a realizat topul.

IBM se afla pe locul al treilea si in clasamentul general al brandurilor.

2. Google

2. GoogleAproximativ 113,6 miliarde de dolari valoreaza brandul Google, cel mai mare motor de cautare la nivel mondial, in crestere cu 5% fata de 2012. De asemenea, compania se afla pe locul al doilea si in clasamentul general.

"Google si-a diversificat oferta de produse si servicii, crescand de la un motor de cautare la un competitor serios in multe domenii. Un exemplu este faptul ca gigantul american domina piata de sisteme de operare pentru echipamente mobile cu Android", spune Andra Constantinescu, account manager in cadrul Daedalus Millward Brown, despre cresterea de la an la an a brandului Google.

1. Apple

1. AppleCu o valoare a brandului de 185 de miliarde de dolari, Apple se afla si in 2013 pe primul loc in topul celor mai valoroase branduri din tehnologie, dar si in clasamentul general.

De asemenea, valoarea marcii Apple a crescut cu 1% fata de 2012, dar de aproape trei ori fata de anul 2009.

"Apple este un brand inovator prin excelenta, care a revolutionat tehnologia prin lansarea IPad. In plus, consistenta si livrarea unei experiente foarte bune si unice il fac sa fie un brand iubit in continuare de utilizatori", a comentat pentru Wall-Street.ro, Andra Constantinescu, account manager in cadrul Daedalus Millward Brown, filiala locala a companiei de cercetare care a realizat clasamentul.