Atentie la nebunii

“Trebuie sa ma caut in buzunare sa-ti arat certificatul care arata ca sunt CEO-ul companiei pentru a te opri sa ma contrazici?” – este citatul dintr-o viitoare carte care arata cum este sa muncesti pentru Jeff Bezos, numit de catre unii concurenti ca “sensei”.

“Daca mai aud o singura data ideea asta, o sa ma sinucid”. Acest citat, conform viitoarei carti "The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon” a lui Brad Stone, este una dintre frazele preferate ale lui Bezos, alaturi de “De ce-mi irosesti viata?”.

Pentru acest volum ce urmeaza a fi lansat marti 15 octombrie, Stone a intervievat sute dintre prietenii, angajatii, fostii angajati si membri ai familiei lui Bezos. CEO-ul insusi a refuzat insa sa ofere interviuri spunand ca este inca “prea devreme” pentru o reflectie asupra istoriei Amazon.

Conform cartii, iata cinci exemple de cum este sa lucrezi pentru Bezos:

Atentie la “nebunii”

Asa numesc angajatii companiei raspunsurile lui Bezos atunci cand “un angajat nu are raspunsurile pregatite sau incearca sa blufeze, sau cauta laude pentru munca altcuiva sau este nesigur si este ezitant in mijlocul unei perioade de criza”. Aceste situatii duc la fraze precum cele subliniate mai sus, scrie BusinessWeek.com.

Poate cunoaste mai multe despre jobul tau decat tine

Poate cunoaste mai multe despre jobul tau decat tine

Un fost executiv din lantul de distributie Amazon isi aminteste ca echipa sa a facut o prezentare, la care s-a lucrat noua luni, catre Bezos. “El a citit foile si a spus «gresiti cu totii!», s-a ridicat si a inceput sa mearga catre tabla de scris”. Conform executivului, “Nu avea background in teoriile noastre, nu avea background in sisteme operationale, insa orice lucru scria pe tabla era corect si adevarat. Era mai usor de suportat daca puteam sa ii spunem ca greseste, dar nu am reusit. Avea abilitatea incredibila de a isi da seama, imediat si inteligent, de treburi in care nu era expert si modul de comunicare era nemilos”.

Nu exista rucsac gratuit

Nu exista rucsac gratuit

“Noii angajati primesc un rucsac cu un adaptor, dock de laptop si materiale orientative. Atunci cand pleaca din companie, toate acestea vor fi predate inapoi – inclusiv rucsacul” (unul dintre angajatii Amazon spune insa ca nimeni nu returneaza, de fapt, ruscacul).

Lui Bezos ii plac bloggerii

Lui Bezos ii plac bloggerii

Stone scrie ca Bezos “este fan al newsletterelor precum cele primite de Veryshortlist.com, o serie de articole de pe Web, si Cool Tools, un compendiu de ponturi tehnologice si review-uri scrise de Kevin Kelly, co-fondator al Wired.

In 2011, Bezos a decis ca “Amazon ar trebui sa trimita un singul e-mail in fiecare saptamana – un magazin digital in miniatura – in locul unei succesiuni de newslettere banale si pline de marketing”. Ideea nu a mers insa mai departe de etapa de planificare si testare. “Unele dintre acestea sunt pur si simplu prost scrise. Daca ati face asta ca bloggeri, ati muri de foame”, a transmis el echipei din spatele newsletterelor.

A munci pentru Bezos e greu, dar mai rau e sa-i fii concurent

A munci pentru Bezos e greu, dar mai rau e sa-i fii concurent

Stone spune povestea Quidsi, compania din spatele Diapers.com, pe care Amazon.com a achizitionat-o in 2010. Cofondatorii Quidsi nu au vrut initial sa vanda catre gigantul american, insa dupa luni intregi de competitie – inclusiv lansarea Amazon Mom si discount-uri solide la produse pentru bebelusi -, Quidsi a fost ingenunchiata. Fondatorii companiei au refuzat un pret mai mare de la Walmart dupa ce executivii Amazon le-au spus ca “sensei” era un concurent atat de hotarat incat va duce preturile la scutece pana la zero daca vor vinde in alta parte. De asemenea, executivii companiei vorbesc despre Jeff Bezos ca un “sensei”.