Biroul Viitorului

Biroul Viitorului

Vorbim de o transformare majora a felului in care ne uitam la televizor, conducem masinile, printam, depistam si raportam problemele telecom si chiar...practicam sporturi. In slide-urile urmatoare, cateva dintre tehnologiile care in urmatorii ani vor putea fi integrate in vietile noastre.

Biroul Viitorului

Scopul acestei solutii este sa integreze si sa implementeze mai multe tehnologii pentru a crea un spatiu de lucru functional si confortabil, optimizand consumul de energie.
Biroul Viitorului reprezinta un sistem de monitorizare, supervizare si de control la distanta al dispozitivelor dintr-un birou ce are in vedere eficienta energetica. El foloseste automatizarea M2M a dispozitivelor prin colectarea tuturor masuratorilor de eficienta energetica a intregului birou si prin compararea indicatorilor cheie de performanta. Sistemul permite automatizarea de la distanta a casei, dovedind astfel ca el este potrivit si pentru implementari in randul publicului larg.

Solutia poate sa colecteze peste 500 de indicatori de la diferite dispozitive din teren, indicatori ce se refera la consumul de energie, aer conditionat, iluminat sau la automatizarea casei.

Biroul Viitorului le permite companiilor si industriilor diferite sa monitorizeze retele eterogene, sa realizeze sumare ale masuratorilor din surse disponibile in diferite momente, sa creeze un istoric al datelor, sa permita accesul utilizatorului final la date in timp real si sa prezinte continutul intr-o forma simpla, adaptata dispozitivelor mobile.

Ericsson a dezvoltat aplicatia Biroul Viitorului (disponibila pentru PC, smartphone si tableta) pentru a le permite companiilor sa vizualizeze, monitorizeze si analizeze datele si sa selecteze, de asemenea, scenarii predefinite pentru a administra solutiile oferite de parteneri diferiti.

Operatiunile companiilor pot deveni mai precise, previzibile si eficiente daca acestea invata sa valorifice corect datele disponibile. Aceste date le permit sa analizeze contextul existent in cel mai bun mod si sa isi dezvolte operatiunile pentru a obtine un plus de valoare, in timp ce cheltuielile operationale scad semnificativ. Companiile care folosesc cantitatile mari de date pe care le au la dispozitie pentru a-si rafina, revizui si optimiza operatiunile cu precizie si rapiditate pot sa isi valorifice la maximum retelele.

De cealalta parte, gigantul american Google face pasi rapizi spre o caza mai sigura si tehnologizata, prin achizitii succesive de start-up-uri din acest domeniu, in special Nest si Dropcam.

Viitorul TV

Viitorul TV

Tehnologiile noi redefinesc experienta de vizionare TV si de consum media. Totusi, in ciuda acestora, experienta TV a consumatorilor poate fi fragmentata si chiar frustranta. Consumatorii folosesc numeroase servicii video pentru a gasi continutul care ii intereseaza si trec de la un dispozitiv la altul in functie de abilitatile acestora de vizionare a continutului. Operatorii de servicii TV sunt motivati sa inoveze si sa gaseasca noi moduri de a deveni mai eficienti.

Pana in 2020 vor exista cel putin 50 de miliarde de dispozitive conectate, dintre care 15 miliarde vor oferi video pentru utilizatori. Mai multe companii tehnologice, inclusiv Ericsson, Google, Apple sau Cisco lucreaza la un „viitor conectat” al televiziunilor.

Future TV Anywhere, de la Ericsson, uneste tehnologiile Web cu cele ale operatorilor TV. Acest fapt le va permite operatorilor sa combine serviciile si varietatea continutului Pay TV cu interactivitatea si abilitatile de afisare a continutului ale startup-urilor de servicii video Over-the-Top (OTT).

Urmatoarea generatie de servicii TV va oferi experiente conectate si foarte personalizate. In al doilea rand, nu ar trebui sa conteze unde se afla utilizatorul sau ce ecran foloseste, experienta sa de utilizare a serviciilor TV ar trebui sa fie constanta. In al treilea rand, al doilea ecran va fi vital pentru o experienta mai puternica cu ecranul principal.

Practic pe ecran va fi afisat profilul utilizatorului si, in functie de acesta, televizorul va recomanda ce seriale/filme sa urmareasca, ce emisiuni au fost puse pe pauza, un istoric al vizualizarilor dar si ce urmaresc prietenii lor. Mai mult, atunci cand altcineva intra in camera, televizorul va depista imediat profilul acestuia si recomandarile se vor schimba. Fiecare show va avea rating-uri, atat preluate de pe Internet cat si cele ale prietenilor.

Aceasta tehnologie va incepe sa fie integrata din 2015, intai in stadii incipiente apoi din ce in ce mai performante si rapide. Set-top box-urile pot deja sustine acest tip de televiziunie, nemaifiind doar „niste cutii” ci computere complexe.

Masina conectata in cloud

Masina conectata in cloud

Connected Vehicle Cloud are la baza platforma Ericsson Multiservice Delivery Platform (MSDP), platforma ce integreaza acces catre servicii de comunicatii, aplicatii si infotainment in noile modele de masini Volvo. Conducatorii auto dar si pasagerii pot accesa toate aceste servicii cu ajutorul unui ecran amplasat in interiorul masinii. In acelasi timp, compania Volvo va putea sa puna anumite parti din platforma la dispozitia altor jucatori din industria auto. Furnizorii de continut vor semna acorduri direct cu Volvo si cu alte companii din ecosistem, cum ar fi furnizorii de radio online, autoritatile de drum, orase sau guverne nationale.

Solutia ofera practic participantilor din ecosistemele auto si de tehnologie sansa de a ajunge altfel la conducatorii si pasagerii auto. Platforma face legatura dintre dezvoltatorii de aplicatii, organizatiile guvernamentale, companii, producatorii de automobile si consumatorii finali.

Parametrii masinii sunt o sursa importanta de informatii pentru implementarea unei logici complexe. De exemplu, o aplicatie pusa la dispozitie de un asigurator masoara felul in care este condusa masina si in functie de franare, felul in care sunt luate curbele, viteza si alti parametri ofera o polita de asigurare personalizata precum si sfaturi de condus si un punctaj final.

Aplicatia il poate informa, astfel, pe sofer despre caracteristicile stilului lui de a conduce, generand un scor aferent acestuia. Clientul este incurajat sa conduca mai sigur printr-o reducere a costului politei de asigurari, compania de asigurari putand, astfel, sa isi fidelizeze clientii, dar si sa promoveze un stil mai sigur de condus.

In prezent Volvo a introdus acest sistem iar operatorul telecom AT&T are o divizie separata care dezvolta aplicatii pentru masini conectate in cloud.

3D printingul va schimba Omul, ca fiinta organica

3D printingul va schimba Omul, ca fiinta organica

In 50-75 de ani vom putea printa organe umane, considera Jack Uldrich, expert in tendintele tehnologiei si cu ajutorul lor ne vom extinde speranta de viata la peste 100 de ani. Venind insa ”cu picioarele pe pamant”, in viitorul previzibil, parti din automobilele pe care le vom conduce vor fi realizate cu ajutorul imprimantelor 3D si, de asemenea, cladiri vor avea inclusi piloni printati din plastic foarte rezistent.

Mai mult, obiecte vor putea fi printate in confortul propriei locuinte fara a fi necesar sa astepti colete sau sa te deplasezi la magazine fizice. Practic, vei primi un cod unic pe email pe care il vei folosi si vei putea printa cesti, incaltari sau chiar haine. Recent a fost construit primul hamburger (comestibil) printat 3D, primele masini au fost realizate si in China primele cladiri.

Cu toate acestea, mai multi experti in tehnologie avertizeaza asupra riscurilor mai ales de ordin etic al folosirii printing-ului 3D – ”Chiar daca functioneaza din punct de vedere tehnologic, ar trebui sa o si facem? Daca vom ajunge sa ne printam mancarea, in loc de a o cultiva, vom trai intr-o societate puternic schimbata si nu neaparat benefica”, avertizeaza Sarah Boisvert, chief 3-D printing officer la Potomac Photonics si consultant tehnologic la MIT.

Rolurile se inverseaza: operatorul telecom va suna clientul pentru a anunta o problema

Rolurile se inverseaza: operatorul telecom va suna clientul pentru a anunta o problema

Odata cu introducerea solutiilor de broadband mobil, operatorii s-au vazut nevoiti sa le ofere clientilor o experienta de calitate. Anterior, ofertele operatorilor era limitate de numarul relativ mic de servicii de voce, SMS si MMS pe care le aveau la dispozitie. Costurile operatiunilor de relatii cu clientii pentru serviciile de broadband mobil sunt mult mai mari decat cele pentru servicii wireless traditionale, iar proportia de apeluri ale utilizatorilor care sunt rezolvate in urma primului apel a scazut.

Viziunea traditionala a operatorilor de a se concentra pe performanta retelelor trebuie re-echilibrata cu o mai mare atentie acordata performantei serviciilor asa cum o percep utilizatorii. Calitatea serviciilor este doar atat de buna pe cat o percep utilizatorii, iar operatorii trebuie sa fie siguri ca nivelul de calitate al livrarii corespund cu cele agreate.

Solutia Ericsson Customer Experience Assurance reprezinta o noua abordare prin care operatorii pot sa isi dezvolte brand-ul si sa isi depaseasca competitorii, oferindu-le clientilor servicii de calitate. Aceasta abordare ia in considerare experienta reala de broadband mobil a clientului. O interfata le ofera echipelor de relatii cu clientii acces instant la experienta de servicii a fiecarui utilizator in parte: ce s-a intamplat si unde, dar, mai important, motivul pentru care s-a intamplat acel incident.

Practic, in loc ca tu sa suni la operatorul telecom si sa aduci la cunostiinta o anumita problema pe care o ai cu un serviciu, operatorul telecom te suna pe tine si te avertizeaza ca un anumit serviciu nu se incadreaza in parametri normali si sa ii asigure ca totul se va rezolva – fara interventia clientilor.

Pre-integrarea operatiunilor de relatii cu clientii si cele de servicii inseamna ca semnalarea oricaror incidente ce afecteaza utilizatorii va include in mod automat si o diagnoza detaliata ce identifica cauza probabila a incidentului. Suna simplu, insa, de fapt, detaliile de acest gen sunt cele care conduc la reducerea timpului de interventie si remediere.

Etalio transforma SIM-ul intr-un token de identificare

Etalio transforma SIM-ul intr-un token de identificare

Etalio reprezinta o modalitate noua de a-ti crea o identitate unica pe baza SIM-ului si a numarului mobil personal. Etalio este un proiect open cloud ce isi propune sa accelereze eforturile industriei globale de telecomunicatii de a transforma cartelele SIM si numerele individuale de telefon in cea mai simpla si mai sigura forma de identitate digitala.

La nivel mondial exista 6,7 miliarde de abonamente mobile, iar peste sase miliarde de oameni sunt conectati la retelele puse la dispozitie de 800 de operatori, conform Ericsson Mobility Report. De 138 de ani, operatorii au vazut industria in care activeaza evoluand de la simple servicii de voce la servicii combinate de voce si mesagerie si apoi la multitudinea de comunicatii digitale care ne sunt disponibile in ziua de astazi. Toate aceste servicii digitale sunt sustinute de platforme diferite, iar conectivitatea reprezinta un element esential al stilului de viata actual.

Fiecare dintre noi avem o identitate digitala unica: numarul nostru de telefon. In ziua de astazi, in unele zone ale globului, incepem deja sa ne folosim de acesta atunci cand semnam contracte, cand accesam servicii guvernamentale sau pur si simplu, in acele momente in care avem nevoie sa dovedim ca suntem cine spunem ca suntem. Scopul Etalio este sa ajute la transformarea acestei identitati mobile intr-un standard acceptat la nivel mondial.

Etalio este o platforma care creeaza o identitate unica ce te reprezinta in felul in care iti doresti tu sa fii reprezentat si care comunica doar acele informatii pe care tu le aprobi pentru fiecare serviciu sau aplicatie in parte. Ea transforma, practic, fiecare cartela SIM intr-un token de identificare ce poate fi folosit pentru aplicatii, jocuri, site-uri sau chiar emisiuni TV.

Aflat momentan intr-o versiune beta deschisa publicului, Etalio le asigura utilizatorilor o identitate globala pentru interfete API simple de web si mobil. Oricine poate folosi aceste interfete si poate sa isi revendice identitatea mobila in orice moment.

Etalio este, de asemenea, un serviciu dedicat operatorilor, care pot sa preia responsabilitatea pentru toate identitatile mobile din reteaua lor. In plus, ei pot folosi aceleasi API pentru a-si conecta propriile servicii.
Aceasta initiativa nu este doar despre tehnologie, ci este, mai degraba, despre modele de business. Inca de la inceput, Etalio a avut in vedere dezvoltatorii de aplicatii – integrarea Etalio in serviciile si aplicatiile pe care ei le pregatesc va fi adevarata rampa de lansare al acestui serviciu. In acelasi timp, dezvoltatorii de aplicatii au posibilitatea sa participe la crearea unei experiente de Internet mai personale si pot sa isi asigure noi surse de venituri.