Orange investeste 200.000 de euro intr-un magazin propriu

Orange investeste 200.000 de euro intr-un magazin propriuOrange Romania, primul operator de telefonie mobila din Romania dupa numarul de clienti, are in prezent 76 de locatii proprii si peste 1.000 de magazine partenere.

Operatorul, care a anuntat recent 10 milioane de clienti, investeste aproximativ 200.000 de euro intr-o locatie, au declarat, pentru Wall-Street, reprezentantii Orange Romania.

La sfarsitul lunii ianuarie, fondul spaniol de investitii Ged Capital a cumparat retailerul clujean de telefonie mobila Plus GSM, astfel ca Fonomat a devenit al doilea mare retailer GSM din piata romaneasca, dupa Germanos, si cel mai mare partener Orange Romania. Reteaua de magazine Fonomat numara aproximativ 100 de magazine si a fost creata prin integrarea retelelor Plus GSM, Dasimpex si GSM Land.

Compania isi propune pentru acest an o strategie de retail care urmareste dezvoltarea echilibrata a retelei de distributie, prin deschiderea unor noi magazine proprii, precum si mentinerea si consolidarea colaborarii cu retelele eficiente ale partenerilor sai.

Compania va reamenaja anul acesta magazinul Orange Concept Store din Bucuresti, astfel incat acesta sa se adapteze mai bine spatiului neconventional.

Clientii Orange pot testa in magazin telefoanele intr-o zona special amenajata, isi pot plati factura si pot beneficia de avantajele programului Orange Thank You. In Orange Shop exista si un spatiu destinat oamenilor de afaceri, in care clientii business primesc asistenta si participa la prezentari ale produselor si serviciilor business oferite de Orange.

Oficialii Orange au declarat ca extinderea in sistem franciza nu reprezinta pentru companie un model care sa se incadreze in strategia de dezvoltare a retelei de distributie.

Vodafone urmareste un echilibru intre magazinele proprii si cele ale dealer-ilor

Vodafone urmareste un echilibru intre magazinele proprii si cele ale dealer-ilorVodafone Romania, filiala locala a grupului Vodafone, a deschis anul trecut 24 de magazine si a preluat inca 55 de locatii prin achizitionarea partenerului Petrocom D&V in luna septembrie.

Operatorul a preluat operatiunile postpaid, precum si cele 55 de magazine detinute de Petrocom D&V in Bucuresti si in 25 de judete.

“Aceasta achizitie sustine strategia Vodafone Romania, de dezvoltare continua a retelei de distributie la nivel national. Prezenta puternica a Petrocom in majoritatea regiunilor tarii, precum si experienta sa ca distribuitor exclusiv al produselor si serviciilor Vodafone, au fost factori importanti pentru incheierea acestei tranzactii”, declara, in septemebrie anul trecut, Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.

Compania abordeaza insa o strategie de dezvoltare prin care sa mentina un raport echilibrat intre reteaua de magazine proprii si retelele de magazine ale dealerilor sai.
“Partenerii nostri au un rol important in succesul operatiunilor noastre, in dorinta noastra de a face produsele si serviciile Vodafone accesibile unui numar cat mai mare de clienti”, au declarat oficialii Vodafone.

Compania a abordat anul acesta un concept nou de comercializare ce dispune de un spatiu mare de expunere a produselor din portofoliul Vodafone.

„Clientii au astfel posibilitatea sa testeze modelele de telefoane incluse in portofoliul nostru, precum si serviciile pe care le oferim”, au spus oficialii Vodafone.

Cosmote isi extinde reteaua de retail prin parteneri

Cosmote isi extinde reteaua de retail prin parteneriCu o retea comerciala de peste 850 de magazine proprii, Germanos, Internity, Romtelecom si dealeri independenti, la care se adauga un numar de peste 20.000 de locatii independente, Cosmote, al treilea jucator din telecomul romanesc dupa numarul de clienti, va continua anul acesta extinderea fortei sale de vanzari din cadrul departamentului de specialitate, in vreme ce extinderea retelei de retail va fi realizata prin intermediul Germanos si celorlalti parteneri, au declarat, pentru Wall-Street, oficialii companiei.

Potrivit oficialilor Cosmote, compania nu intentioneaza sa isi extinda reteaua prin noi achizitii, ci se va concentra pe eficientizarea relatiilor cu partenerii Germanos si Romtelecom.

Germanos a depasit anul acesta numarul de 200 de magazine deschise si isi propune ca pana la sfarsitul anului sa mai deschida 80 de locatii, dintre care 30 vor functiona in orase cu mai putin de 35.000 de locuitori, potrivit directorului general, Dimitrios Blatsios.
Investitia medie pentru o unitate variaza intre 20.000 si 50.000 euro in functie de locatie si dimensiuni, a declarat Aris Karousos, Retail General Manager.

Oficialii Germanos au declarat ca se vor concentra anul acesta pe extinderea lantului in sistem de franciza, investitia minima necesara unui astfel de business fiind mai mare de 20.000 de euro.

Dintre magazinele din retea, 15% sunt in sistem franciza, cererea fiind in continuare foarte mare din partea investitorilor iar compania mai pregateste 10 - 15 proiecte de acest tip.

Romtelecom mizeaza pe achizitii pentru extinderea retelei de distributie

Romtelecom mizeaza pe achizitii pentru extinderea retelei de distributieFurnizorul de servicii de telefonie fixa, acces la internet si telefonie prin cablu, are planuri de achizitii pentru extinderea lantului de magazine, a declarat, pentru Wall-Street, Ionut Ionita, Director Coordonator - Directia Vanzari Retail, insa oficialul a refuzat sa faca mai multe precizari.

Romtelecom a deschis anul trecut 7 magazine noi care pun accent pe dorinta consumatorilor de a testa serviciile companiei. Compania a investit aproximativ 90.000 de euro in fiecare dintre magazinele noi , acestea fiind dotate sistem wireless de acces la Internet, plasme, laptopuri, pe care clientii pot testa gratuit serviciile de Internet si televiziune ale companiei, potrivit declaratiilor lui Ionut Ionita.

Reteaua de distributie a fostului monopol numara in prezent 82 de magazine proprii la nivelul intregii tari si beneficiaza de alte 370 puncte de prezenta prin intermediul partenerilor.

Oficialul a precizat, de asemenea, ca Romtelecom analizeaza posibilitatea extinderii retelei de magazine printr-un sistem de tip franciza.

UPC renoveaza si modernizeaza Centrele de Relatii cu Clientii UPC

UPC renoveaza si modernizeaza Centrele de Relatii cu Clientii UPCUPC detine, in toata tara, 170 de Centre de Relatii cu Clientii, puncte in care clientii pot sa isi plateasca facturile, sa se informeze despre serviciile si produsele companiei, sa incheie contracte, sa testeze serviciile in zonele special amenajate.

Compania a inceput anul trecut procesul de rebranding si modernizare a centrelor de relatii cu clientii.

“Am modernizat aproximativ 20% din Centrele de Relatii cu Clientii din tara (mobilier nou, modern, aspect mai prietenos si primitor, reorganizarea activitatii echipelor UPC pentru eficientizarea fluxului de incasare a facturii). In anumite situatii, am mutat activitatea in spatii noi: am inchiriat alte spatii, mai mari si mai aerisite. Majoritatea celorlalte Centre de Relatii cu Clientii au intrat in proces de renovare si, in perioada urmatoare, vor fi transformate si se vor alinia noului brand”, a declarat, pentru Wall-Street, Adrian Petruse, Manager National Customer Service.

In Bucuresti, UPC a modernizat cinci Centre de Relatii cu Clientii si a renovat sapte, dar compania mizeaza pe scaderea fluxului de clienti datorita introducerii metodelor alternative de plata.

“In 2008 am introdus si mijloace alternative de plata – clientii nostri pot plati factura si la Banca Transilvania – si, in acest moment, investigam posiblititatea de a lansa in cel mai scurt timp si alte metode alternative”, a spus Adrian Petruse.

Cat priveste ceilalti doi jucatori din piata locala de telecomunicatii, Zapp si RCS&RDS, acestia au refuzat sa furnizeze prea multe detalii despre reteaua de distributie. Carmen Lazar, Head of Corporate Affairs Telemobil SA, a declarat ca Zapp detine 230 de magazine.

RCS&RDS avea in luna septembrie a anului 2007 150 de puncte comerciale si estima deschiderea a inca 10 pana la sfarsitul anului trecut.