1 / 4

Asesoft Distribution cauta eficientizarea costurilor pentru mentinerea marjelor de profit

Asesoft, companie de distributie IT cu o cifra de afaceri de 104 milioane de dolari (65,8 milioane euro) inregistrata in 2007, mizeaza pe eficientizarea costurilor si pe extinderea portofoliul de produse pentru pastrarea unei marje bune de profit.

“Este foarte dificil sa fie crescute marjele de profit, noi incercam sa nu le scadem, sa ramanem la acelasi nivel, prin adaugarea de produse conexe, cu marja mai mare si care sa compenseze scaderea marjelor pe produsele de volum. Cresterea volumului ne ajuta in negocierea unor preturi mai bune cu furnizorii”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulian Stanciu (foto), director general Asesoft Distribution.

Stanciu considera ca marjele de profit din industria in care activeaza scad anual din cauza concurentei, iar in 2008 piata nu va avea acelasi ritm alert de crestere ca pana acum din mai multe motive: anul 2008 va fi unul electoral si investitiile in IT vor fi amanate, conditiile de creditare in retail sunt mai dure, cu dobanzi mai mari pentru lei, iar in 2006 multi au amanat achizitia produselor IT pentru primul an post-aderare, in speranta ieftinirii acestora prin desciderea granitelor, 2007 fiind un an cu crestere puternica.

„Acum vedem efectele, la nivel de piata, primul trimestru din 2008 este cam la acelasi nivel cu primul trimestru din 2007”, spune Stanciu, care apreciaza ca temperarea cresterii pietei va avea ca efect micsorarea preturilor si scaderea marjelor de profit.

Intr-un an 2008 al „eficientizarii” companiei de distributie, Asesoft Distribution va miza si pe partenerii care isi desfasoara activitatea online. In prezent, doar companiile care isi desfasoara activitatea preponderent online contribuie cu aproximativ 12% la vanzarile Asesoft.

Asesoft Distribution, care tinteste pentru 2008 o cifra de afaceri de 135 milioane de dolari (85,4 milioane euro), isi va extinde portofoliul produse care sunt in crestere sau care au margine buna, adica LCD TV, televizoare cu plasma, notebook. Iulian Stanciu apreciaza ca notebook-urile vor inregistra anul acesta cea mai mare crestere a vanzarilor, „acestea urmand un trend global de crestere, mai accentuat la noi datorita celor cativa ani cu care suntem in urma”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri