eMag: Vanzari duble in primele doua luni ale anului 2008

eMag: Vanzari duble in primele doua luni ale anului 2008Compania eMag si-a dublat vanzarile in primele doua luni ale anului 2008, fata de perioada similara a anului trecut, a declarat, pentru Wall-Street, Florin Pravai, directorul de marketing al magazinului online.

Compania a incheiat anul 2007 cu afaceri de 76,7 milioane de euro si vizeaza, pentru anul in curs, o crestere a cifrei de afaceri pana la 150 milioane de euro si o cota de piata de 60%-65% din retailul IT&C online.

Cele mai cautate produse la inceputul anului, au fost la eMag.ro, televizoarele LCD, a caror rata de vanzare a crescut de patru ori, sistemele home cinema, camerele foto DSLR si notebook-urile, care au inregistrat rate de crestere similare LCD-urilor, potrivit lui Pravai.

Directorul de marketing eMag apreciaza ca numarul clientilor care apeleaza la magazinele online este aproape dublu la inceputul lui 2008 fata de aceeasi perioada din 2007, iar electronicele inregistreaza cea mai mare rata de crestere a vanzarilor. Acestea s-au vandut de circa patru ori mai mult ca in primele luni din 2007.

Florin Pravai estimeaza ca anul acesta se va produce o structurare mai clara a primilor cinci jucatori din piata romaneasca de comert electronic, care vor detine impreuna o cota de piata estimata la aproximativ 85% si declara ca strategia bazata pe un pret minim, abordata de unele magazine online, prezinta un nivel maxim de vulnerabilitate.

„Pe termen mediu si lung, efectul (strategiei pretului cel mai mic) este de autodistrugere. Acest lucru se intampla din cauza marjelor mici de profit ce nu pot sustine investitiile si dezvoltarea infrastructurii informatice si logistice, absolut necesare satisfacerii cererii clientilor odata atrasi”, afirma Pravai.

Madalin Durca: Piata a scazut la inceputul anului din cauza declinului leului

Madalin Durca: Piata a scazut la inceputul anului din cauza declinului leuluiMagazinele online de produse IT, electronice si electrocasnice au inceput anul cu o usoara tendinta de scadere, ca urmare a deprecierii leului in fata monedei europene, dar se asteapta redresarea in al doilea trimestru, apreciaza Madalin Durca, marketing manager PCFun/Electrofun.

“Vanzarile in scadere de la inceputul anului nu sunt valabile doar pentru PCfun, ci pentru toata industria care a inregistrat un trend descendent. Principalele cauze care au dus la o scadere a pietei ar fi cursul euro, care a crescut foarte mult si a cunoscut diverse fluctuatii, dar si posibila scadere a interesului consumatorilor in aceasta perioada”, este de parere managerul celor doua magazine care activeaza sub umbrela FitDistribution.

In ansamblu, cele doua magazine au inregistrat, in primele doua luni ale anului curent, o crestere de 123% a vanzarilor fata de perioada similara a anului 2007, insa Madalin Durca spune ca aceasta crestere este sub estimarile companiei. Cele mai mari cresteri, in primele doua luni ale anului, le-au avut, potrivit marketing managerului, notebook-urile, monitoarele LCD, PC-urile, televizoarele LCD si camerele foto.

Madalin Durca apreciaza ca, fata de aceeasi perioada a anului trecut, creste numarul de clienti care se orienteaza catre magazinele online si din cauza lipsei de timp, dar si pentru ca retalerii clasici sunt axati pe anumite produse “mainstream” (accesibile, din punct de vedere al pretului, unei categorii mai mari de consumatori, dar care, printr-un rulaj suficient, acopera costurile magazinelor si cele de logistica). Magazinele online isi construiesc strategiile de marketing punand accent pe preturile mai scazute pentru produse, in comparatie cu pretul afisat de magazinele din “offline”, motiv in plus pentru cumparatori sa apeleze la internet pentru cumparaturi.

Magazinele PCfun.ro si Electrofun.ro vizeaza impreuna, pentru anul 2008, o cifra de afaceri de 15 milioane de dolari, pe o piata de comert online estimata la aproximativ 275 milioane de dolari.

Madalin Durca considera ca cele mai vandute produse vor fi, anul acesta, notebook-urile, PC-urile, componentele de calculator, monitoarele LCD, televizoarele LCD, dar si camere foto digitale. Durca apreciaza ca Jocurile Olimpice si Campionatul European de Fotbal de la vara vor reprezenta un moment bun pentru inlocuirea monitoarelor cu tub catodic cu monitoarele LCD pentru o mai buna experienta a vizionarii. Managerul prevede si cresteri pe segmentul proiectoarelor.

Pentru Electrofun, managerul apreciaza ca vor inregistra rate mai mari de crestere a vanzarilor segmentul instalatiilor de racire (frigidere si aparate de aer conditionat), cel al electrocasnicelor incorporabile (necesare in bucatarie), electrocasnicelor mici si produse de ingrijire personala.

FitDistribution, compania sub umbrela careia functioneaza PCFun.ro si Electrofun.ro, va investi, anul acesta, 2 milioane de euro in marketing, logistica sau dezvoltarea unor noi proiecte,a mai spus Madalin Durca, fara a preciza exact directiile in care vor fi investiti bani.

OneStop isi propune o crestere a cifrei de afaceri cu 570%

OneStop isi propune o crestere a cifrei de afaceri cu 570%Retailer-ul online OneStop.ro isi propune pentru 2008 afaceri de patru milioane de euro, in crestere cu aproximativ 570 de procente fata de anul trecut, pe care l-a incheiat cu o cifra de afaceri de 700.000 euro, a declarat, pentru Wall-Street, Viorel Balanoiu, managing partner Shop Online, compania care opereaza magazinul online OneStop.ro.

„Comparativ cu primele 2 luni ale anului 2007, OneStop a avut o crestere de 430% in primele 2 luni ale anului 2008. Pentru 2008, OneStop isi propune cresteri deosebit de ambitioase si in ritm rapid”, a spus Balanoiu, adaugand ca in primele doua luni ale lui 2008 compania a vandut de 300.000 euro. Balanoiu estimeaza, pentru primul semestru al anului, vanzari de 1,5 milioane de euro.

In primele luni ale anului, cele mai cautate produse de clientii OneStop au fost cele din categoria fitness (steppere, biciclete, benzi de alergare, banci fitness, aparate multifunctionale), cele de ingrijire personala (placi de intins parul, aparate de tuns, aparate de ras) dar si aparatele mici de uz casnic, precum si carduri si flash USB-uri, a mai spus reprezentantul companiei.

Balanoiu apreciaza ca anul acesta se va crea o departajare intre magazinele online care investesc in marketing, branding, tehnologie, resurse umane si cele de „apartament”, care apar doar pentru perioade scurte de timp si nu se impun pe piata. Acesta estimeaza ca si piata se va diviza in functie de categoriile de consum, dar si de dimensiunea fiecarui business.

„La sfarsitul anului piata de online ar trebui sa fie mai matura, si in mod sigur domeniile prezente online vor fi mult mai variate. Pietele online de turism, bilete online, asigurari, sunt ca si inexistente in momentul de fata", a declarat Viorel Balanoiu.

Compania isi va diversifica portofoliul de produse anul acesta, extinzand categoriile deja prezente cu mai multe produse si branduri: jocuri video, carti, DVD-uri filme, muzica sau ceasuri.

"Intrucat Romanii sunt orientati cam 80% catre produsele de marca intentionam sa diversificam numarul produselor de acest tip existente pe site", a mai sous Balanoiu.

Compania va investi, anul acesta, 200.000 de euro, atat in optimizarea site-ului, cat si in atragerea de noi parteneri, in optimizarea livrarilor, a serviciului de relatii cu clientii, marketing sau logistica, a mai declarat reprezentantul OneStop.ro.

Compania asteapta ca Jocurile Olimpice si Campionatul Mondial de Fotbal sa creasca vanzarile la televizoarele LCD cu cel putin 50%.
"De altfel, pregatim oferte speciale penru cei care isi doresc sa poata viziona aceste doua evenimente sportive la o calitate excelenta. Acum doi ani (n.r. In timpul Campionatului National de Fotbal-2006) au existat cresteri spectaculoase ale pietei , au existat varfuri de vanzare de 100% si au existat companii ce au avut cresteri de peste 300%", a comentat Balanoiu.

Pana la sfarsitul anului, oficialii OneStop.ro asteapta ca vanzarile sa creasca pe segmentul aparatelor de aer conditionat, pe cel al televizoarelor LCD, jucarii, produse IT si electrocasnice mici, produse din gama fitness, fot-video si notebook-uri.

Alexandru Stoica, dol.ro: Intram in era web 2.0 in e-commerce

Alexandru Stoica, dol.ro: Intram in era web 2.0 in e-commerceGrupul RTC va investi, anul acesta, 1 milion de euro in dol.ro pentru modificari de design in platforma e-commerce, campanii de comunicare si promovarea produselor si serviciilor comercializate, a spus, pentru Wall-Street, Alexandru Stoica, administrator dol.ro.

“Intram in era web 2.0 e-commerce. “, considera Alexandru Stoica, ceea ce inseamna, potrivit acestuia, “perpetual beta”, adica modificari permanente ale functionalitatilor oferite de site, tool-uri care pe masura ce aduna date si informatii de la utilizatorii site-ului, pot oferi recomandari relevante de produse, discounturi si oferte pe baza comportamentului acelui user.

In magazinul online dol.ro cel mai bine s-au vandut, in primele doua luni ale lui 2008, cartile si produsele IT, iar cartea va ramane produsul care va inregistra cea mai mare rata de crestere pana la finele lui 2008, estimeaza Stoica. Pe piata de retail online in ansamblu, cele mai cautate vor fi produsele IT&C, considera Stoica, datorita numarului mare de magazine online deschise pe acest segment.

Alexandru Stoica apreciaza ca Jocurile Olimpice si Campionatul European de Fotbal care se vor desfasura in vara aceasta vor influenta pozitiv atat vanzarile pe segmentul IT&C (foto si video), dar si pe cel de beletristica.

Oficialul dol.ro apreciaza ca piata de retail online din Romania este una stabila, care nu va aduce surprize mari in 2008, cu exceptia intrarii a unor retaileri consacrati. Alexandru Stoica apreciaza ca anul acesta vor aparea magazine online care sa acopere si nisele neexplorate inca (n.r. jucarii, fmcg, cadouri etc.).

Diverta, retailer-ul sub aripa caruia functioneaza magazinul online dol.ro, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 46,5 milioane euro, mai mare cu 20% fata de 2006 si intentioneaza sa pastreze acelasi ritm de crestere si in 2008 cand vizeaza afaceri de peste 56 de milioane de euro.